poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 646 .



o altă ironie omenească
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Rinada ]

2015-08-20  |     | 



Ce știți voi despre toate culorile astea. Fiecare își are îngerul lui păzitor, o plimbare prin parc sub același felinar, becurile luminându-ne mai profund ezitările. Fiecare treaptă este un popas inutil sub aceeași fereastră deschisă în lumina înserării. Poți trage puternic în piept o parte de zbor ca și cum aerul s-a topit pe verticala ultimei dimineți, contaminat, confiscat și mușcat de propria noastră temere alambicată.

Ce poate avea omul în plus față de îngeri? Desenul ideal numai Katia cu rochița ei albastră în dungi îl mai poate produce, portret îmbunătățit al coliviilor goale aruncate departe, în libertate. Nu căuta trupul. El s-a întors în penajul lui pământesc până aproape de tine. Caută-mi inima în textele sacre. Acolo ai să vezi iubirea de mamă. Caută-mi sufletul peste curgerea vieții noastre și nu complica formula care stă la baza facerii lumii. Unu plus unu întotdeauna va da minus făcând diferența de stil între planșa asta de viață și spațiul vital unde ne-am petrecut copilăria. O distanță circumspect de abilă pe un perimetru restrâns cât o urmă de cui înseminat cândva într-o grindă.

Am alunecat în reproșuri sentimentale. Iartă-mă! Pot să pictez în culori dacă vrei! Influența angelică e prea dulce. Pot începe cu ochii tăi. Par să fie confiscați de viața pe care o duci așteptând tremurând în spatele aceleiași perdele împregnate cu fum, o clipă de atenție. Dacă vrei continui cu mâinile. Aceleași culori calde. Spre roz cenușiu. Pot surprinde tremurul lor, renunțarea, dubiul, eroicul, liricul. Îmi e de ajuns o singură tușă pentru a te putea consola bărbătește cu o bătaie pe umăr. Îți pot face un portret îmbunătățit. Cel imediat. Divinul Unu împărțit la șase. Entitate și model. Cu toată discreția. Nu îți cer decât să sări doișpe metri-n adânc ținându-ți respirația.

„Cumplit e orice înger!”. Nu vă temeți! Parcă ați ști condiția lui. Mai bine te-ai apuca să-ți cumperi un ziar, să ștergi praful în casă, să-ți mângâi pisica pe cap eclectic sigur de ceea ce faci dând cu piciorul rupt, singurătății.

O enigmă există. Caută de vrei! Sămânța lui Avraam rămâne străină de această conversație. Procesul e simplu și universal. Ești prevenit! Doar zborul cu spatele ne păzește trecutul și uneori ne marchază realitatea sub același felinar, luminându-ne pe mai departe, minusurile, ezitările. Nu mă miră ce faceți.

Ce știți voi despre toate acestea?

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!