poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1295 .



ANTIMAFIA
personale [ ]
ADEVARUL INAINTE DE TOATE!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [melicovici1967 ]

2009-07-29  |     | 



Poate ca cei ce doresc sa puna botnita aflarii adevarului,pregatesc cu mare atentie legi noi pentru ceea ce se numeste in lumea virtuala astazi si nu numai BLOGGERI.Si-au dat seama coruptii societatii romanesti ca mii si mii de utilizatori pot sa le dea in gat afacerile murdare,poate chiar persoane din anturajul lor.
Asa ca trebuie sa profitam cat mai putem de tardiva libertate de exprimare pe care ne-o permite conjunctura actuala.
Coruptia exista pretutindeni in societatea noastra bolnava de pile,relatii,nepotism si lucruri murdare despre care doar aflam,prin diferite mijloace.Angajarile se fac in nenumarate primarii si institutii publice pe ochi frumosi si pe scurtimea fustei.Anumite examene se dau in asternut in culise si pe foaie de complezenta in ziua desfasurarii concursului.Cu cat candidatul este mai senzual,cu atat examenul ar putea deveni mai usor,cu cat marimea sanilor atrage prin decolteu,cu atat simpatia unor capi care taie si spanzura este mai mare.Competenta este criteriul ultim,precum invatamantul,sanatatea,cultura.
Intr-o insitutie publica,licitatiile sunt aranjate si deseori,aflam ca si castigate,dinaintea zilei cu pricina.Functionarii se plimba pe bani publici prin hotarari de consiliu ca sa faca "schimb de experienta" in locuri care nici nu exista pe harta,sau dimpotriva,in statiuni romanesti si europene cu renume!Vorba lui B.U.G.Mafia,la noi,am ajuns in situatia in care "soarele rasare doar daca-l platesti".Unii primari se cred Dumnezeii unei lumi pe care o considera numai a lor,intr-un spatiu si un timp in care altcineva nu mai are loc daca nu vine cu "sarsanaua" plina sau cu fermoarul de la fusta desfacut sau daca nu este copilul lui "nu stiu care".Am ajuns sa avem zei cu cravata si zeite cu tanga in birouri unde se reediteaza un Basic Instinct romanesc,mai ceva decat Sharon Stone si Michael Douglas.Am ajuns sa fim simpli muritori in fata celor care au cersit voturi mai ceva ca amaratul de la coltul pietei,care nu poate sa mearga si chiar nu are ajutor din partea nimanui.Am ajuns sa zambim noi in locul multora care ar trebui sa ne zambeasca la ghiseele unde le platim NOI salariile.
Nimic nu este intamplator,nici macar adevarul.Un adevar despre o lume in care continuam noi,visatorii,sa credem ca va fi mai buna si mai dreapta.Ne uitam seara la televizor si-i vedem pe EI,autenticii falsi ai zilei,cum rumega minciuna dupa minciuna si cum salariul minim pe economie continua sa ramana la fel de mic,de minuscul,ca si speranta noastra de mai bine.Deranjam unii dintre noi ca scriem si ca cerem ceea ce se cuvine TUTUROR:o luminita vizibila si apropiata,nu la capatul tunelului.Mogulii isi fac interesele si cine stie,poate ca deseori,scriu prin comenzi tacite urmatoarele alocutiuni ale celor ce au fost alesi,cu toata zarva lor de marire a salariilor din anumite categorii sociale,de recompensa babana a romanilor care s-ar intoarce in tara,de limitare a coruptiei intr-un sistem in care nu mai putem crede la nesfarsit.Romania este intr-adevar eterna si facinanta.Ca si cuvintele politicienilor care iti zambesc sarcastic si sfidator dupa ce ti-au ademenit nevoia cu o plasa de alimente si cu o bancnota fara valoare,daca ai putut sa accepti asa ceva.Saracia este interesul CANDIDATILOR.Intr-o societate sanatoasa,prospera,oamenii nu mai pot fi cumparati.Voturile sunt obiective.Din pacate,inca se fac liste prin sate,prin ulite,pe stradute marginase