poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1888 .



Tanase
personale [ ]
rupt e viitorul tau

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionel florescu ]

2006-08-18  |     | 



Tanase rupt e viitorul tau in mii de bucati si cioburile le culegi mucegaite cu promisiuni de Rosia Montana.Pamintul tau geme sub buldozere iar turla bisericii s-a desprins prafuita peste mormintele trecute si viitoare.Miroase a tranzitie iar copilul tau mananca la masa de prinz praz cumparat din Turcia si rosii galbui importate de la vecini.Tu ai cazut in genunchi, tie foame si cei din jeepuri te scuipa , te batjocoresc numindu-te taran jegos si plin de balega.Cuprinzi tarina cu patima si refuzi sa mori la comanda asa cum ti se cere.Curind vor curge riuri de cianura iar Frank Timis va avea o coasa in loc de stilou, ceas din piele de om batjocorit si portofel din care se va scurge mereu singe.Unde esti tu Tanase? unde esti cind prin padurile tale alta data verzi au rasarit topoare gigantice care macina plaminul verde.Ce vor avea copii tai , ce le vei spune? Cum vei mai sta in fata lor atunci cind in Muntii Apuseni copacii vor lua forma crucilor iar mormintele parintilor parintilor tai vor fi macinate intru vesnica uitare.Unde esti tu Romanie in clipa aceasta de batjocura, cinism, prostie?.Probabil ca nicaieri.Sau undeva la o margine de drum ce s-a vrut odata autostrada soarelui.Ce sfat sa iti dau Tanase? Sa iei coasa in mina ca in 1907? , sa lasi capul plecat sperind in minuni?.Nu stiu.Te vad chinuit de remuscari, trupul tie vlaguit de dureri si nimeni nu pare a vrea sa iti dea vreun sfat.Bucurestiul e departe de tine si acum opinca s-a inglodat de tot in noroi fara prea mari sperante de iesire.Tanase, Tanase,la trecutu-ti mare, zero viitor....Sti tu capusele pe care le cureti mereu de pe animale? Acum le vei gasi grase si rumene undeva in Casa Poporului doar ca nimeni nu vrea sa le dea putin cu flit sau alte substante.In acest timp iedera creste peste casele din muntii Apuseni si peretii parasiti cad la picioarele uitarii.Prin curte doar vintul alearga iar leaganul copilului a ruginit intr-un tangou nefericit cu vremea si uitarea.Doar cite un batrin sprijinit in bita asteapta eternitatea.Se fac promisiuni suflate in baloane de sapun iar tu Tanase imbatrinesti cu fiecare secunda pe care o respiri in maretia ta.Ai mainile arse de soare si de coarnele plugului iar Iambor iti aminteste de Fefeleaga.Nu e nici o diferenta.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!