poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1961 .



Tainele Bisericii
personale [ Gânduri ]
Ortodoxe

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [umilinta ]

2008-01-28  |     | 




Toate tainele Bisericii sunt datatoare de har( de slava, de lumina, viata,energie necreata ).
Pacatul alunga aproape tot harul din suflet.
Moartea data de pacat s-a cuibarit in inima iar Viata( lumina de la Botez) lucreaza din afara omului: "Iata Eu stau la usa si bat...".Cine vrea sa-L lase pe Hristos sa intre inlauntru trebuie sa se pocaiasca. Pocainta inseamna
rugaciune cu lacrimi( Sfantul Ignatie Briancianinov ).
Pocainta este mai mare ca Botezul facut pruncilor deoarece il reanoieste pe acesta stergand pacatele facute de la 6-7 ani in sus (Sfantul Ioan Scararul).
S-a rugat Sfantul Ioan Botezatorul pentru cei carora le-a spus "pocaiti-va"si unii au ajuns apostoli. S-a rugat Sfantul Ioan de Kronstadt pentru Simeon( Siluan Athonitul ) si acesta a simtit flacarile iadului vuind in jurul sau, s-a pocait si a ajuns sfant.
Muzica bisericeasca alunga lacrimile(Patericul Egiptean). Participarea la slujbele cantate nu este datatoare de pocainta. Foarte putine persoane plang in biserica si acestea doar pentru ca au necazuri sau au lucrarea launtrica a rugaciunii la care iau aminte. Desavarsirea calugarului sta in departarea cu totul de cantare ( Patericul Egiptean ) si este porunca:"Fiti desavarsiti". Liturghie citita face parintele Serafim de la Valaam si Rafail Noica( ucenicii Sfantului Sofronie din Anglia ),3 manastiri de maici,1 de calugari . Orice liturghie arhiereasca ar trebui sa fie citita deoarece episcopii sunt tot calugari.
Cine nu se pocaieste acela nu da slava lui Dumnezeu: "Nu s-au pocait ca sa dea slava lui Dumnezeu"( Sfantul Ioan Teologul-Apocalipsa ). In tot ce faceti dati slava lui Dumnezeu ( neancetat pocaiti-va ) .Ori de mancati, orice altceva faceti rugati-va cu lacrimi.
Sfantul Siluan Athonitul spune ca cine are har putin il simte cu sufletul, cine are mai mult il simte si cu trupul si daca pastreaza harul in trup se preface in sfinte moaste. Sfantul Paisie cel Mare a vazut ca orice calugar care ajunge in rai este mai mare ca Sfantul Constantin cel Mare deoarece calugarii traiesc dispretuiti si in saracie. Aceasta i-a spus-o Sfantul Constantin care regreta ca n-a lasat tronul si nu s-a calugarit ( cu toate ca a simtit harul cu trupul si are sfinte moaste ). Ca un calugar sa fie mai mare ca el trebuie sa aibe har mai mult, sa ajunga sfinte moaste mai luminoase. De-ar fi vazut vreun calugar cu slava mai mica n-ar fi regretat stiind ca putea sa ajunga si el la masura mica in calugarie. Calugaria este viata muceniceasca de lunga durata. Daca mucenicii au sfinte moaste pentru ca au indurat chinuri scurte cu atat mai mult raman sfinte moaste cei care se nevoiesc in viata calugareasca. Sfantul Apostol Pavel spune:"Fecioara trebuie sa fie sfanta si cu trupul si cu sufletul".Sfanta cu trupul inseamna har in trup( sfinte moaste ). Spune intai "cu trupul"si apoi "cu sufletul" pentru a indemna persoanele care nu se casatoresc la obtinerea unui har cat mai mare, cu toate ca intai harul se vede cu ochii sufletului si mai tarziu se simte si in trup. Calugarul care nu ajunge moaste ajunge in iad .sau este dezbracat de haine si pus in ceata mirenilor mantuiti .
Sfantul Calinic de la Cernica mergea pe drum alaturi de un ucenic. Acesta si-a zis in minte: Episcopul nostru o sa ramana neputrezit. Sfantul i-a stiut gandul si i-a zis : Da, dar m-am rugat lui Dumnezeu sa nu raman neputrezit.
Cineva care stie ca o sa ramana sfinte moaste cum nu stie ca este sfant?
