poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1692 .



Oglinda si pendulul 22
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [cvasiliu ]

2006-03-26  |     | 



“Dragostea ar trebui să-ți strângă stomacul, să-ți înțepe inima, să-ți fluidizeze sângele prin membere, nu să-ți dea migrene și insomnii.” Îmi amintesc și acum ticul bătrânului doctor: dădea din cap ca și cum i-ar fi căinat pe bieții pacienți, ca și cum i-ar fi înțeles dar nu ar fi avut puterea de a-i vindeca. Îsi consumase suma energiilor interioare în această judecată rapidă și definitivă, ca o proiecție a tuturor tarelor ființei pe o planșetă unde să poata fi admirate. Nici o soluție externa limpede; doar jena că m-a privit în toată goliciunea sufletească și așteptarea stării de negație pentru a spune că singurul ajutor îmi sunt doar eu. L-am dezamăgit: am acceptat fără proteste! Puțin îmi păsa de tulburările de somn, de interminabilele migrene, de sedințele de terapie, de hipnoză, de somnifere. Descoperisem adevărul singur, scris mult mai limpede pe retină: Dana. Ce conta că un cuvânt din zece, la scriere automată, era Dana; că îi rosteam numele când furios când tandru în transă sau că povesteam cu zeci de amănunte o anume plimbare prin Sinaia? Ce rost avea interogatoriul inflexibil al unui bătrân ce dădea din cap a neputința în fața transparenței unei obsesii. Știam deja… A încheiat însă cu o altă repetare a ticului: “Recomand somnifere și , mai ales, o perioadă de odihnă într-o stațiune montană”. Ar mai fi rămas să mă săgeteze cu precizarea mai exactă “Sinaia”; nu a făcut-o, în schimb, cu același firesc cu care un tip cu fizionomia lui sireată ar fi semnat o balanță contabila sau o condamnare la moarte, a semnat rețeta pentru somnifere: “Pentru a mai ușura așteptarea”. Ca și cum blestematele pastile transparente și cu un gust oribil ce aduc uitarea ar fi trebuit salutate ca zidurile unui bastion asediat in preajma capitulării: nu mai așteptam întăriri, nu aveau de unde să mai apară și oricum era mult prea târziu. Știam că nu o să le mai încerc niciodată iar hotărârea aceea era prima izbândă asupra mea de mult timp. Când aruncam rețeta în primul coș de gunoi încă mă mai urmăreau cuvintele doctorului : “dragostea …”; mi le repetase și la plecare, îndrăgostit de cugetarea lui și mulțumit de faptul că îi lăsasem impresia că i-am admirat-o și că mi-am însușit-o.
Fără îndoială se colorase în mine speranța odată cu prima sedință: “Voi întinde spre tine o mână pentru a te călăuzii prin beznă. Prinde-mă de mână!”. Doctorul inițiase atunci magnetismul cu care Isus îl stăpânise pe Lazăr; prea puțin convingător dar suficent pentru a-mi alinia pentru o clipă voința : voința de a uita, voința de a trăi, de a vorbi, de a percepe din nou timpul. Poate îmi plăcuse și atmosfera încărcată de mosc, glasul moale al doctorului, luminițele ce se asortau cu starea de spirit – albe, verzi, roșii, galbene, canapeaua confortabilă din piele sau poate mă atrăsese și zâmbetul galeș al secretarei. Cine știe? Ceea ce se încheiase irevocabil cu clătinarea din cap: “…nu să-ți dea migrene si insomnii” avusese un început promițător: mă convinsesem pe mine însumi, că, izolând cauza insomniei, aproape materializând-o în mintea mea, ea putea fi extirpată printr-o singură și precisă incizie pe creier. Însă fiecare sedință, fiecare platitudine, fiecare tic, fiecare rețetă mă îndepărta și mai mult de iluzia vindecării, iar capul meu începuse să semene cu o sită din cauza atâtor trepanații fără rost. Nu neg că și îndărătnicia mea crescândă sterilizase încercările terapeutice (ce duraseră mai bine de 20 de sedințe) și într-un sfârșit câștigasem (sau pierdusem). Iar singurele lucruri care îmi rămăseseră în urma deselor scufundări printre amintiri, trăiri, reverii erau vorbele de duh: “Dragostea ar trebui … să-ți fluidizeze sângele prin membere” și o ultima cutie cu somnifere nedeschisă. Atât. Tot ceea ce ieșise la lumină în ritmul pendulului cu care mă hipnotiza îngrămădisem înapoi în cufărul minții, sigilându-l cu uitare…
Până la urmă și somniferele le-am pierdut și ar fi fost de așteptat să uit și cuvintele doctorului. Dar nu mi-am putut scoate din minte fraza caraghioasă – avea dichisul melodic al unui uragan de inspirație ce lovise în cel mai ordinar port și mi s-a atârnat de creier; doar cănd mă chinui să-i prind înțelesul, stârnit de insomnie, mă cuprinde o durere de stomac sau de inimă. Când a rostit-o, privirea mi se rătăcise prin încăpere și se adunase o clipă deasupra pendulului; într-un singur tact am prins toate filele trecutului, toată ascuțimea dragostei și enormitatea obsesiei. Parcă mi-ar fi trimis un mesaj subliminal condamnând în loc să izbăvească; parcă ar fi râs de mine, iar ridicarea din umeri ar fi fost stârnită de hohotit.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!