poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1270 .



Indulgența Zeilor
personale [ Gânduri ]
filosofie

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [MARCOM ]

2015-04-13  |     | 



* De veghe la Porțile Luminii stau Îngeri cu Lănci de Mister *

*** Clasificările de acces a diferitelor praguri dintre generațiile de vârstă la adevărul absolut al unei situații date de viață, se vor face în funcție de gradul de înțelegere în acceptarea lor din cauza diversificărilor a gradurilor de inteligență, atât nativă cât și empirică, a nivelurior de educație atât familială cât și socială și a zonelor geo-locale.

O realitate în continuă schimbare, transformare; atât interioară cât și exterioară, într-o viteză la care percepera unor trăiri interioare se rezumă la satisfacerea nevoilor primare față de viața exterioară pentru supraviețuirea în fața morții iminente a unei conștiințe de sine după un timp relativ măsurat ca punct de pornire vis-a-vis de un punct sfârșit, în condițiile în care conștiența de sine survine la ființa umană după un timp măsurat empiric cu regularitate; plus că datorită unor zone geografice mult mai benefice evoluției unei vieți longevive care satisface o stare interioară conștientă vie și individuală unică în raport cu celelalte vietăți cu care interacțioanează de-a lungul unei vieți personale conștiente de o pezență continuă a sinelui într-un prezent dat; care se transformă permanent prin definiția viitorului incert față de trecutul sigur; trecut care totodată conștient de limita impusă a multor condiții de existență fizico-empirică a trupului în care se autodefinește superior sinelui,dezvoltă anumite gene numite ADN, care se transpun în informații ce vor fi transmise * inconștient * ,
conștiinței actuale de sine, progeniturilor lor. Aceste * informații genetice * moștenite *, de la cei care ne-au dat viață, stau la baza existenței fiecărui individ în parte ca punct de sprijin, punct de pornire în viața la care tocmai am început să prticipăm. Desigur până la evoluția unei conștiițe de sine care se recunoaște ca ființă matură de sine stătătoare într-o societate umană, care se bazează pe luarea altor vieți ca ei să supraviețuiască; trebuie să dezvolte o personalitate unică și diferită celor cu care trebuie să co-existe prin condiția sa morfologică și socială.
Bineânțeles diversificarea posibilităților existenței face ca să existe printre ființele umane în genere sociale, prin condiția de existență a-corporală, excepții care se numesc pustnici, care vor să sfideze prin sine o necesitate primordială a întrupării unui suflet prin atingerea și frecarea a două corpuri însuflețite. Umanitatea și-a dezvoltat un proces de procreare prin care să transmită și informații care să stea la baza perpetuității unei vieți conștiente de sine ca o plăcere eternă de a fi ... atât singur cât și social.
Doar că în evoluția sa Omul, pentru a ajunge în acest prezent de azi, în care se autodefinește; trebuie să recunoască că este rezultatul tuturor bunelor și relelor care au înălțat și au decăzut umanitatea. Desigur existența vastă a umanității de până acum, (13,04,2015), arată prin diverse forme că definirea corporală a unei exitențe se rezumă la existența acorporlă de sine, care poate să ia formă corporală aleatoriu.

În sfârșit Darwin m-a făcut să înțeleg acest mare secret, care de altfel *religia*, văzând-ul descoperit de un *eretic*; adică care nu era în *echipa* lor ... (sic!); acest secret numit *evoluție conștientă de sine de a fi ca pură plăcere de existență a conștienței de sine:
( așa ca o mică paranteză,(...*; iubesc toate anotimpurile, vântul de primăvară și ploile de primăvară, iubesc vara și ploile de vară, și vântul de vară, și seceta de vară; și toamna când frunzele cad, și când roadele pământului se culeg să ne hrănească trupul și sufletul, și vântul de toamnă care e atât de diferit de cel de vară sau iarnă, sau ploile de toamnă; apoi iarna cu frigurile ei, cu nămeții ei spectaculoși de frumoși uneori; alteori urâți și murdari; toate astea parte a vieții de zi cu zi )); apoi să nu mai vorbesc de vânturi și crivățe de iarnă; și tot ce este în jurul meu, * Spectacol*, cum spunea o amică de-a mea de odinioară; ... și animalele, și insectele, și peștii, și TOT...
Mda, e frumoasă TERRA, mulți revenim, din plăcerea care ne-o oferă această complexitate a condiției de a fi.
Fascinația existenței umane în prezentul de azi se manifestă din plin în ambeintul global al societăților existente.


Energia !
Inexplicația provenienței concrete a acestei definiții, poate proveni dacă ne luăm după definiția din DEX-ul on-line uzual cănd căutăm o explicație argumentată la un cuvânt românesc autentic, pe www.Google.com
! Nu știu cine a făcut această definiție a energiei,

ENERGÍE, energii, s. f. 1. Capacitate a unui sistem (fizic) de a efectua lucru mecanic la trecerea dintr-o stare dată în altă stare. 2. Forță, putere, tărie, vigoare, capacitate de a acționa. ♦ Fermitate, hotărâre în atitudini, în acțiuni. – Din fr. énergie, lat. energia. dar nu sunt total de acord cu explicațiile lor de acolo.

Hai să vedem ce zic și alte popoare când le întrebi despre
* energie * ?

În franceză de exemplu ; (doar, doar Bucureștiul s-a numit cândva * Micul Paris * (suntem francofoni get-beget)), ...


...*La nivelul actual de cunoștințe și dezvoltare tehnologică, se consideră că universul care ne înconjoară există sub două forme: de substanță (materie) și câmp de forțe. Materia este caracterizată prin două mărimi fundamentale: masa și energia. Masa este măsura inerției și a gravitației, iar energia este măsura scalară a mișcării materiei. Cuvântul energie are o răspândire foarte largă, dar, cu toate acestea, conținutul concret al noțiunii nu este la fel de răspândit sau riguros analizat, datorită îndeosebi unor particularități mai subtile, caracteristice anumitor forme de transfer energetic. Cea mai generală definiție, prezintă energia ca măsură a mișcării materiei. Această formulare, deși corectă, prezintă inconvenientul unei exprimări mai puțin explicite, având în vedere diversitatea mare a formelor de mișcare a materiei.

Energia definește calitatea schimbărilor și proceselor care au loc în univers, începând cu deplasarea în spațiu și terminând cu gândirea. Unitatea și legătura formelor de mișcare a materiei, capacitatea lor de transformare reciprocă a permis măsurarea diferitelor forme ale materiei printr-o măsură comună: energia.

Energia este unul dintre cele mai importante concepte fizice descoperite de om. Înțelegerea corectă a noțiunii de energie constituie o condiție necesară pentru analiza sistemelor energetice și a proceselor energetice.*

Hai să mai vedem ceva pe aceeași pagină :
*Definiția :

Din punct de vedere științific, energia este o mărime...*, bla, bla, bla...

Energia cu care încearcă ființa umană anumite manifestări artistice, specifice rasei umane; face posibil ca ființa umană să perceapă conștient posibilitatea ulterioară morții fizice conștiente a trupului limitat de condițiile fizicii și chimiei, compuși pe o planetă care îndeplinește toate aceste condiții rare în conștiința umană psihică profundă a existenței de sine...

...

continuare...



















.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!