poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2477 .



Lansare de Carte - Marin Codreanu
personale [ ]
la Biblioteca Municipala "Gala Galaction" Rosiorii de Vede

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Titi Cosasu ]

2006-09-04  |     | 



Nascut in Cucuieti, dar stabilit la Bucuresti, Marin Codreanu - redactor la Ed. Muzeul Literaturii Române, este unul din autorii de recunoscut prestigiu ai Teleormanului.
http://f3.yahoofs.com/users/435d0e68z225aba9a/c5f9/__sr_/f074re2.jpg?phQba_EBR5sg21tk
„Fiul ratacitor” revine acasa cu o lansare de carte - marti ,5 septembrie, ora 14 – la Biblioteca Municipala „Gala Galaction” din Rosiorii de Vede.
http://f3.yahoofs.com/users/435d0e68z225aba9a/c5f9/__sr_/4a12re2.jpg?phQba_EBLPvN_bfw
Cele doua volume de poezie ale antologiei de autor „Ninsoare de ingeri” ( Ed. Muzeul Literaturii Române) confirma, in fapt, previziunile lui Gheorghe Hagiu care afirma cu multi ani in urma ca:”Rareori mi-a fost dat, în anii de discuții cu debutanții, să întâlnească un tânăr mai exigent cu sine însuși, creionându-se un profil asupra căruia timpul va decide favorabil”.
„Cele doua volume pot fi percepute ca doua cicluri, unul al cautarilor si celalalt al maturitatii poetice, iar linia de demarcatie este revelatia si originalitatea lirica”, dupa cum aprecia bibliotecara Daniela Argeseanu.
"Remarcam calitatea deosebita a majoritatii textelor in "Cartea lui David" si "Siameze"-volum bilingv (romano-maghiar), ambele aparute la Ed. Muzeul Literaturii Romane, masura a calitatii sale intelectuale, creatoare de stil si estetica poetica, satisfacand sentimentul nostru de poezie”, preciza directoarea bibliotecii, Marinela Rusanu.
Subliniem si tinuta grafica a celor trei carti de poezie, aparute in colectia bibliofila de 99 de exemplare, ce se inscriu in proiectul editorial al editurii de a scoate 100 de volume format de "buzunar".
Trebuie sa vedem, dincolo de cartile sale, chiar daca imi spunea candva ca „este un risc de neiertat să spui că ai făcut ceva în literatura română, rămânând ca cei care vin după noi să judece, eu nu-mi asum acest risc”, pe omul care, prin suprema traire si impartasirea ideilor sale, ramane definitiv in memoria conjudetenilor sai, si nu numai, chiar daca de multe ori existenta domniei sale nu este in totdeauna in consonanta cu propriile idei obiectivate in scris.


Marin Codreanu – n. 16 sept. 1937, sat Cucuieți, comuna Scrioaștea, jud. Teleorman.
Bibliotecar între 1970 – 1990 lîn cadrul Ministerului Apărării Naționale, redactor la revista « Frontiera » (1990 – 1997), director economic la Ed. Cartea Românească (1997 – 1999), director editorial la Ed. Vinea și la revista « Facla literară » (1999 – 2000), iar din 2000 este redactor la Ed. Muzeul Literaturii Române. Din 2003 este redactor asociat la revista « Meandre ».
A debutat cu versuri în revista « Luceafărul » (1974, girat de Dan Laurențiu).
A colaborat cu versuri, articole și evocări, recenzii și cronici literare la : România literară, Luceafărul, Viața românească, Literatorul, Convorbiri literare, Vatra, Tomis, Tribuna , Almanahul literar, Azi – literar, Sud, caligraf, Meandre, Flacăra, Grănicerul, Frontiera, Viața militară, Pentru Patrie, Îndrumătorul cultural-artistic din armată, Drum.
Opera : Gloria șoimilor (versuri, Ed. Militară, 1978), Fuga din burg ( versuri, Ed. Cartea Românească, 1983), Zeul cu armă (versuri, Ed. Cartea Românească, 1997)Fără eroi e frig în istorie ( publicistică, Ed. Ministerului de Interne, 1999), Ninge pe Via Dolorosa (versuri, Asoc. Scriitorilor din București/Ed. Muzeul Literaturii Române, 2001), Ode în metru jalnic (versuri, Ed. Muzeul Literaturii Române, 2003), Unde au dispărut minotaurii? (evocări și amintiri, Ed. Muzeul Literaturii Române, 2004).
(extras din fișa biobibliografică publicată în "Dicționarul scriitorilor și publiciștilor din Teleorman" de Stan V. Cristea)


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!