poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 802 .



Crunt trecut,neprezenti in prezent,amar viitor…
personale [ ]
sau "Dulcele" occident

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Svir ]

2008-08-06  |     | 



Italia,o combinatie intre antic si modern,ce iti lasa o impresie destul de buna,daca nu iei in considerare si locuitorii acestei tari,care nici nu se inteleg prea bine intre ei din cauza numarului mare de dialecte.Pornind din nord cu Piemonteza,o combinatie intre italiana si franceza,Calabreza,Napolitana combinatie de italiana cu portugheza,si pana in sud cu Siciliana,astea fiind doar o mica parte din cele aproape 20 de dialecte destul de neasemanatoare.
Spiritul occidental e mult mai prezent aici.De la tineri care isi incep viata sexuala pe la 12-14 ani-si asta cu buna stire si intelegere a parintilor-la cei un pic mai mari care nu concept sa se distreze fara droguri,ca sunt jointuri,pastile,injectabile sau prafuri,nu conteaza,numai sa fie.Pana la babe de 90 de ani,lesbiene si foarte dornice de asi satisface apetitul sexual.
Italia e o tara catolica,aici aflandu-se si statul papal,Vatican.Religia se armonizeaza foarte bine cu sexul,moda si tot ce inseamna nou.Bisericele sunt goale mai tot timpul,lumea fiind cosntienta ca e o mare afacere foarte profitabila pentru a lor “padri”,iar cei care se mai duc o fac de ochii lumii,din fala sau sa-I ceara lui “Seniore” sa le mearga afacerile mai bine.Mai pe scurt se amagesc din amageala,pentru ca ori traiesc sau nu erezia,tot eretici raman.
Tinerii se casatoresc dupa ani buni de concubinaj si cu cat se realizeaza mai greu casatoria,cu atat se desfiinteaza mai usor,indiferent de cati ani au fost casatoriti,daca nu mai merge treaba in pat,”arrivederci” si cautam pe alta/ul.Chiar si pana la cele mai inaintate varste,principala preocupare fiind satisfacerea sexuala.

Sunt sigur ca ati auzit de printul Carlo al Angliei,de regele Luigi al Frantei sau de faimosii actori de comedie Stan si Olio(ulei),daca nu ati auzit de acestia atunci poate de printul Charles,de regele Ludovic sau de Stan si Bran ati auzit.Sincer sa fiu,ii cam pune in dificultate cultura generala si limbile straine pe italieni,dovada fiind si faptul ca ei nu titreaza filmele ci le dubleza cu actorii lor,deoarece au un numar foarte mare de analfabeti .Sau unii ma zic,”Pai ori citesc,ori ma uit la imagini?”Intradevar,ar fi un mare efort sa si citesti ,sa te uiti si la imagini si sa si intelegi ce urmaresti.

Iesi din scara blocului cu gandul la o plimbare pe marginea fluviului Po.Dar mai intai de toate trebuie sa fii atent sa nu calci intr-un “regalo” oferit de cainii vecinilor.Dupa ce observi ca mirosul de pe talpa te supara,renunti la plimbarea pe malul apei,injuri printre dinti pe toti italienii cu potaile lor,apoi te gandesti ca data viitoare sa fii mai atent si pornesti printre clasicele blocuri si strazile pavate,sa mai treaca timpul.Dupa primul colt,de obicei auzi “Bagami-as ……”,bineinteles compatrioti de-ai mei,pe care i-am lasat la scara de bloc acum cateva saptamani,dupa alt colt “Vafan …..”,desigur, bastinasi latini.
Mergand pe strazile modern luminate si cu magazine luxoase pe de o parte si de alta,dai ba de un marochin ce vinde castane coapte,flori sau jucarii,ori de un chinez cu tot felul de inventii nastrusnice,ori de un negru cu un intreg bazar in fata,de la curele si portofele pana la tablouri sau bijuterii,mai pe scurt negot ilegal din plin.Pe o strada mai alaturata unde intunericul domina lumina,doi albanezi fac schimb de “marfa”.
Romani gasesti pretutindeni in Torino.In mijloacele de transport,pe strada,in piata,desigur si la obiectivele turistice.Italia nu mai e o tara a italienilor,imigranti din foarte multe tari est europene si africane si-au gasit un loc aici.Fie lucreaza la negru,fie cu acte,ori cersesc sau fac trafic de droguri,arme sau carne vie,Italia ramane o piata buna de desfacere a contrabandei si ilegalitatii.
Peste ani si Romania va ajunge o astfel de Italie,plina de imigranti,mafie,prostituate,droguri,si cu populatia imbolnavita mintal de binele si facilul oferit de materie.Lumea va inainta in directia binecunoscuta,New Age,globalizare,control masonic,spunetii cum vreti,e acelasi lucru.

