poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3146 .



Împotriva superficialitații
eseu [ Jurnal ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [leontin ]

2009-03-01  |     | 



O, tu cauză a mediocrității mele! A lipsei mele de spirit. De ai fi doar o acuză nedreaptă, rodul unei imaginații bolnave, m-aș rupe bucuros de sentimentul atât de rece, de vânăt, de om mort, în care viermii au dat de gustul cărnii putrezite, a cărnii în descompunere. Acești viermi nu-mi sunt decât prietenii ,prietenii trupului ce-mi exalta simțurile și-mi iau în râs orice urmă de spirit ce se zvârcolește lipsită de apărare. Cine are mulți prieteni trebuie să fie neapărat un spirit slab în care superficialitatea domină toate trasăturile de caracter și dă o personalitate mârșavă bizuită pe expresia atât de plină de superficialitate și de sine : "ochi pentru ochi și dinte pentru dinte" . Omule superficial, de ce te rogi la Dumnezeu să te ajute? de ce te chinui să mai trăiești? Nu ești tu un animal ce dă curs doar instinctelor? De-ar fi ceva ce-ar trebui pedepsit aceia ar trebui să fie superficialitatea. Acum înțeleg de ce se biciuiau călugării catolici din evul mediu. Cum să scap de tine ?

Cine se crede liber e un visător! Doar visurile pot da omului siguranța neantului! Doar acești oameni care se cred liberi își pot permite luxul de a fi superficiali. Binele și răul sunt valori ale individului. Fiind liber, binele și răul se descompun precum un cadavru odată cu spiritul. A fi indiferent , liber și superficial le găsești întotdeauna la aceeași persoana ,fie că unele calități le recunoaște fie că nu și ce e uimitor e că toate trei se găsesc nedespărțite."Eu sunt o persona liberă!și încă din naștere!" De ai ști tu ca spunându-mi că ești liber îmi spui că ești indiferent și superficial...

O, tu interes al speciei! Dacă ceva e de vină pentru superficialitate atunci tu ești de vină, tu interes viclean. Cum spui tu prin dorințele ce le sădești în fiecare:" tu ești meritul meu , eu te-am creat prin părinții tăi, eu te distrug prin nesupunerea ta față de mine!".Cum te arăți tu prin semenii pe care de atâtea ori i-am comparat cu niște zombi: exaltat prin plăcerea zombială a lor, și furios prin spiritul genilor. Doar geniile au reușit să se rupă de superficialitate . Cum te faci ascultat , cum pedepsești, cum dai onoruri: ascultat prin plăcere; pedepsești prin nebunie sau marginalizare; dai onoruri prin statui, prin cuvinte lingușitoare ,prin îngânfare și orgoliu ori iluzia superiorității. Cum să nu fii tu un rege , un împărat al universului? dar mai sunt și alți împărați , geniile spiritului.

Vulgaritatea, trivialitatea se crează ca un automatism la cel superficial . Ele se arată precum o spadă cu care cel superficial te anunță dinainte că dacă te opui lui, el zombiul speciei, nu va ezita să folosească violența de orice natură. Cel mai bun exemplu de superficialitate e violența .

Se vorbește de inteligență emoțională.Defapt e vorba de cât de supus știi să te prefaci intereselor de tot felul care în mod evident se supun interesului speciei. Acest determinism .., atâta superficialitate, atât întuneric al plăcerii. A fi sociabil înseamnă să știi să joci teatru. Unii sunt născuți pentru acest teatru, sunt favoriții "împăratului", se recunosc ușor , sunt scunzi la minte.

Superficialitate , cum scap eu de tine?





.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!