poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1861 .



Prin noi înșine
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [nanu ]

2006-10-14  |     | 



Întâmplător aflasem că domnul Matei Vișniec , cel mai jucat dramaturg român contemporan ,va publica în cotidianul Romania Liberă.Într-o oarecare masura eram surprins,mă gândeam ce ne va spune interesant din mansarda pariziană,,cu vedere spre moarte,,.Vineri 13 octombrie curiozitatea mi-a fost răsplatită .În cotidianul amintit ,la dreapta lui Tom Gallagher,meșter în națiuni furate,gasesc articolul ,,Dreptul la o imagine negativa nuanțată ,,.Nu știu de ce dar ma așteptam la cu totul altceva,ma refer desigur la tema aleasă.Pe scurt autorul se arată nedumerit de cecitatea mass mediei occidentale ,care de 16 ani a ramas blocată pe ,,cinci sau șase subiecte negative,, clișee gen:copiii strazii , orfelinate ,romi ,câini vagabonzi etc. Articolul curge cuminte din punct de vedere gazetăresc,fiind asezonat cu plânsete de milă la adresa presei occidentale și dorința nestăvilită a unui cetațean francez de origine română (cu rădăcini la Rădăuți și aripi pe meleagurile franceze),de a le spune diriguitorilor presei respective :,,sunteți pe cât de incompetenți,pe atât de nedrepți ,, .
Mă întreb oare ajută la ceva? Gazetarii occidentali nu sunt desigur sfinți ,dar prezintă ceea ce am oferit și oferim ,Noi ,românii actuali .Cetățenii europeni sunt mai puțin interesati ,cu excepția specialiștilor ,de istoria și cultura românilor,pe ei îi interesează ,calitate noastră morală ,comportamentul nostru,altfel spus modul cum aplicăm codul bunelor maniere atât la noi acasa dar și in vizită la alții .Oare conducătorii presei incriminate au mâncat lebede la Viena,au ucis soția însărcinată a unui vameș elvețian,cerșesc și practică prostituția în marile metropole europene ,oare ei îi categorisesc pe ziariști cu apelativul ,găozar?
Problema este mult mai nuanțată și poate fi abordată din multe puncte de vedere .În primul rând orice stat cu pretenții se implică în a-și face reclamă în afară nu numai prin acțiunile politice pe care le întreprind guvernele dar și prin programe și proiecte culturale de anvenrgură.După 90 în Romania au lipsit specialiștii de imagine ,managerii cu valențe europene ,lupta ducându-se morbid doar pe direcția cuceririi sau păstrării puterii .
Inițiativa ar fi trebuit să aparțină în acestă situație personalităților românești actuale ,care ar fi putut face un lobby eficient în ceea ce privește imaginea României în exterior.Alături de vechea gardă de personalități de origine română ,Mircea Eliade,Emil Cioran ,Eugen Ionesco,Henri Coandă,Panait Istrati ș.a.,noua gardă care cuprinde peronalități remarcabile ,Matei Vișniec,Andrei Șerban,Basarab Nicolesco,Radu Lupu ,etc.,ar fi trebuit să se implice mai mult poate în consolidarea imaginii Romaniei în timp ,dar diaspora noastra a fost mai tot timpul un model de dezbinare.Lamentările sau didacticismul din finalul articolului ,cum că s-a mișcat totuși ceva nu sunt suficiente.
Soluția nu trebuie să ne vină de la alții ci să o rezolvăm ... prin noi înșine,noi mentalități,noi valori ,noi credințe !

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!