poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2996 .



Scrisoare deschisă către Fabricanții și Vânzătorii de muzică posedată, filme și reviste pornografice, droguri, alcool, tutun și aditivii alimentari.
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Crezantema ]

2008-05-15  |     | 



"Și cine va sminti pe unul din aceștia mici, care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui dacă și-ar lega de gât o piatră de moară și să fie aruncat în mare". (Marcu 9;42).
"Căci cu adevărat Domnul m-a trimis la voi să vă spun în urechile voastre toate cuvintele acestea.
Poate vor asculta și se vor întoarce de la calea cea rea și atunci Îmi va părea rău de nenorocirea pe care aveam de gând să le-o fac din cauza faptelor lor rele".
(Ieremia 26; 3-5).

Ziarul, Gândul - Joi, 15 Mai 2008
"Copiii se sinucid din cauza prietenilor, a părinților indiferenți sau a muzicii pe care o ascultă? – Video --

Tendința de suicid în rândul românilor este în continuă creștere, în ultima perioadă. 2.594 de români s-au sinucis, numai în 2007. Un studiu american, din 2007, arată că suicidul este a treia cauză de deces printre adolescenții cu vârste cuprinse între 15 și 19 ani.
Un alt studiu, realizat în rândul elevilor din ultimul an de liceu, a arătat că 3% dintre ei au avut tentative de suicid care s-au finalizat cu spitalizări, iar in cazul a 9% dintre ei acestea au rămas simple tentative. Alți 16% dintre liceeni s-au gândit să se sinucidă și aproximativ 30% au avut o stare depresivă, în perioada în care a fost realizat studiul.
Asta e în America, fiindcă în România habar nu avem, neexistând până acum nici un studiu. Asta deși, cel puțin în mass-media, în ultimii ani, cazurile de suicid în rândul tinerilor s-au înmulțit, devenind aproape lunare. Tot ce putem afla este statistica de la IML. Anul trecut, de exemplu, după ce Bogdan Costache, un elev de clasa a XII-a, s-a sinucis din dragoste pentru profesoara de limba romană, Corina Vasile, au mai urmat astfel de cazuri. Un elev de 14 ani s-a spânzurat de un copac, în București, iar o elevă din Harghita s-a spânzurat în propria cameră, pentru că părinții săi, de etnie rromă, nu o mai lăsau să meargă la școală. În Marea Britanie, de exemplu, în orășelul Bridges, 7 tineri s-au sinucis, în nici un an de zile. Poliția a descoperit că toți aceștia își creaseră profile personale pe internet, iar prietenii lor creaseră rubrici de comemorări.

Uneori, așa cum este cazul Andradei Mocănescu, care s-a aruncat de la etajul 10 al blocului în care locuia, la începutul acestei săptămâni, cauza poate fi apartenentă la un microgrup social. „Cauzele sinuciderii în rândul adolescenților sunt, în general, nerecunoașterea apartenenței acestora la un grup social sau nerecunoașterea și neacceptarea valorilor lor personale, de către cei din jurul lor. De asemenea, mediul în care trăiesc poate să nu îi securizeze emoțional, să nu-i valorizeze și să nu îi accepte. O altă cauză sunt parinții acestor copii, care sunt absenți, exigenți și indiferenți cu ei. Uneori, aceștia chiar abandonează rolul de părinți, pentru că sunt depășiți de situație sau lucrează prea mult și nu mai au timp de nimic.

O ultimă cauză este frica acestor tineri de consecințele comportamentelor lor, netolerate de familiile lor”, ne-a declarat Aurelia Stănculescu, directorul Centrului Municipiului Bucuresti de Resurse și Asistență Educațională. Psihologii sunt de părere că apartenența adolescenților la un anumit grup îi poate determina pe aceștia să recurgă la gesturi extreme. „Un adolescent poate și nu poate fi influențat de grup să se sinucidă, totul depinde de personalitatea acestuia.

