poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1639 .



Ce-a fost la început: oul sau găina?
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [karmacristina ]

2008-10-18  |     | 



Ce-a fost la început: oul sau găina?

Stupidă întrebare pentru cel ce-a inventat-o și ceilalți care au perpetuat-o! Și unora li se mai pare și filosofică! Practic, aici e vorba de a putea sau nu a mulțumi toate categoriile de populație de pe Glob. Creștinii sunt siguri că la început (când o fi fost acesta!) a fost găina, luată ulterior de aripi și suită în arca lui Noe, salvată astfel de la înec. Pentru că la capitolul ,,Facerea” nu se vorbește că Dumnezeu ar fi creat pentru început ouăle, marsupiile, icrele etc, oamenii iau de bună această primă variantă.
Pentru atei și oameni de știință, e clar că a fost oul. Acum se lucrează la varianta finală a explicației, aceea de a arăta lumii cum un ou ar fi putut apărea din nimic, din vid. Jumătate din explicație am și văzut-o în experimentul de la CERN: particulele se nasc din vid.
Budiștii au rămas indiferenți la filosofia interogației: ori a fost oul, ori a fost găina, tot reîncarnat a fost. Și asta dinainte să se nască Siddartha Gautama, celebrul copil care la vârsta de 7 zile vorbea, mânca, mergea, cel care a devenit ulterior Buda. Nici budiștii nu mai știu de când a apărut budismul, totul e apă și-un pământ, lumea a existat dintotdeauna. N-a fost un început așa că nu se poate pune problema care dintre ele a fost la început.
Musulmanii sunt și mai puțin interesați. Dacă nu explodează e lipsit de interes! Când Mohamed se plimba printre oameni, deja existau! Nici musulmanii nu stau bine cu memoria începuturilor; ei nu-și amintesc dacă șiiții sau sunniții sunt cei veritabili. Iar cu oul și găina… știți care a fost la început? Acela care zic șiiții c-a fost! Sunniții nici nu îndrăznesc să-i contrazică.
Pentru hinduși nici măcar nu există oul sau găina, nici lumea nu există, căci în realitate ea este numai o emanație din Brahman. Am lămurit-o! Gândirea indiană nu se preocupă de un început al începuturilor, acesta neexistând în principiu. Omul în condiția sa actuală este un rezultat al faptelor sale dintr-o viață anterioară. Iar în viața anterioară a existat numai ca și consecință a acțiunilor dintr-o altă viață anterioară anterioarei. Și-am încălecat pe-o șa…
Preferații mei sunt evreii. Ei sunt poporul ales, așa că altceva nu mai există. Regnul animal a fost creat pentru creștini - să aibă cu ce se hrăni, eventual pentru budiști – să aibă în ce se reîncarna. În nici un caz nu a apărut simultan cu ,,poporul lui Dumnezeu”. Noe lucra sub acoperire…
Mai puțin ironic, putem spune că dacă se remediază curând defecțiunea de la CERN dezlegăm cu ochii noștri misterul. Odată ce particulele apar din vid, păi apariția oului e floare la ureche! Mă-ndoiesc ca preoții să fie vreodată de acord. Ca și verificare, întrebați la Mitropolia Ardealului!



.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!