poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1860 .



Secolul 21 va fi virtual sau nu va fi deloc
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [burgermeister ]

2007-03-03  |     | 




„Imagine all the people/Sharing all the world [...]And the world will live as one”
John Lennon, Imagine


Cine ar fi crezut, în urmă cu un secol, că închipuirile vizionare ale lui Jules Vernes vor prinde viață și vor deveni, într-o zi, nu foarte îndepărtată de timpul autorului lor, realitate? Cu alte cuvinte, parafrazând o vorbă intrată deja în mentalul colectiv, viața bate ficțiunea, o întrece și o surclasează.
Am citit recent un articol foarte interesant despre un joc online, interactiv, foarte popular în Statele Unite, purtând un titlu cât se poate de sugestiv, Second Life (viața secundă/secundară/a doua viață), care a început să prindă din ce în ce mai tare la publicul larg și în care s-au înscris, doar în ultimele două luni, peste un milion de utilizatori. Aceștia prind viață în acest univers digital prin intermediul unui trup virtual (avatar) care ți se oferă la intrarea în acest univers fascinant și pe care și-l creează si (re)modelează fiecare, după preferințe. Accesul este gratuit doar pâna la un anumit punct, probabil până ce utilizatorul începe să prindă gustul jocului, după care, pentru a putea continua, acesta se vede nevoit să achite un abonament lunar de vreo zece dolari, prin intermediul unui card, bani în schimbul cărora primește o sumă în moneda virtuală a jocului, linden-ul. Abia aici începe partea interesantă și oarecum înfricoșătoare, a jocului. Dacă avatarul jucătorului dă lovitura, reușind să facă o grămadă de lindeni, printr-o afacere, de exemplu, atunci jucătorul/utilizatorul poate shimba această monedă virtuală în bani cât se poate de reali, adică în dolari care îi vor intra automat în contul de card. Mari companii din lumea reală și-au deschis și continuă să își deschidă filiale în acest univers virtual.
Pentru câteva secunde, am rămas ca paralizat, troznit parcă tocmai în moalele imaginației, de o străfulgerare, o viziune, dacă vreți, a vremurilor care ne așteaptă. Probabil că nu sunt nici primul, nici ultimul caruia să-i fi trecut prin cap o astfel de hologramă a viitorului. Dar mai bine să vă spun despre ce e vorba, gândul, de fapt. Într-un viitor mai mult sau mai puțin apropiat, realitatea pe care acum o numim virtuală va ajunge să înghită, treptat și chiar să substituie realitatea propriu-zisă, pe care o știm acum, astfel încât ceea ce pare acum o utopie sau, dacă vreți, o distopie, va deveni o realitate cât se poate de palpabilă, pe care o vom atinge, probabil, cu buricele degetelor noastre butonând în neștire prin coclaurii virtuali ai vieții secundare. Imaginați-vă, chiar și preț de o clipă, o aproape întreagă omenire ca pe o
masă compactă de împătimiți ai Entropiei (un alt joc interactiv cu o popularitate crescândă, în care, de asemenea, banii virtuali pot fi convertiți în monedă de circulație), subjugată unor calculatoare sau poate unor console de joc ultraperformante si ultratehnologizate. Imaginați-vă că societatea se va constitui ca o imensă rețea online în care vor evolua, cu mai mult sau mai puțin aplomb, avatarurile noastre care vor ajunge să înlocuiască pur și simplu ființa umană propriu-zisă, în carne și oase. Imaginați-vă un viitor în care locurile de muncă vor fi virtuale, adică vom munci cu toții în băncile, restaurantele, hotelurile, cazinourile și firmele din Second Life și în care mesele noastre zilnice și tehnologizate ne vor fi servite, sub forma unor pastile, bineînțeles, asemenea celor folosite de astronauți, de roboței sofisticați accesați prin intermediul unui click de mouse sau al unei comenzi vocale. Imaginați-vă o viață virtuală ca substitut perfect și absolut al vieții reale.
Cu toate acestea, va exista probabil, ascuns prin vreo subterană, și un grup de rebeli (ziceți-le hackeri dacă vreți), asemenea celor pe care îi vedem sau despre care citim în numeroasele și abracadabrantele SF-uri, care va încerca să salveze umanitatea (poate printr-o întrerupere a alimentării cu energie electrică), adică să ne redea tuturor libertatea, spiritualitatea si personalitățile pierdute pe parcursul acestei joace atât de serioase, în drumul nostru neobosit și neabătut spre suprema tehnologizare.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!