poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2152 .



Madurodam sau…
personale [ ]
Olanda la picioarele mele

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Deea ]

2006-10-22  |     | 



Madurodam sau… Olanda la picioarele mele
Fiindcă într-un articol din numărul de octombrie al revistei am început să vă prezentăm și implicit, să vă recomandăm cele mai frumoase locuri din Europa, în această lună de noiembrie ne perpetuăm rubrica, destinația fiind Olanda. O țară minunată, nu doar a lalelelor –așa cum a devenit parcă tradiție s-o numim- ci și a papucilor de lemn, care împodobesc majoritatea vitrinelor, a morilor de vânt, a „zgârie-norilor”, dar și a celor mai grase oi. (Mă declar o cunoscătoare de animale, cel puțin cu certitudine dintre cele domestice, însă chiar și la mai puțin de 3 m distanță nu încetam să cred că oaia din fața mea nu era de fapt vițel!) Destinația precisă a acestui articol este de fapt capitala administrativă a Olandei, respectiv Den Haag, oraș care păstrează la pieptul său locuri minunate, ca cel despre care vreau să vă povestesc: Madurodam, reprezentând de fapt întreaga Olandă în miniatură. Având o largă colecție de obiecte, Madurodam reflectă caracterul real al orașelor olandeze, unele dintre „obiecte” durând chiar 4 ani până a fi fost construite, de o echipă formată din 35 de experți constructori. Madurodam și-a deschis pentru prima dată porțile la 2 iulie 1952, fondat de către George Maduro și fiind azi un spațiu complex nu doar cu copaci, flori, junglă, mașini și trenuri în miniatură, ci și cu restaurant pavilion și terasă, locuri amenajate locului copiiilor, Shop pentru suveniruri, dotare-telefon, prim-ajutor și chiar cărucioare pentru persoane cu nevoi speciale. Te plimbi pe străzile înguste privind deosebitele obiecte, adevărate opere de artă, ce depășesc cu mult orice imaginație. Ele stau neclintite, admirate de sutele de vizitatori zilnici, ce nu contenesc să le fotografieze, având aceeași frumusețe ce o poartă în realitate, însă departe de a fi la fel de impunătoare cum le zărești atunci când te plimbi pe străzile Utrechtului sau Amsterdamului. Magia Madurodamului nu este dată doar de minunatul fapt de a te plimba printr-o întreagă țară așa cum te plimbi printr-un orășel sau sat, într-un pas mărunt, ori de deosebitul fapt de a te simți mare, puternic, uriaș, într-o lume a piticilor ce stă temută la picioarele tale, Madurodam deținând în istoria sa și lucruri-fenomen, cum ar fi filmările pentru pelicula „Gulliver în Þara Piticilor”, ce s-au desfășurat în acest loc. E o lume splendidă, o lume nu doar a obiectelor care bucură ochiul, ci un spațiu în care simți că totul respiră. Motoarele fabricilor se aud arzând, oamenii se aud forfotind când se duc la serviciu, câteva doamne ies de la slujba de duminică, pasagerii din tren țin în mâini câteva bagaje, alții merg grăbit către aeroport… e o lume imaginară, dar care sub mânuirea pricepută a unor experți constructori acționează parcă nu din impuls ci cu suflet, ca fiecare dintre noi. Trăiesc acum cu nostalgie acele momente, vrând a mai adăuga spre fine doar că Madurodam este un loc nu doar magnific, care m-a impresionat intens, ci și unul din locurile pe care cu profundă dorință îmi doresc să-l revăd!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!