poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4147 .



Invitație la cumătrie
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [armaghedon ]

2010-01-11  |     | 



Tocmai mă pregăteam de culcare când am auzit soneria de la ușă. Îmi iau halatul pe mine și mă îndrept spre ușă.

- Cine-i aclo, mă?

-Io-s, Ovidiu.

Prietenul meu.

- Șă ci dracu' vrei la ora asta?

(Era ora 23:30)

- Hai, dă drumu' cî ț-oi zâci.

Deschid ușa și în fața mea apare Ovidiu, cu barba lui ca de țap muntenesc pe care i se prelingea saliva în neștire și ochii-i bulbucați ca ai unui broscoi. Era parfumat rău. Se ținea cu o mână de ușă ca să nu cadă, iar în cealaltă ținea o sticlă de coniac și o sacoșă de plastic.

- Ce vrei, mă? l-am întrebat.

- Dă-ti sî intru cî ț-oi zâci, îmi spuse printre sughițuri.

M-am dat într-o parte să-i fac loc. Intră și se izbi pe un fotliu din nuiele ce-l țineam mai mult ca amintire. Fotoliul cedase sub greutatea lui și bietului Ovidiu i se cam bâlțâi creerașul în tumultul de alcool din cap când își lovi țeasta de perete. Despre scaun, ce să zic? Ãla i-a fost sfârșitul. "Adio, bunica! Acum cred că nu te mai visez noaptea." îmi spusei. Ea mni-l dete împreună cu o pernă roasă de șoareci care acum îi ține de așternut lui Grivei, câinele lui tata.

Se auzi două bătăi în perete.

Am un vecin tare exigent. Un bătrân la vre-o șaptezeci și de ani care are auzul mai bun ca al unui iepure.

- Nu-i nimic, vecinu! strigai.

Liniște. Se potoli boșorogul. "Poate o fi murit", mi-am zis. N-am avut norocul.

Îl ajut pe Ovidiu să se ridice și-l așez pe canapea. Își revenise.

- Al dracu' scaunii mai ai, mă omuli!

- Lasă-l. Dă-l în colo. Zâi cari-i problema.

- Nu-i nic. Hai sî biem un păhărel în cinstea mé. Spuse el în timp ce flutura sticla de coniac prin fața mea.

Mă așez în fața lui.

- Știi bini cî nu beu coniac.

- Eeei... stai liniștit... am șî pintru tini.

Scoase din sacoșă o doză cu bere.

- Þâni!

O iau.

- Ci-i cu atâta veselii, mă Ovidiu? Þ-o murit soacrî-ta?

- Pi dracu'! P-aia n-o ié dracu'! O sî fiu tatî!... Auz!?... Io, tatî!

Rămân mască. Pe fața lui i se vedea etuziasmul, dar tot sunt nedumerit. Pe nevastă-sa o văzusem cu puțin timp în urmă și nu părea gravidă de nici o culoare.

Desfac doza.

- Atnci, sî fiț sanatoși șî tu, șî copchilu șî mă-sa, zisei mai mult la mișto.

- Mă auz, ti chem la cumatrii, vii?

Sorbesc din bere. Cât pe ce să mă înec.

- Pi cân? mă bâlbâii eu.

De data asta chiar cred că-i nebun.

- Păi, di-abia îi gravidî în douî luni. Mai iesti ceva.

Dădu un pashar de coniac peste cap.

- Știi ci? Io am vinit la tini sî fiu sigur cî vii cî, ne, știi tu... banii... Sî fi prigatit.

- Stai liniștit c-o sî vin, îl asigur eu.

"Ce tâmpit!", îmi zisei.

- Coniac nu vrei, nu?

- Nu, nu!

Rânji.

- Mai bini așă. O sî-mi ajungî mii.

Și îi ajunse că nu-l mai ținură balamalele să se ducă acasă cu toate că stătea în cealaltă scară a blocului. Dormi la mine până dimineață când veni nevastă-sa, intuind unde îl găsește, și... pe bune, în acel moment nu aș fi vrut să fiu în locul lui nici mort. Și acum îi văd ochii-i rugători ce mă priveau cerșind o intervenție din partea mea. Mă făcui că nu-l văd. Nu de alta, dar e vai dacă intri în gura lui nevastă-sa.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!