Sfantul Nectarie din Eghina izvora mir inca de cand traia. Toti sfintii( in afara de copiii pana la 6-7 ani ) stiu ca sunt sfinti, adica stiu ca au pe Hristos in suflet. Daca vreun preot zice ca sfintii nu stiu ca sunt sfinti caci s-ar mandri,el spune ca un crestin nu poate sa stie ca este crestin( crestin=sfant ),ca un om nu poate sti daca este bland si smerit. Hristos vorbeste prin gura sfintilor cu smerenie dumnezeiasca:"Eu sunt Sfant". Sfintii zic ca sunt pacatosi cu smerenie omeneasca cand li se descopera ce sunt ei fara Hristos. Mucenicii erau prigoniti cand spuneau"sunt crestin"( sunt sfant ) nu daca ziceau "sunt pacatos" (inchinator la idoli ). Daca totusi zic in continuare ca nu se poate sti daca esti sfant( ca niste eretici care nu mai lasa pe nimeni sa ajunga sfant )
atunci sa nu se mai impartaseasca cand striga:" Sfintele ( se dau ) sfintilor" deoarece ei n-au de unde sa stie daca sunt sfinti sau nu.
Cine se impartaseste cu nevrednicie(neavand pe Hristos cel vrednic) se aseamana cu Iuda si Arie. Cine se impartaseste cu vrednicie in fiecare saptamana sau mai des are putere de la Hristos sa tina post continuu:
"Trupul Meu este adevarata mancare si Sangele Meu adevarata bautura". Nu poti sa ai pe Hristos care este Viata si sa cazi in pacate de moarte .Pacatele opritoare de la Sfanta Impartasanie: Lacomia pantecelui( mancat intre orele de masa, nerespectarea posturilor),Desfranarea( necuratia in timpul somnului cu simtirea placerii, tot felul de curvii, pentru femei vopsite ),Manie, Invidie, Iubire de argint (jocuri de noroc:6 din 49 etc ), Lene, Mandrie (nepocainta), vrajitorie etc.
Cine "se marturiseste" la "un duhovnic" care nu-L are pe Hristos in inima spune pacatele la dracii din inima preotului. Daca zici ca nu conteaza faptul ca spui fara lacrimi pacatele in fata dracilor caci ei le stiu, totusi atunci le marturisesti: si eu am cazut, sunt asemenea voastra (mandru, invidios,manios ) si de-al vostru. Daca spui pacatele cu lacrimi si nu mai cazi atunci le arati ca nu mai vrei sa fii de-al lor ci te pocaiesti. Daca nu plangem nici nu se socoteste ca spovedanie caci lipsa lacrimilor de la marturisire este ca lipsa apei de la botez( Sfantul Nicodim Aghioritul - Deprinderi Duhovnicesti)
Iertarea de pacate nu se face decat prin lacrimi si mai tarziu prin vederea Luminii. Majoritatea oamenilor care "se spovedesc" fara lacrimi cred ca li s-au iertat gresalele dar in realitate nu este asa( nadejdea lor e mincinoasa ).Daca ar muri in momentul urmator spovedaniei ar vedea ca patimile le chinuiesc sufletul. Ei vor sa fumeze sau sa desfraneze dar nu mai au trup cu care sa faca acestea. Nesatisfacerea patimilor este un iad mare pentru sufletul iesit din trup.
Iertarea de pacate adevarata este cand omul nu mai face pacatele indiferent de situatia in care este pus si nu cand se autosugestioneaza( hipnoza ) dupa spovedanie ca a fost iertat.
Avand pacatul in inima, preotul nu poate sa-ti dea povata cum sa te eliberezi de pacate caci nu poate sa lucreze ceva pentru Cel dusmanit:"Nimeni nu poate sluji la doi domni". El este orb si antihrist. Daca nu-L vede ca Lumina nu este cu El, daca nu este cu Hristos este antihrist:"Cine nu este cu Mine este impotriva Mea", "Orb pe orb povatuind vor cadea amandoi in groapa " ( antihrist si ucenicul lui antihrist in groapa iadului ).
Daca nu-L vedem pe Hristos ca Lumina inca din viata aceasta n-o sa-L vedem nici dincolo( Sfantul Grigorie Teologul ).
Tainele Bisericii sunt datatoare de har si se primesc doar cu lacrimi. Cu plansul pruncilor de la nasterea trupeasca( si de la botez )trebuie sa traim toata viata( Sfantul Simeon Evlaviosul ). Spovedeste-te fara lacrimi, impartaseste-te tot asa, casatoreste-te fara lacrimi de bucurie, preoteste-te fara a respinge cu lacrimi dorinta Mantuitorului( Doamne, iesi de la mine ca sunt om pacatos) si vei savarsi un pacat mai mare decat homosexualitatea. Hristos ne spune:"Mai usor va fi Sodomei si Gomorei decat cetatilor care nu s-au pocait la venirea Mea"( Mai usor va fi in iad pentru homosexuali decat pentru cei care nu L-au primit cu lacrimi). Anatema sa fie homosexualii dar anatema sunt si cei ce se impartasesc fara lacrimi. Sfantul Apostol Pavel spune:"Cine nu iubeste pe Domnul sa fie anatema"( sa se lepede de sine, sa-si tina mintea in iad ca sa iubeasca pe Domnul ). Mandria este impotrivitoare pocaintei. Dumnezeu a preferat cand a cazut Constantinopolul sa lase ca orasul sa fie stapanit de turci sodomiti decat condus de greci cazuti in mandrie.
