poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2056 .



Sfantul Dumitru
personale [ Gânduri ]
cuvinte de multumire

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Catalin 76 ]

2005-10-26  |     | 



Am fost dimineata la patriarhie ; coada la moastele sfantului Dimitrie Basarabov (care se praznuieste maine) coboara dealul mitropoliei, face cotul la stanga spre bulevard si se intinde pe bulevardul Regina Maria pana la prima intersectie.Am urcat dealul si am ajuns in piata din fata bisericii, unde este un altar in aer liber.Piata tixita de lume, am ajuns chiar in momentul in care patriarhul, acest frumos batran calugar , cu blandetea , linistea si calmul celor 90 de ani inchinati Domnului, rostea cuvintele :"sa stam drepti, sa stam cu frica, sa luam aminte , sa ascultam sfanta Evanghelie".Am ingenuncheat impreuna cu multimea, intr-un gest firesc, am ascultat Evanghelia, si, in timpul predicii patriarhului m-am indepartat incet privindu-i pe cei din jur.Tineri, batrani, fete impreuna cu mamele lor, cupluri, grupuri de maicute, calugari singuratici, studenti la seminar (asa numitii clerici din romanele lui Agarbiceanu) ascultau cuvintele batranului calugar care propovaduieste valorile vesnice.
De la poalele dealului mitropoliei si, traversand intersectia, pana in apropiere de intrarea in metrou, sunt nenumarate vanzatoare de flori, cu aceste deosebit de frumoase flori de toamna.Florile de toamna nu au maretia trandafirului sau semetia crinului sau eleganta jerberei sau parfumul tuberozelor.Florile de toamna sunt simple si vesele si atat de adevarate.Adica, sunt asemeni oamenilor din jurul lor.Sarbatoarea este peste tot : in aerul pe care-l respiri, in oameni, in flori, in cer.
Imagini ale Romaniei profunde in plin centrul unui Bucuresti capitalist, pragmatic, pe trei sferturi vandut companiilor straine sau uriaselor trusturi transnationale, un oras care reprezinta un "el dorado" pt. atatia bieti romani care fac din goana dupa avutie sensul vietii lor.
Singurul element care contrasteaza cu aceste imagini este zumzetul permanent al masinilor care traverseaza intr-un flux continuu intersectia.Masinile iti aduc aminte ca te afli in centrul capitalei dar senzatia mea e a unei imagini suprapuse.Peste atmosfera patriarhala a bisericii din deal, a credinciosilor care stau la coada pentru a se inchina moastelor sfantului Dimitrie, a vanzatoarelor de flori, sunt aceste masini, reci si zgomotoase, atat de materiale si atat de trecatoare ...
Mergeam pe bulevardul Regina Maria, pe celalalt trotuar si privindu-i pe cei care stateau la coada imi veneau in gand cuvinte de multumire : "va multumesc ca existati, va multumesc ca datorita voua imi dau seama ca viata e frumoasa si ca traiesc in tara in care, potrivit unei povesti din batrani, Dumnezeu vroia sa faca raiul ...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!