poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1766 .



Dreptul la viață
personale [ ]
fragment din "Jurnalul Mediocritații"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [revelatie ]

2007-05-16  |     | 



Cât de mult mi-aș dori să mai am timp să citesc o carte! Sau să stau liniștit în fața unui coniac și să cuget la nimicuri; să privesc un film și să-l percep ca un eveniment normal din viață. Numai gândul că aș putea să-mi pierd o zi într-un muzeu, privind și mirosind a vechi, a mister și a sfidare la adresa vieții mă înfioară și-mi consumă ultimele resurse. Îmi refuz tot, inclusiv gândurile. Nu las nici o idee să-mi penetreze universul setat pe continuă luptă. Avid să fiu în linia întâi, din rutină uit total de mine. De nevoile mele. Trec semenii pe lângă mine și eu îi ignor. Mă petrec permanent cu frumosul și eu nu-l mai observ. M-am obișnuit cu cadavrele din cotidian, care ca și mine își refuză durerile, se ignoră reciproc și își consumă ilogic viața. Știu din reflexul rațiunilor mele că viața există; și mai știu din aceleași reflexe că viața își cere drepturile și că nu îmi va ierta refuzurile. Este prima oară în ultimele luni când reușesc să mă adresez mie, să mă aștern aici. Mâine am să aflu dacă a folosit cuiva, sau dacă sunt mai secat decât azi. Mai știu că ceea ce-mi trebuie imperios azi, mâine îmi oferă iluzia amărăciunii, pe care nici nu am timp să o degust. Nu cred că îmi permit, deși afectul este aproape nul, să regret ceva. Cu certitudine o să-mi permit să nu mai fiu eu, atunci când chiar că nu voi mai fi eu. Când nimeni nu mă va regreta și nimeni nu-și va aduce aminte de mine. Nici măcar mama, pe care la rându-mi am uitat-o de când m-a scăpat în lume. Și mai știu că merit dreptul la viață, atunci cînd voi știi să mi-l ofer.

Cluj Napoca,
mai 2007

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!