Biserica este adunarea sfintilor si nu ierarhia care este cazuta in erezie.
"In Biserica sunt intai apostoli, al doilea prooroci, invatatori..."
"Celor care vor crede le vor urma aceste semne..."
Darurile harismatice: apostolia( include darul legarii si dezlegarii de pacate ),proorocia etc. nu sunt date la hirotonie sau hirotesie caci ar trebui ca un preot sa predice bine chiar daca nu stia inainte de punerea mainilor pe capul sau,sa stie viitorul, sa faca minuni. Darurile harismatice se castiga prin indeplinirea tuturor poruncilor. Si astazi exista apostoli. Ei vad pe Dumnezeu ca Lumina si Hristos prin ei ne leaga de dragostea Sa si ne dezleaga de pacate chiar de-ar fi calugari sau mireni( Sfantul Simeon noul Teolog ).
Episcopii si preotii care nu sunt si apostoli( nu L-au vazut pe Hristos in interior spunandu-le :"Luati Duh Sfant, carora ..." ) ajung in iad doar pentru ca spovedesc fara a avea acest drept.
Episcopul care nu vede cand se impartaseste Lumina in Potir este eretic arian deoarece isi marturiseste ca Hristos este doar trup si sange, doar om. Nimeni nu poate sa zica Domn este Iisus( Hristos este Dumnezeu ) decat in Duhul Sfant. Daca n-ar fi fost eretici n-ar fi cazut in alta erezie numita ecumenism. Harul primit la botez si cel de la hirotonie mai este pe langa ei si pleaca de tot cand vor fi dati anatema (excomunicati ) de sfintii episcopi. A fost un episcop sfant care primise hirotonia de la un episcop eretic si la un sinod ecumenic acest sfant la dat anatema pe episcopul eretic( Vietile Sfintilor).
In Talcuirea Evangheliei Sfantului Apostol Matei, Sfantul Ioan Hrisostom spune ca la Cina cea de Taina, Hristos s-a impartasit intai si apoi apostolii:
"De acum nu voi mai bea din rodul vitei pana nu-L voi bea cu voi nou in Imparatia Cerului". Pastele este Hristos. "Cu dor am dorit sa mananc cu voi acest Paste". Cand ne impartasim se impartaseste El daca-L avem in noi, nefiind alungat de pacate. Daca amestecam un Potir cu alt Potir, Hristos nu-si mareste slava caci ramane nemarginit. La Cina cea de Taina, Hristos isi mareste slava in sfintii ucenici:"Pe Domnul Dumnezeul nostru vom sfinti si El va fi noua frica", "Pentru ei Eu ma sfintesc pe Mine Insumi", "Taina Mea este pentru Mine si pentru cei ai Mei". Liturghia Ingereasca( cereasca ) este savarsita de Arhiereul Hristos. Si ingerii cresc din har in har si slava peste slava.
In Potir este Trupul, Sangele, Sufletul, Ipostasul si Plinatatea Dumnezeirii lui Hristos. Daca te impartasesti cu nevrednicie respingi harul, vointa, simtirea si mintea lui Hristos. Duhul lui Hristos pleaca. L-ai rastignit( omorat ) pe Dumnezeu despartindu-I Sufletul de Trup.
Hristos a spus despre Sine ca are a treia si prima fericire ca sa nu puna la indoiala nimeni faptul ca o are pe a doua( fericiti cei ce plang): "Invatati-va de la Mine( din salasluirea Mea in voi ) ca sunt bland si smerit cu inima si veti afla odihna sufletelor voastre". Mantuitorul este inlauntrul celor ce plang in fiecare zi caci Domnul plange zilnic in ei si este vesnic bland si smerit. De aceea bine a zis Sfantul Simeon Evlaviosul:" sa nu te impartasesti niciodata fara lacrimi".
Cu frica lui Dumnezeu, cu credinta Sa si cu dragostea Sa( care nu ne lasa sa cadem in pacate de moarte ) sa ne apropiem. Mai obisnuita cu patima desfranarii ca Maria Egipteanca nu era nimeni, totusi dupa ce s-a impartasit inainte de plecarea in pustie n-a mai cazut. Ea avea frica lui Dumnezeu care este energie necreata( Sfantul Grigorie Palama ), lumina ce creste transformandu-se in dragoste. Daca n-ai aceasta frica deoarece n-ai vazut o Lumina( si daca ai vedea-O toti "duhovnicii" ti-ar zice ca esti inselat de draci) cum cutezi sa te impartasesti neavand nici credinta Sa. Credinta lui Hristos este ortodoxa (dreapta slavire) :"Te slavesc pe Tine Parinte al cerului si al...".Cand Hristos IIsus isi mareste slava in oameni mareste slava Preasfintei Treimi in ei.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!