sau prin cartiere nevoiase.Nu e de condamnat.Oamenii trebuie totusi sa traiasca.Unii politicieni,au arta SANTAJULUI PSIHIC.Iti blocheaza orice nemultumire prin amenintari mafiote,ca sa ai toate usile inchise si sa devii un paria in ochii oamenilor.Un exemplu printre multe altele,ati vazut,este "don Costel".Locuintele construite prin ANL sunt date si castigate de rude,prieteni,copii,patroni,ai celor care conduc din umbra dar si din inaltul scaunului public!Degeaba incerci sa iti faci dosar,ori nu ai varsta,ori nu ai relatii,ori nu esti sexi.Ceva trebuie sa nu ai ca sa locuiesti in continuare in mizerie,ca sa te uiti ca la OLIMPUL antic catre cei ce fac si desfac acolo,dincolo de gaura cheii.Locuintele sociale in Romania sunt o iluzie.Programul PRIMA CASA este pentru toti,dar numai pentru cei cu bani.Cu posibilitatea de a putea achita ratele.
Unele banci,au intelegeri tacite cu clienti care obtin credite doar printr-un telefon,indiferent ca ar fi prin Biroul de credit sau nu ai avea venituri.La Moreni exista asa ceva,oameni care ruineaza alti oameni,oameni care au firme in fata si adevaratele afaceri in spate.Oameni care au clientela in primarie si care sponsorizeaza dezmaturi ca sa castige probabil viitoarele licitatii.De ce castiga oare la Moreni majoritatea licitatiilor de constructie numai SILVACONS?De ce s-a iscat un cutremur in zona atunci cand cineva a spus intr-o campanie electorala ca refacerea malurilor unui rau este licitata pe bucati?Mai multi clienti,desigur,trebuiau domnii candidati sa isi asigure finantele pentru cheltuielile de campanie.
Acum,deocamdata,s-a asternut TACEREA.E vara si e cald.E soare si e bine la mare sau la munte.Alesii neamului,au cu ce se plimba.Unii isi iau chiar si amantele poate alaturi de sotie in Jeepurile rusinii si isi traiesc VIATA!Intre timp,un glas de copil flamand se aude in alt colt.Parintii nu au mai apucat sa ia ajutorul social la timp.E criza.Dintr-un birou,o secretara de acum mai in varsta,este mutata in alt loc al cladirii,ascuns,sau chiar data afara.Nu mai are ce avea odata.Acum are riduri.Desi este mult mai competenta in ceea ce face.Dar picioarele celei care se aseaza in biroul de unde a fost alungata atrag ca un magnet,ce conteaza ca singura ei "competenta" este "High Five-ul"?
La chiosc,oamenii din cartier se milogesc de micii comericianti sa-i mai amane cu plata...au datorii pe caiet...cate 1 milion...cate 2 milioane...poate si mai mult...ca sa poata trai linistiti...si sa aiba ce pune copiilor in farfurie...in alta parte insa,un politician nesimtit mananca zilnic la restaurant si uita de omul simplu cand plateste un meniu cat un salariu minim...
Antimafia romaneasca nu functioneaza.Mafia insa,se pare ca da.Marile trusturi de presa au patroni puternici,cu propriile interese,cu propriul clientelism...iar emisiunile sunt pe masura.Masurile sunt luate din umbra,precum Espinosa din Caracatita.
La televiziuni,unele,asistam la invitarea reciproca a vedetelor false,se invita fiecare cu fiecare in emisiunea lui si isi mai fac si cadouri...o lume a vedetismului si nu a profesionalismului...In satul cutare sau oraselul cutare,nea Cutare tocmai a venit de la camp si priveste la aceste emisiuni.Pe masa vedetelor de la posturi tot mai intrigante,sunt tot soiul de minunatii.Pe masa taranului nostru,este o mamaliga si o bucata de branza.Ciudat,mirosul acesteia pare mai imbietor decat ce vede pe micul ecran.Si mai apoi,se strang cateva suflete in jur si un copil isi sterge nasucul.I-e foame si lui.O familie simpla si cinstita intr-o lume a minciunii si ipocriziei.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!