poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Publicitate Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Poezie Personale Proză Scenariu Eseu Presa Articol Comunități Concurs Special Tehnica Literara Multimedia

Poezii Românesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de același autor




Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 252 .



Tatăl nostru
personale [ ]
I

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [OctavSemarian ]

2018-06-02  |     | 



Mare veste în media referitoare la faptul că Vaticanul ar fi aprobat schimbări în textul rugăciunii „Tatăl nostru” pentru viitoarea traducere în limba franceză a Bibliei liturgice.
Astfel, paragraful: „și nu ne duce pe noi în ispită”, va fi înlocuit cu „și nu ne lăsa să cădem în ispită”.
La unison, voci ridicate, spun că acest lucrul trebuia îndreptat demult, pentru că „este o blasfemie” să afirmi că, Dumnezeu-Tatăl ne-ar putea ispiti cu ceva și că, pe El, corect ar fi să-L rugăm să ne ferească de... ispititor. Din partea Bisericii ortodoxe nu am auzit, totuși, voci în direcția asta! Care o fi taina!?
Ce înseamnă, de fapt, catolic? Biserica catolică ar fi... Biserica universală, pe când ortodox ar fi ceva conform cu principiile tradiționale ale unei doctrine, ale unei dogme, considerată ca fiind singura adevărată... considerată, am zis!
Mă rog, să zicem că nu ăsta ar fi un argument!
S-o luăm cu pași mărunți!
Zic, cei care consideră modificarea ca fiind corectă, că ispita nu poate veni de la Dumnezeu, ci doar de la diavol. Hm! Ei nu or fi auzit că religia creștină este monoteistă? Sau, poate, nu înțeleg termenul! Să le readucem aminte! Monoteismul este o religie care consideră ca existent unu singur principiu absolut. Acest principiu îl putem numi ca fiind Dumnezeu. Religiile dualiste (deși am folosit pluralul, eu nu cunosc decât una și mă refer la maniheism, și nici pentru el nu mai bag mâna în foc), teoretic afirmă existența a două principii „absolute”, binele și răul. Am folosit ghilimele pentru că este un nonsens să vorbești de absolut ca defilând în două ipostaze; deci, varianta asta o trec cu vederea.
În cazul unei religii monoteiste putem vorbi, însă, de două variante: un monoteism absolut, și unul relativ. Cel absolut ar fi în cazul în care Divinitatea își impune... „principiile”, să zicem, asupra tuturor ierarhiilor care emană din El sau sunt create de El, iar cel relativ ar fi în cazul în care ar exista ierarhii sau entității, care tot din El provenind, tot în El ducându-și „veacul”, ar acționa, totuși, contrar principiilor acestuia, fără acordul Lui, adică.
Este, oare, acest ultim caz și cazul creștinismului, pentru că mereu el ne vorbește despre dualitatea bine-rău? Răspunsul la întrebare ar lămuri și problema ispitei de care se încurcă, chipurile, cei care vor modificarea despre care vorbeam mai sus. Subiectul necesită, consider, o analiză mai atentă. Va fi ceva de scris! Doamne ajută!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei și culturii. Scrie și savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică și concursuri. poezii
poezii
poezii  CăUtare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare și confidențialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!