poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1431 .



Și așa...
eseu [ ]
Ionesco, mon amour!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2017-05-22  |     | 



Se poate trăi și kafkian, ionescian, chiar și după Sartre, Bulgakov (cu dracu la circ), doar nu ați crezut că lumea e în ordine! Sau am dat de vreo stare normală și după atâta amar de căutări, rostogolind zile spre cer, zile grele ca bolovanii, n-am înțeles cum mai e starea asta. N-a fost niciodată și avem datoria să o acceptăm așa cum e, însă fără lecția supraviețuirii nu vom reuși. Iar primul pas în supraviețuire e să deschideți istoria artei și civilizației, să înțelegeți că înainte de Partenon (Parthenon) a fost ansamblul de pietre în cercuri, pe verticală, de la Stonehenge, scrierea cuneiformă apare în Mesopotamia înainte de hieroglifele egiptene și că Evul Mediu vine după Antichitate, Homer a scris despre Războiul Troian și Tolstoi a scris Război și pace cu mult după ce Ahile l-a ucis pe Hector, fratele lui Paris. Și Paris nu era francez, nu, vai de el, în nebunia dragostei, a furat-o pe Elena din Sparta. De ce scriu așa? Păi, în supraviețuire trebuie să înveți de toate și dacă nu mai citim, vom ajunge o nație, apoi o lume de imbecili robotizați. Ne folosesc toate, dar fără puțintică literatură, cultură și artă, vom uita pe ce planetă suntem, ce e cu noi prin mileniul trei sau secolul XXI! Vă imaginați că există oameni care n-au citit o carte de povești, o carte? Ei, chiar sunt și au niște aere de superioritate de nu poți să-ți imaginezi. “Dar ce-mi trebuie mie, dragă? Cu ce sunt mai câștigat(ă)?” auzeam dintr-un grup care venea de la cumpărături sau shopping. Uite, cam așa stau lucrurile pe poziția normală. Există ordine în toate și Parthenonul nu e tot una cu Panteonul, unul e la Atena și altul la Roma! Asta e problema celor care lucrează în turism, ar spune unii. Da, dar și aceia trebuie să poată comunica la cineva acestea. Dacă mergeți prin alte locuri, nu mergeți la shopping înainte de a vizita ceva ce a rezistat trecerii! Educați-vă și copiii să viziteze muzee, locuri și construcții arhitecturale care vorbesc de fragmente dintr-o altă lume sau civilizație! Astfel, acest teatru absurd pe care îl trăim azi să nu-l ducem peste orice limită de suportabilitate. Sunt deja prea lipsiți de informație cei care ajung, la rândul lor, în regia absurdului (și nu vor ști în ce piesă joacă). Vor fi, poate, bucuroși în comoditatea lor mintală, veseli, nu fericiți. Mi-a fost dată o întâmplare din regia absurdului, să nu credeți că scriu prostii! Într-o zi coaptă la soare, mi-a oprit un Porsche Cabriolet în lateral și din el, un păr blond, o fostă colegă (care confunda Istanbulul cu Ierusalimul) mi-a spus: “dragă, mai puțină istorie, mai puține detalii pe facebook, mă pierd prin lectură și al meu mă tot strigă!” apoi a demarat în trombă. Toate au istoria lor: mașinile, blondele, artele frumoase, marțiale, culinare etc. Se poate trăi și așa, dar să știți că masaj la creier nu se face! Și ce să mai spun de meditații? Cine mai vrea să învețe Iliada și Odiseea, dacă o Leana te oprește pe stradă dintr-un Porsche! Da, dar ea a învățat mai multe limbi, mon amour.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!