poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1108 .



Libertatea...
personale [ Gânduri ]
tema expusa...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [MARCOM ]

2011-07-22  |     | 



... Concept ce îl inteleg 'creat' dupa ce un sentiment care da senzatia de 'inchis' ma indeamna sa ma 'eliberez' ...
Insa imi pun intrebarea, care este motivul pentru care trebuie sa imi pun intrebarea de libertate cand ea este fireasca ?

'Libertatea' este tema de anul acesta in cadrul unei expozitii colective de arta,deschisa tuturor artistilor si tehnicilor, ce va avea loc in Franta (Panazol), in luna Octombrie, expozitie consacrata omului politic Jean Jaures, care a fost cel mai infuentabil om politic impotriva declansarii Primului Razboi Mondial, fiind asasinat pentru discursurile parlamentare 'prea' pacifiste, in 31 Iulie 1914 in Paris pe terasa unei cafenele, de un anume Raoul Villain care a aderat la un grup ultra-nationalst de extrema dreapta.
Dupa ce a fost judecat, R.V. a fost achitat de sub orice acuzatie, exilandu-se in Ibitza unde moare executat la randul lui...
Toate aceste tragedii (si multe altele...) s-au intamplat pentru 'Libertate' ...

Desigur umanitatea trece in toata istoria sa in registru ,
tumultul firii umane care e capabila sa ucida pentru o idee...
Legea naturii functioneaza instinctual, cum animalele pradatoare mai puternice se hranesc cu viata animalelor pradatoare mai slabe...
Privind un cactus in desert, ma intreb care este motivul pentru care in toata desertaciuna din jurul lui are nevoie de spini, cum o protectie permanenta impotriva unui inevitabil!
Undeva in 'inconstienta' acestui cactus, o reactie inconstienta de auto-protectie ia forma, creindu-si spini, in fata realitatii ca existenta sa este expusa intr-un loc, unde o forma de viata are nevoie sa consume o alta forma de viata pentru a-si continua propria existenta, pana la epuizare.
Aici ma gandesc ca o forma de viata este planta care este consumata de un animal, animalul ca forma de viate este consumat de om, omul care este...(cateodata consumat de alt animal, cum un rechin, un crocodil, un tigru , etc.)

Omul este o fiinta...
O fiinta care gandeste, in contradictie cu celelalte forme de viata de care este inconjurat...
Suprematia omului in rivalitate cu celelalte vietuitoare pe Planeta Terra (ce bine e sa stim ca suntem pe o planeta si nu pe un alt loc), se face simtita de mult timp, insa rivalitatea dintre oameni, chiar daca au aceleasi impulsii primitive de inegalitate in numele egalitatii(?), ajunge la proportii inimaginabile...
Cum ar fi rivalitatea de astazi dintre cele doua mari natii pentru a cucerii 'spatiul', in numele turismului spatial
la un pret de milioane de "bani", cand milioane dintre semenii nostri mor de foame...
Si aceasta este o forma de libertate, de a putea calatori in spatiu, imi doresc de mic copil, insa nu ar fi egoist daca as cheltui 20 000 000 $ pentru o vizita extra-terestra, in loc sa ajut nevoiasii ?...
Poate, sau poate ca nu... Principiul este ca fiecare isi creeaza propria-si viata...
Plimbati-va intr-o noapte tarzie pe strazi si veti intelege ca sunt oameni ce dorm sub cerul liber, privind 'navele spatiale', imaginandu-si ce pot vedea 'turistii spatiali' din toata mizeria asta de pe Pamant...

Desigur ignoranta acestei realitati este crasa...

Vorbind astazi de 'libertate', in tarile Africane lumea 'musulmana' se lupta pentru 'Libertate', de sub un regim ...
exagerat, (cum a fost al nostru de ex...).

Revenind la expozitie, tema libertatii imi provoaca un sentiment ciudat, imi este greu sa reprezint in pictura un sentiment atat de evident si totusi, de atatea ori incercat sa ne fie furat...
Pentru mine 'Libertatea' este o forma interioara profunda si pura, care exteriorizandu-se prin existenta mea fizica, mentala si spirituala, imi creaza senzatia de bine...
Ea este atat de normala pe cat de necesara vietii,
cum de exemplu Soarele de pe cer, insa daca pictez un Soare, in ochii privitorului nu va fi altceva decat un 'alt' Soare...
Nimic a avea cu sentimentul de libertate...
Insa libertatea este un fapt in sine, un sentiment, care pentru a-l reprezenta in 'nuditatea' sa, este foarte dificil...
Desigur pictorul Delacroix a reprezentat Libertatea in pictura ca un rezultat al intervenirii femeii, ce tine intr-o mana drapelul ca semn distinctiv al apartenentei, iar in cealalta mana o arma ce indeamna la act; in mijlocul barbatilor victoriosi deasupra cadavrelor dusmane, scriind fratelui sau intr-o scrisoare din anul 1830
: "... si daca n-am luptat pentru patrie, cel putin sa pictez pentru ea ..."
Intradevar, este un simbol al libertatii...
Insa Libertatea ce vreau sa o reprezint este diferita...











P.S.
(imi cer scuze pentru lipsa caracterelor, insa este atat de dificil de a le utiliza ca imi ia foarte mult timp, timp in care pot pierde sirul gandurilor)

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!