poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2069 .



Vis în alb și negru
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [karmacristina ]

2008-04-16  |     | 



Vis în alb și negru

V-ați pus vreodată întrebarea dacă visăm color sau alb-negru? Pînă nu demult, nici eu! Dar am conturat un penibil răspuns la o stupidă întrebare, în momentul în care am avut conștiința acesteia. Unii specialiști susțin –nu-mi dau seama care-i forma și care-i fondul – că oamenii visează alb-negru, dar cînd se trezesc atribuie culorile pe care le cunosc obiectelor pe care le-au visat. Adică, știu că mobila mea din sufragerie este crem, iar eu deși o vizez ori alb ori negru, dimineața îi dau mobilei din vis culorile pe care le știu eu din realitate. Însă cei mai mulți cercetători în domeniu susțin ceea ce omul cunoaște din naștere, că visurile sînt color. Iar penibilul meu răspuns este la fel ca și întrebarea, retoric. Pe ce bază poate să susțină cineva că mi-am visat mobila neagră? Sau albă? Niciuna! Decît dacă este atins de schizofrenie... Quod erat demonstrandum!
Oare Stendhal visa numai în roșu și negru?
Se spune că primii, despre care se cunoaște că și-au interpretat visurile, sînt membrii unui trib din inima Malaieziei, cunoscut sub numele de ,,Senoi”. Nu prea consemnează istoria mare lucru despre ei, nici despre ce credeau senoizii despre culorile visurilor. Știm doar că acest trib bîntuia prin pădurile ecuatoriale și nu a avut niciodată probleme sociale (asta-i prea de tot, oare ce formă de guvernămînt o fi avut?). Membrii comunității Senoi au trăit secole de-a rîndul într-o armonie perfectă și nu s-au certat niciodată. Unii spun că tribul a avut continuitate și încă mai există pe undeva prin Maleiezia.
Dacă tot sînt atît de buni în interpretarea visurilor acești senoizi, atunci ,,specialiștii” contemporani care au visuri alb-negru ar trebui să plece în căutarea băștinașilor prin Malaiezia și să se întoarcă la laborator, cu vreunul, pentru teste... Liderul spiritual al acestui trib se numește ,,tohat”. Prindeți-l pe el! Cică el le interpretează visurile și apoi îi îndrumă pe oameni, în funcție de ce au visat, înspre ce să facă în ziua respectivă. Mai are cineva dubii că arta manipulării nu funcționeză pe toate continentele și din toate timpurile?
Și ca să ne întoarcem la lucrul de la care am plecat... fiți serioși... nu visăm alb-negru! Ironic este că specialiștii care au afirmat că avem la dipoziție doar două culori în somn, nici măcar nu au dat prin România vreodată. Mai înțelegeam dacă rămîneau cu sechele de la televizoarele alb-negru, pe care le-am avut cu toții vreo două-trei decenii...


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!