poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1694 .



Să ies... europarlamentar!
eseu [ ]
aproape de o cronică tv reușită

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [andronescu ]

2009-04-17  |     | 



Știri și emisiuni speciale. Toată nația roumână conectată inevitabil la show- ul mediatic. Radio șanțul discută aceeași problemă de interes național, de securitate națională.
S-a deschis ușa. S-a ridicat cortina. Parcă din neant a apărut Războinicul luminii!
Tocmai ce s-a încheiat savuroasa emisiune tv ,,cap & pajură'' cu Cristian Tudor Popescu și Emil Hurezeanu. O emisiune mereu interesantă, unicat în evantaiul programelor tv. Azi în Vinerea Mare a avut loc ultimul act al parodiei ,, Răstignirea magnaților...''
CT-Popescu îmbrăcat în alb dar negru de supărare pe interior.
E. Hurezeanu aceeași persoana sobră, cu discurs filosofic, profund analitic.
Cu câteva zile în urmă Gigi Becali ridica mâinile sus, arăta cătușele și striga din toți rărunchii:,, Barabas liber, Becali în închisoare, Barabas liber...!''
Oare cine i-a ținut crucea pentru această crucificare în piața publică? Mass-media ne-a prezentat spectacolul, justiția l-a regizat. Multe și hidoase personaje: Năstă autocrucificat pe o cruce de termopan, G-oana răstignit pe bunele plăcinte ale soacrei (,,frământate cu dragoste!''), cine știe! poate în cuptorul p.s.d., presșdintele Băse ,,frânt'' și el cu întreaga familie pe crucea mogulilor. Mesaje implicite și explicite, atacuri și jocuri ale aparențelor, jocul puterii și al opoziției... Toți într-o identificare jalnică cu condiția cristică. Iconul lui Isus pe toate iluziile politice ori pesudopolitice. Oamenii simpli- spectatori fideli:,, săracul...!'' Iar el ,,săracul'' trage la trabuc și gonește cu maibahu... Unii cred că de lângă Dumnezeu se vede altfel viața și lumea lor. Dar acolo nu mai ține cu jocuri politice subtile ori pe fața, directe...
Acum când vine Paștele trebuie și nea Gigi să bage la maț la fel ca și binefăcătorul său CV-T. Doar sunt oameni și ei!
Superstițiile la majoritatea românilor sunt credința și invers. În timp ce mulți plâng că nu au ce pune pe masă alții bagă la maț până vomită. Unii își cumpără raiul alții doar îl visează.
Gigi se autovictimizează în stil cristic încercând spălarea păcatelor cu mulți bani dați copiilor orfani, celor bolnavi de leucemie cât și plătind curentul electric consumat și neplătit prin Ferentari. Misteriosul, misticul, credinciosul, populistul, naționalistul Gigi și-a învățat rolul perfect, a intrat definitiv în pielea personajului. Vrea cu tot dinadinsul înviarea pentru europarlamentare și, cine știe?, pentru prezidențiale! (Doamne ferește!).
Poate că după această piesă prost regizată, scabros etalată și penibil jucată de actori ratați și privită de un public...
Un teatru penibil, grotesc!
Încă un erou de carton s-a născut...
La finalul ultimului act mulți i-au pupat mâinile.
A mers în biserică, s-a rugat și a ieșit.

,,Dă Doamne să ies... europarlamentar!''

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!