poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1909 .



Decența autenticității
personale [ ]
fragment din "Jurnalul Mediocrității" Colecţia: Texte Filozofice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [revelatie ]

2008-03-05  |     | 



Categoric, viața reprezintă cu totul altceva pentru mine. Cunosc, mi se va reproșa că nu spun nimic nou. Este foarte adevărat că speranțele pot fi aparent identice, că fiecare aspiră la un ”mâine” mai reușit decât azi. Ceea ce ne diferențiază în mod cert sunt argumentele care ne determină acțiunile și, mai ales, metodele prin care încercăm să ne împlinim, să ne împăcăm cu noi înșine. Câte nopți am pierdut sub frământările inutile ale rațiunii și afectului? Nu le mai știu numărul. Nu am fost creat pentru a-mi aparține și mai dureros decât această renunțare este faptul că nu m-am educat pentru unicitate. În concluzie niciodată nu voi avea parte de unicitate. Adică, niciodată nu voi reuși să acaparez total ce-mi este de trebuință afectului, nici o femeie, nici un ideal, nici un suflet care să mă iubescă necondiționat. Merit cu prisosință aceste zvârcoliri pentru că la rându-mi nu mă pot oferi total! Instinctul de conservare transformat în reflex îmi impune să păstrez ceva și pentru mine, să mă pot salva dinaintea capitulării definitive. Nu dețin unicitate, nu pot cere asta! Natural, există și salvarea de la mediocritate. Vorbesc și respir autenticitate. Sunt indiferent la cât de multă ură și dispreț aflu în juru-mi atunci când defulez între semeni autenticitatea. Este amuzant să-i privești în ochi și ei să-ți răspundă cu dispreț. Am decența de a mă păstra autentic indiferent de natura evenimentelor și a semenilor care sunt implicați. Aceași decență o am și atunci când nu cer nimic de la nimeni, atunci când știu să-mi iau din ceilalți ceea ce îmi este de trebuință. Decența o port cu mine și atunci când îmi așez gândurile pe ruinele zilei de ieri și eșafodul zilei de mâine. Nu vă cer nimic! Când voi avea ceva trebuință de la voi o să aflați. Atunci, vă voi ruga și-mi voi dori să-mi fiți ultimii matori dinaintea vieții și morții, să mă acceptați pentru ultima dată. Cu decență, bineînțeles ...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!