Cedează cei care au o personalitate slabă, mai instabilă și sunt mai ușor influențabili. Nu știu dacă putem da vina pe un astfel de grup. Mai bine ar fi să identificăm motivele care l-au determinat pe un tânăr să intre într-un anumit grup. În cazul fetei de 12 ani care s-a sinucis, sunt convinsă că a existat un semnal de alarmă, prin care aceasta a spus ca are probleme”, ne-a declarat Cristina Vasiloiu, psiholog la Școala Nr. 117, din București. Aceasta ne-a mai spus că tinerii intră în diverse grupuri deoarece se simt dați la o parte de prietenii de la școala sau de acasă și simt nevoia, ulterior, să iasă în evidență, să șocheze. (E.L.)

Cine sunt și ce vor grupurile subculturilor urbane

Emo – melancolicii și depresivii

Emo este o subcultură al cărei adepți se imbracă în negru, au coafuri ce le acoperă o parte din față, de regulă unul dintre ochi, și recurg în cele mai multe cazuri la piercing. Vegetarieni, melancolici și depresivi, antisociali, cu tendințe spre suicid, emo se consideră neînțeleși de societate și se retrag în propriile comunități. Marea majoritate a adepților acestui curent sunt adolescenți care au trecut prin anumite traume cauzate de despărțirea de persoana iubită, divorțul părinților sau lipsa de comunicare cu familia, termenul de „emo” fiind derivat de la cuvântul „emoțional”. Muzica preferată de aceștia e un soi de subgen al rockului cu influente punk, cele mai cunoscute formații ale genului fiind: A Fire Inside, Funeral for a Friend, Tokio Hotel, Fall Out Boy si Panic at the Disco. Gothic – fascinații de macabru

Dacă emo este un curent antisocial, subcultura gothic, deși are, la rându-i, tente anarhiste, pledează mai degrabă pentru toleranță. Adepții gothic se îmbracă de asemenea în negru, dar apelează și la machiajul intens al ochilor, în nuanțe închise, își vopsesc părul și unghiile tot în negru și se îmbracă într-un stil ciudat ce combină stilul epocii victoriene cu perioada medievală. Fascinați de macabru, respingând conservatorismul și declarându-se adepții creativității, membrii respectivei comunități au o percepție în același timp morbidă și mistică asupra vieții. În cadrul trupelor notabile de gothic-rock se numără: Bahaus, The Cure, The Sisters of Mercy si Siouxyie & Banshees.

Hip-hop-ul – muzica cu mesaj vulgar

Prin definiție o cultură urbană, hip-hop-ul include arta graffiti, break-dance-ul și muzica rap. Oferind conștiința apartenenței la un grup social, hip-hop-ul conține mesaje clare adresate societății, folosind cuvinte vulgare și expresii violente la adresa prostiei, a ipocriziei si a sistemelor politice și sociale. Blugii foarte largi, cu talie joasă, lanțurile groase atârnate la gât sau la pantaloni, baticurile și șepcile sunt vestimentația preferată de „baieții de cartier”, care aderă, de regulă, la diverse grupuri. Genurile de dans diferă în această cultură, unul dintre cele mai complicate fiind break-dance-ul, ce conține de la cele mai dificile elemente de acrobație la sol până la cele mai fine mișcări de balet, este un stil în care înveți să-ți controlezi corpul și temperamentul până la cele mai mici detalii.

Punk – strigătul de libertate

Libertatea față de societate, în fața căreia refuză să se supună, este punctul de plecare al punk-ului. Frizura gen creastă sau țepi, geansii rupți, bocancii cu bot de fier și piercingul sunt punctele de reper ale aspectului exterior cu care se prezintă în public punkiștii. Muzica ce stă la baza acestei subculturi este muzica scurtă, rapidă și dură, cu instrumentație minimă și versuri de multe ori politice sau nihiliste. Trupe precum Ramones, Sex Pistols și The Damned sunt considerate a fi întemeietoare ale genului.

„Cauzele sinuciderii în rândul adolescenților sunt, în general, nerecunoașterea apartenenței acestora la un grup social sau nerecunoașterea și neacceptarea valorilor lor personale de către cei din jurul lor.”, - Aurelia Stănculescu, directorul Centrului de Asistență Educațională București"












.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!