poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 746 .



De vorbă cu bradul din mine...
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [IleanaPB ]

2015-12-24  |     | 




Scriu direct. Scriu pe palmă. Apoi o voi lipi de hârtie. Hârtia din monitor. E tot albă. A ridicat întotdeauna umărul stâng, ca și cum nu-i pasă de gândul nostru - uneori, închis. Scriu cu dreapta, stânga o țin în buzunar pe o crenguță de brad. Brad nou cu iz de speranță. N-am știut, până acum, că o privire către lună poate să aibă miros verde de cetină. Pe masă, într-un colț, având capul plecat, stă un brăduț ce-și așteaptă locul - după Crăciun - în pământul reavăn din curte. Îi zâmbesc și mă țintuiește cu un iris - cumva... ca o întrebare. Mă ceartă. Știu sigur. Îmi las cuvintele în gând și-l înfășor într-o beteală. Se înalță pe vârfuri... și parcă văd cum din țepi îi cresc degete, multe, ce-mi mângâie fruntea. Îl pun pe coapse, între mine și masă. Și vreau să scriu... dar degetele lui îmi împing palmele spre buzunare. Și-apasă clapele în locul meu...
"Eu sunt aici pentru tine. Din altă lume care ține tot de gândul tău. M-ai creat din celulele, vertebrele și sângele tău. În fiecare creangă ai pus un vis, învelit în culoarea apropiată simbolului ce-l reprezintă. Brăduțul acesta ce scrie ești tu. Încearcă să mă vezi, să mă recunoști sau să mă re(descoperi). Și dacă nu îți place cum arăt, împletește-mă, despletește-mă, împodobește-mă, pune-mi între degete un creion, îndreaptă-mi cercelul, învață-mă să ascult speranța, aranjează-mi barba, pune-mi Rondo sau ce vrei tu, și tocuri, și fundițe și mustață, fardează-mi pleoapa dreaptă iar pe cea stângă lipește un spin, o floare, o lanternă, un bocanc sau o chitară. Și dacă-ți plac așa, înseamnă că ești liberă - de răul din tine, din prejudecăți, din jur, oftat, din orice. Înseamnă că ești cel mai de preț nimic din acest univers. Dar nu contează. Căci fără tine liberă... pământul s-ar rostogoli spre nimicul acela la care crezi uneori că te reduce..."

A luat discret degetele de pe taste, a sărit de pe genunchii mei în colțul mesei, a zâmbit într-un fel cum doar un abur o poate face și a început să răsfoiască paginile din site. Un site scris pe aer.

Fâstâcită, îmi plec capul... dar îl ridic imediat. Și mă împodobesc în cel mai frumos vis... de Crăciun!

București - 24 decembrie 2015

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!