poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1545 .



Lecția de domesticire
personale [ ]
Poveștile Micului prinț

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [aleena ]

2009-07-15  |     | 




Când vulpea, sosită de niciunde, începu să le predea prima și ultima lecție de domesticire, tot Pământul dormea dus…
Și era mai bine așa, fiindcă, dacă ar fi văzut că era o vulpe polară, oamenii mari ar fi alungat-o degrabă.
Pentru simplul motiv că nu era aceea pe care mintea lor o cunoștea deja.

Doar Mic și cu “albăstrița” lui, care aveau prea puține cunoștințe pentru a respinge din start orice, ședeau cuminți în grădinița cu flori moțăind…

Cuminți și cu urechile, respectiv petalele ciulite la ceea ce vulpea încă ținea secret, aruncându-și, pentru început, cu o mișcare savantă, gulerul de blană într-un copac.

- Dragii mei, începu ea, mă simt onorată să vă pot vorbi despre domesticire…

- Și noi! spuseră copilul și floarea, cu toată sinceritatea.

- V-aș putea răsplăti, dacă nu mă veți mai întrerupe! adăugă ea, scotocindu-se după câteva bomboane, rămase de pe unde a mai predat…

Cei doi tăcură, intuind că va fi o lecție frumoasă și scurtă…

- Deci… pentru că este bine să cunoasteți toate regulile conviețuirii, vă voi mărturisi un lucru extrem de important…

- Da, da… interveniră ei aprobator,… moment în care vulpea le aruncă prima bomboană; până la topirea căreia avu timp să se converseze la telefon cu o rudă.

- Deci…, reluă ea discursul… pe voi vă interesează în primul și în primul rând cum să vă armonizați…

Mic se uită la “Nu-mă-uita” și “Nu-mă-uita” la Mic.
Nu erau siguri că îi mai interesează aspectul, odată ce supărarea dispăru de la sine, dar se hotărâră să asculte în continuare ceea ce le era predat cu atât de multă convingere…

- A te armoniza presupune în primul rând…
Și în al doilea rând, în speranța că veți ține seama…
Iar acum, dacă îmi este permis să închei într-o notă optimistă…

Sigur că îi era permis…
Ce putea fi mai optimist decât dispariția gulerului de blană din copac și deschiderea cărții Micului prinț…

Din care Mic îi citi, în sfârșit, florii sale, la lumina a mii de stele și a unui sigur asteroid, trei pagini pline de poezie…

După care, abia apoi, căzu frânt…

Armonizându-se cu somnul - tovarăș de nădejde atunci când ești obosit, sau vrei să visezi că străbați, într-o singură dimineață, Universul pe jos…






.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!