poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1963 .



Scrisoare catre preotime
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Tristan ]

2004-12-03  |     | 





Inalta si $fanta preotime,

Nici nu stiu cum sa incep aceste randuri…. Cu plecaciune, cu sarutari de maini si antebrate pana sus la coate, cu matanii, cu inchinari repetate….? Cum sa incep? Poate ca ar fi mai bine sa lasam inceputul asta deoparte… nu de alta dar vad ca deja am inceput.
Cine sunt eu? Unul dintre aceia care s’a saturat de menajamente…s’a saturat sa’i menajeze pe toti prostii, pe toti hotii, pe toti prefacutii si ipocritii care imbraca piele de fiinta umana. Dar nu va temeti! Nu am de gand sa’mi plec fruntea in poala preotimii pentru a ma spovedi. De ce mi’as spune pacatele unuia care este la fel de pacatos ca mine? Sau poate mai pacatos. Ce ati invatat voi, preotii, in acesti “doua mii de ani de crestinism”? Sa colaborati cu diavolii umani? Sa va umpleti dosarele din evidenta pacatelor? Dar dosarele din arhivele securitatii? Oare cum ii sta unui preot sa colaboreze cu aceia care fura, tortureaza si ucid? Nu aveti vise ingrozitoare noaptea?
De ce trageti cu dintii de parcul Carol? De ce vreti sa faceti Catedrala Mantuirii Neamului tocmai acolo? Credeti ca asa va veti spala din pacate? Sau este doar o afacere? Neamul asta s’ar mantui cu mai mare usurinta daca n’ar exista preoti ca voi… sau ca tatucul securistilor in haine preotesti, preafericitul si $fantul Teoctist. Hopa! Ce’am facut? Blasfemie? Hmmm…. Nu, nu, nu! Ce legatura are Teoctist cu Dumnezeu? Nu cred ca sunt asa de apropiati incat sa fie vorba de blasfemie! Ori blasfemia este un fel de calomnie impotriva lui Dumnezeu.
Voi nu v’ati saturat de minciunile voastre? Nu v’ati saturat de ipocrizia voastra? De manipularile voastre?
Pana la urma ce sunteti voi? Lupi in piei de oaie? Nu cred… cred ca sunteti draci in haine de preot! Ce mai face “nenea Teoctist”? La fel de securist? Dosarele voastre din arhiva securitatii nu va fac sa fie frica de focul iadului cu care voi amenintati suflete cu mult mai pure decat ale voastre? Sau… poate credeti ca ati fost “nevoiti” sa va adaptati? Ca sa supravietuiti voi si biserica voastra anticrista perioadelor de constrangere? Nu cred pe Dumnezeu il incanta prea tare mirosul de tamaie imbacsit cu toate uneltirile voastre… nu prea cred ca’L incanta afacerile voastre… nu prea cred ca’L incanta interesele voastre personale… incercarile voastre de a manipula… politica voastra stupida si nesimitita… Si nici nu cred ca este atat de sarac incat sa aiba nevoie de o casa construita parca din ciuda intr’un parc in ciuda vointei locuitorilor acestui oras… Din banii cui? Ai preafericitului si extra$fantului Teoctist? Stati acasa si nu va ma osteniti degeaba! Pacaliti bietele babute sa va pupe mainile si sa faca matanii in fata voastra… Sa va aduca vinu’ si gaina… Pacoste mai mare pentru religie nu cred ca exista… in afara voastra, va dati seama, nu?
Am o veste buna pentru voi! Un prieten al meu zice ca nu exista iad vesnic. Daca are dreptate, s’ar putea sa scapati si voi! Cica o sa fie un iad… dar unul trecator… in care fiecare va suferi atat cat va merita… Scump tre’ sa fie un bilet in randul I la spectacolul arderii voastre… ce sa mai zic de loja? Cred ca o sa fie o piesa in multe acte… in care voi si spinii celor trei trandafiri o sa va ofiliti in in focul pe care voi lati aprins. Mai am doar o nedumerire: diavolul asta este cu coada, copite si coarne? Si are mai multi acoliti? Sau are niste haine preotesti incarcate cu tot felul de sclipiciuri, pietricele si fire aurite? E cumva batran si’l cheam Teoctist? Si are multi preoti sub el pe scara ierarhica?
Cinste celor care sunt cu adevarat preoti… rusine clorlalti!

Tristan, studentul care s’a saturat sa fie mintit

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!