poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1569 .



Teoria vârtejului
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [mensana ]

2009-06-10  |     | 



Notă - aceasta este o explicare a poeziei: "Înmuguresc iubire"

În documentarul american ”The Secret – teoria atracției” se prezintă intr-un mod empiric o idee interesantă despre cum trebuie să te motivezi și să acționezi în viață pentru a-ți realiza propriile tale țeluri, în ciuda vicisitudinilor ce le intampină orice persoană în parte. Propria putere de concentrare asupra țelului abordat, atitudinea pozitivă și evitarea sentimentelor și resentimentelor negativiste legate de greutățile inerente realizării acestuia crează un mănunchi de gânduri pozitive (“sfori de gânduri îi înțeasă” vezi o poezie de a mea) care angrenează, atrag în ansamblul său pe celelalte persoane ori chiar și lucruri din jurul nostru, pentru a ne ajuta in mod subconstient respectiv fatidic (in sensul livresc, pozitiv) să ne realizam idealurile.
Spun că se tratează intr-un mod empiric acest proces neuro-lingvistic - de motivare și modelare a gândirii spectatorilor - deoarece, caracteristic culturii americane, tot documentarul prezintă exemple, și para-exemple (precum intr-o reclamă ieftină despre aparate de eliminat durerile de spate) despre diferite persoane care trăind într-o stare negativistă determinată de nerealizările din viață s-au “luminat” deodată atunci când au găsit “secretul” atitudinii pozitive și al concentrării și al emiterii de ganduri structurate exact pe realizarea scopului propus.
Enstein spune despre sine că nu se consideră un geniu ci mai degrabă un savant încăpățânat care atunci când își propune rezolvarea unei probleme are suficientă putere de concentrare a o duce până la capăt și nu doar să ”încerce” a o rezolva.
Eu am să prezint plastic acestă teorie a atracției dezvoltând-o într-o “teorie a vărtejului”.
Să ne imaginăm că fiecare dintre noi suntem de fapt cufundați într-un urias ocean, înconjurați de mii și mii de fire de nisip, unele mai apropiate de noi, altele mai îndepărtate. Acele fire de nisip sunt de fapt idealurile noastre. Unii își doresc mai mult, alții mai puțin astfel sunt înconjurați de mai multe fire de nisip sau de mai puține. Unii își creează mult prea multe fire de nisip pe post de idealuri astfel încât ajung să fie înconjurați de un văl de nisip și niciodată nu vor fi în stare să se concentreze să le prindă pe rând. Atunci când dorim să ne îndeplinim un vis căutăm să prindem firul de nisip în căușul palmei. Dar de cele mai multe ori el ne fuge din palma deoarece și el este înconjurat de apa, și noi suntem inconjurați de apă, astfel încât alunecă usor pierzându-se într-u neimplinire ori amânare. Unii caută să prindă acele firicele de nisip la întâmplare și prin noroc sau datorită teoriei statistice reușesc sa prindă unu-doua vise, care or fi din cele multe pe care le are, nu contează pentru ei, cel puțin și-au împlinit o parte din vise...
Dar am putea să facem altceva: prin gândurile noastre pozitive și concentrate exact pe acel firicel de nisip să realizăm un mic “vârtej” în jurul acelui ideal astfel încât în urma angrenării apei ce îl înconjoară să îl ținem strâns în centrul acestui vârtej și cu palma doar să îl prindem la momentul potrivit. Apa, și tot ce este în jurul firului de nisip ne ajută pe noi să prindem acel ideal și să ni-l îndeplinim. Timpul nostru trece nu prin nisipul din clepsidră ci prin firele de nisip ce le îndeplinim ca idealuri. De aceea o viața mai plină de idealuri este mai placută iar timpul parcă trece cu folos decât o simplă viață, în care singur lucru ce ni-l dorim este să plutim în marele ocean al vieții bucuroși doar că am prins câteva fire de nisip.
"Oamenii nu sunt leneși, ei au doar niște țeluri care nu îi însuflețesc."

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!