Acesta e occidentul,Uniunea Europeana,”civilizatia,democratia,libertatea”,visul la care am aderat si noi nu cu mult timp in urma.Si la ce am aderat de fapt,am aderat la o lume pagana,fara credinta si fara Dumnezeu,am aderat la o lume criminala si hoata,pregatita in orice clipa sa te ucida sau sa te fure,o lume a materialului,a destrabalarii,o lume si o societate ce promoveaza cultura pagana si materiala,o societate in care sexul si placerile trupesti sunt pe primul loc,o lume plina de nimic.Caci ce au ei daca nu au pe Dumnezeu in suflete?Nimic!Si spre acest mare NIMIC ne indreptam si noi.
Si aceasta lume ne ataca sufletele,nu trupurile.Caci trupurile se vor intoarce de unde au iesit,din pamant,dar sufletele au viata vesnica si dupa cum ne pregatim din aceasta lume,asa vom fi judecati dupa trecerea dincolo,”Ca de la clipa mortii tale/Si pana-n veci de veci vei sta/Ori cu Hristos, ori cu satana,/Depinde de vointa ta!”. Din 1054 cand s-au despartit de Dumnezeu,popoarele vestice nu au mai adus nimic bun nici pentru ele si nici pentru alte popoare.Din Vest au venit toate relele,toate blestematiile,toate smintelile. Puteti insa sa ma contraziceti foarte usor,cu manualele de istorie in fata,caci puteti spune ca estul ne-a cotropit atatea secole la rand,ca turcii au venit din est,tatarii la fel,in sec XX rusii tot din est au venit.Si aveti dreptate,din est au venit,dar cand atacau otomanii tara noastra,Stefan cel Mare si Sfant isi aduna oastea,isi facea semnul Sfintei Cruci si cu nadejdea la Dumnezeu pleca la lupta,pentru tara sa,pentru poporul sau,nu pentru interese politice sau afaceri murdare.Caci inainte de marea lupta de la Vaslui,oastea romaneasca a tinut 3 zile post negru,nimic nu au mancat,si asa au plecat la lupta si au invins mult mai numeroasa oaste a turcilor.Si a ridicat atatea manastiri Sfantul Stefan cel Mare,spre slava si lauda lui Dumnezeu si nu a fost singurul,toti marii voievozi ai tarii au ridicat Sfinte Manastiri si erau cu Dumnezeu in inima.Pe cand astazi se urca politicianu in limuzina sau avion,isi aprinde trabucul si se mai gandeste ce sfori sa mai traga ca sa mai adauge cateva milioane in propriul cont si sa mai ridice cine stie ce vila sau palat.Vedeti diferenta?Caci tot oameni erau si atunci ca si acum,si atunci erau bani si era aur,dar atunci mai era si Dumnezeu in inimile oamenilor,pe cand azi lumea fuge de El si imbratiseaza materialul ce din pamant a iesit si in pamant va ajunge.Nimic nu e materia,e ca o iluzie in desert,fugi spre ea si te bucuri,si fugi si te ostenesti pana cand nu mai poti si realizezi ca a fost o iluzie.Si asa si banu si casa si tot ce ne inconjoara,ajungi in ceasul mortii si realizezi ca ai trait pentru un zid de ciment,iar sufletul ti-e gol si zbuciumat.Mama lui Mihai Viteazul,ca si cea a lui Stefan cel Mare si Sfant,a fost calugarita.Mergeti la Manastirea Cozia si langa mormantul ctitorului manastirii si marelui voievod,Mircea cel Batran,e ingropata mama lui Mihai Viteazul.Pe atunci totul se facea cu Dumnezeu si in numele lui.Dar acum in numele cui se fac toate grozaviile acestor vremuri?In numele lui Hristos sigur nu.
Totusi puteti spune,”Bine,dar rusii,ei au adus comunismul la noi,care si el tot anti crestin a fost,ca si UE acuma si au venit din est”.Fratilor,noi am fost o moneda de schimb intre marile puteri,o afacere Americano-Rusa.Si instalarea comunismului,si revolutia din decembrie ’89 au fost intelegeri si manevre intre americani si rusi,iar poporul a fost ciuta batailor.Dar totul a venit cu ingaduinta Bunului Dumnezeu si comunistii au umplut cerul cu Sfinti Martiri.
Dar aceste pericole le-am vazut,de otomani stiam ca sunt dusmanii nostri si ne luptam cu ei si i-am infrant de atatea ori.Comunismul am stiut ca nu e bun si Sfintii Martiri au stiut asta si s-au jertfint pentru tara,pentru popor,iar acuma canta slava lui Dumnezeu in Rai.Pe cand spre UE,spre globalizare ne indreptam fara sa realizam ce inseamna,fara constiinta si dreapta cugetare.Fara sa stim incotro ne indreptam,ne-am facut prieteni cu cei mai mari dusmani,dar ei nu sunt prieteni cu noi,vor doar sa ne supunem lor,sa mai adauge o tarisoara la lucrarea lor diavoleasca.Acest rau ni l-am facut noi singuri,singuri am dat vrabia din mana pe cioara din gard.Si mai tarziu vom realiza ca de fapt nici n-a existat cioara din gard.
Si imi amintesc cum se bucura romanu in Piata Universitatii,cat tam-tam,cata “implinire” a fost pentru noi,o tara Apostolica si drept marturisitoare a Bisericii Ortodoxe,aderarea la UE care slujeste masonilor,fii satanei,antihristii.
Caci Hritos ne spune prin Sfanta Scriptura:“Unde sunt doi sau trei adunati in numele meu,acolo sunt si eu in mijlocul lor”(Matei 18:20) si eu va intreb pe voi,in numele cui ne-am adunat noi,atata norod,in P-ta Universitatii,in numele lui Hristos,sau in numele satanei?Va las pe voi sa va raspundeti si ve-ti afla singuri,inchinatorii cui suntem.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!