poezii
v3

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii

Texte de acelaşi autor

Traduceri ale acestui text
0

Comentariile membrilor

print e-mail
Vizionări: 3191 .

Recenzie la volumul Doamne, ce Doamne! de Maruca Pivniceru
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Mirela Zafiri ]

2008-12-13  |     |

Sfârșitul anului 2008 ne provoacă la o retrospectivă a evenimentelor la care am luat parte sau am fost martori. Apariția la Editura Agerpress a volumului Doamne, ce Doamne! de Maruca Pivniceru, cu un cuvânt înainte de Mircea Micu și În loc de postfață de Maria Capoianu, face parte dintre manifestările ce trebuie să se numească pe drept cuvânt eveniment. Autoarea ne prezintă o altă fațetă a adevăratelor vedete ale unui popor care în ultimii 15 ani își caută identitatea, se redescoperă la vârsta adolescenței, crede în libertatea sa, dar se comportă ca un prunc în hamul tranziției, experimentând avid noutatea kichului și a nonvalorii. Pentru toți oamenii de bine ai acestei țări cât și pentru toți îmbogățiții, pentru așa zisele vedete, pentru politicienii care decid unde vor merge fondurile poporului, Agerpress dă șansa apropierii de ceea ce înseamnă adevărata valoare. Discursul față în față cu mari personalități ale vieții sociale românești, prin condeiul Doamnei Maruca Pivniceru ne deschide universul nobil a 20 de suflete. Printr-un dialog întrebare – răspuns autoarea depășește pragul material al vibrațiilor joase, înălțând și îmbogățind expunerea cu admirația și încântarea de a se împărtăși din gândurile minunatelor Doamne intervievate. Se prezintă în fața ochilor noștri umeziți de bogăția emoțională a informației: Crina Bocșan Decusară ce și-a dedicat viața descoperirii excepționalului destin al Iuliei Hașdeu; încântătoare, ca întotdeauna, celebra Ruxandra Donose, mezzosoprană de talie mondială a cărei inimă pulsează românește; evoluția artistică firească a multdotatei pianiste Dr. Ilinca Dumitrescu de la natura înzestrărilor și a unei creșteri alese, într-un climat dedicat artei, la concertele pe 5 continente; Teodora Enache, de la concentrare la extaz – jazz-ul ca formă de meditație; Smărăndița Everac, colaboratoare prin liniște la nașterea creației literare a scriitorului cu cele mai multe piese jucate din literatura română; Sorana Georgescu Gorjan, păzitoare a comorii preluate de la tatăl său – arhiva Brâncuși; sublima lebădă Ileana Iliescu în voluptatea dansului, ca unic scop al existenței sale; Elvira Ivașcu, microbul Radio-ului și desăvârșirea iubirii pentru Înstelatul Eminescu; temerara Cristina Liberis, corespondent de război, pentru care a trăi înseamnă focul acțiunii la propriu; Uca Marinescu în lungile călătorii ale cunoașterii de la Polul Nord la Polul Sud; Mioara Mincu, femeia polihistor, personalitate marcantă a drumului ocrotirii medico – sociale, al trudei dăruită semenilor, inimoasa feministă trecută prematur în neființă; Olga Morărescu Mărginean exprimând esențialul imaginii în pictura sa; Lucia Mureșan dând glas pasiunii contopite cu viața a fascinantei profesii de actor; Maestra Irina Odăgescu – Þuțuianu țesând în inefabil armonii nepieritoare spre înălțarea sufletelor noastre; Daniela Popescu, promovatoare energică a spiritului românesc în lume; Paula Romanescu, poetă a adâncii căutări de sine și redutabilă traducătoare; Anca Romeci, o împătimită a radioului văzut ca artă, vocea Promo a României Muzicale; Carmen Stănescu, artista care arde în și cu vâlvătaia dăruirii totale față de focul sacru al teatrului, steaua magică a tuturor amăgirilor; Elena Surdu Stănescu în dialog cu materialul - miraculos transformat de atingerea mâinii măiastre și Ileana Vulpescu așternând pe fila imaculată imaginea stărilor de dincolo de material. Fină observatoare, a douăzecișiuna Doamnă a volumului - Maruca Pivniceru – pătrunde-n suflet și în gând, luminându-ne cotidianul cu briliante, mici fărâme din viața diamantelor fațetate de lama talentului. Vă mulțumim, distinsă Doamnă, prin versul poetei Mariana Dumitrescu: Gâtul tău,/ Ca o cravașă de fildeș/ Þine-l drept peste ape...// Ochiul tău/ Þintă spre cer.../ Ceru-i aproape...// Strânge umbra florilor/ Sub aripa ta,/ Și privește mereu spre înalt/ Sufletul meu,/ Lebăda mea...

București, 05 dec 2008 soprana Mirela Zafiri, doctor în Muzică.

.  | index

poezii poezii poezii poezii poezii poezii