poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2499 .



Eutanasia rațiunii vii
personale [ ]
"Jurnalul Mediocrității" Colecţia: Texte Filozofice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [revelatie ]

2008-10-04  |     | 



Sunt la limită. Zvârcolirile afectului meu insistă să atingă apogeul suferinței. Rațiunea coborâtă la sacrificiu în subconștient își trage suflul pentru utlima bătălie. Ultimele zile mi-au demolat complet rațiunile existențiale. Ce-am construit în zeci de ani prin cultul exacerbat al personalității mele nu se regăsește în vestigii. Luptele de ieri au solicitat azi un armistițiu. Epuizat, am ales să scriu despre inutilitatea acestui război. Pentru că aici nu se iau prizonieri, iar fiecare parte din mine, angrenată în acest război a devenit o rană vie, conștientă de valoarea ei. Până un ieri, care-mi pare acum mult prea îndepărtat, rațiunea și afectul au știut mereu să mă completeze, să-și cedeze reciproc întâietatea salvându-mă de penibil, mediocritate, uman. Duelul lor de ieri mi-a dezvăluit azi, fără să-mi doresc, vidul din mine asimilat prin savoarea unei vieți complicate și duplicitare, iar rațiunea și-a expus silogismele false ale emancipării mele.
*
Azi am avut timp să privesc înapoi. Imensa eroare mi-a revelat portretele tuturor relațiilor umane ratate. Un juriu format din părinți, prieteni și iubite care m-au iubit cândva necondiționat, dar și oameni pe care nu i-am întâlnit niciodată se încăpățânau să mă privească candid refuzându-mi un verdict. Tăcerile lor suprapuse mă condamnau la demență. Armistițiul secret dintre cele două forțe rebele l-am numit ”ziua eutanasiei rațiunii vii”, pentru că rațiunea m-a ținut viu. În fiecare an, în această zi de octombrie, îi voi lăsa Lui vidul. Să-l umple, să-l modeleze, să se odihnească precum în zi de Sabat. L-am renegat demult, îl blamez cotidian, îi anulez sisific existența. Dacă pentru mine nu se mai poate face nimic, Lui pot măcar să-i dedic ziua de doliu a rațiunii mele. Vom sărbători împreună. El, întorcerea mea către umanitate, eu, revenirea la normalitate, anonimat. Strașnică mediocritate mă-mpresoară și mă redefinește total! ...

Cluj Napoca
octombrie, 2008

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!