poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1926 .



Cine sunt ei, iluștri necunoscuți?
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [karmacristina ]

2008-03-27  |     | 



Cine sînt ei, iluștri necunoscuți?

Sa faci parte dintr-un partid a devenit practic o formă de a trăi. Nu importă că nu a auzit nimeni de el, nici că este corupt sau s-a clădit pe imaginea și numele unui clovn; esențial este că orice formațiune de doi bani îți creează un sentiment de apartenență, de colectivitate, de turmă. Explicația are o logică perfectă, atîta timp cît privim viitorul și retrospectiva politicii românești. La electoralele din 2004 s-a bătut recordul: numai pe listele de la Camera Deputaților s-au înscris 46 de formațiuni, mai mult sau mai puțin politice. Aș exemplifica prin: Uniunea Turcă Musulmană din România, Asociația Democrată a Macedonenilor Slavi, Uniunea Culturală a Polonezilor din România, Comunitatea Rușilor Lipoveni sau Liga Albanezilor. Ce-ar fi fost dacă cei peste 330 de deputați ai noștri ar fi reprezentant Camera prin nația lor: croați, ruteni, eleni, ruși lipoveni, armeni, albanezi. Cred că unii nici românește nu știu! Cu o Cameră multi-etnică, meregem mai departe la Senat: 21 de partide, dintre care unele credeam că nu mai există de prin anii ’50, s-au înscris la aceleași alegeri libere și democrate din 2004. O formațiune futuristă, cum a fost Partidul Mileniului 3, nu a adunat mai mult de cîteva voturi în tot Făgărașul, numărate pe degetele de la o mînă. Nici nu mă gîndeam că mai există Partidul Socialist Democrat Constantin Titel Petrescu; habar n-aveam de PAS (Partidul Alianța Socialistă), PSU (Partidul Socialt Unit). Și pe stînga eșicherului politic am mai putea nominaliza niște nume ,,sonore și elocvente” de formațiuni politice, dar operațiunea ar fi fost lipsită de sens, că probabil au și dispărut de atunci! La președinție au fost 12 apostoli, dintre care merită să vorbim despre Ovidiu Tudorici, un tînăr care dorea să mute capitala țării la Cîmpulung Moldovenesc, de unde a venit el nu cu mult timp înainte de alegeri; de Alexandru Raj Tunaru sau preotul Aurel Rădulescu, stabilit de cîțiva ani prin America și acuzat de diverse ilegalități. Celebritățile politice menționate mai sus sînt reprezentative pentru clasa electorală din ultimul deceniu. Nu vă obișnuiți cu numele, că anul acesta altele nou-nouțe le vor lua locul.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!