poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 779 .



Blândetea restului de noapte
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Rinada ]

2015-07-18  |     | 



I-am spus adevărul. Știu! Pasiunea pentru bărcile ce navighează în ploaie m-a fascinat dintotdeauna. De aici poate echilibrul și relaxarea. În plus te așteptam din aceeași postură a omului contagios care prin definiție vrea să fie scos la lumină. Valul cel mare. Ce vârste, ce grad de înțelegere a timpurilor noi, ce realități nocturne cu acces diferit la aceeași apropiere consacrată. Hai recunoaște! Să vezi lumea prin ochi de felină e doar un simplu proces ce se-mpotrivește luminii, un sindrom în trei pași care ne aruncă verticali pe axa propriei noastre recunoașteri.

N-am decât șaptesprezece ani. Am fost înșelat, folosit, mințit, testat. Ce mi-a rămas! Toate poveștile alea pe muzică de jazz, notele de vinilin îmbrăcate impecabil pe același suport cântat în blues de negri ce așteptă stația următoare. Te întreb „unde ai fost până la ora asta? Și din ce lume vii?”. Pasul tău aplecat, drapat pe margini cu fericiri de-o nișă, mă-ndeamnă spre inprovizație. Inspirație? Poate o stare latentă.

Ce noapte am avut! Cei de acum au lăsat în urmă cărțile vechi, zidind fără măsură ușa. Tu ai deschis dintr-o clipire geamul aflat acolo pe un tărâm ce-ntunecă privirea, greoi ca răsuflarea vântului purtat pe-un zâmbet de copil ce-nvață șmecherește ochiul să tindă spre o nouă constelație. Iubire? Rătăcire? Doar tu poți să te urci pe un munte străin, cu jobenul pe ochi, pedalând zilelor rând pe același asfalt ud ce te îmbie la migrație.

Zâmbești! Cuvinte atât de dragi prietene. Oferte la pachet. Împrumută-le! Verifică-le sursa! Dă-le să apese pedala. În prima zi probabil ai să guști din ploaie. E sinonimă cu respectul. Dacă ajungi s-o cunoști „vânătoarea” devine un simplu spectacol ce se-ntinde prea mult doar pentru clipa furată.

Nu uita! Am trecut prin mai multe stări împreună. Jaloane, obstacole, căderi, pietre și porți. Un joc de supraviețuire și cam atât. Restul se acoperă cu un salt de trambulină, o evadare din clepsidra întunecată a zorilor ce o să vină. O nouă zi pe această constelație!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!