poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1538 .



Viața
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Zolti ]

2008-10-12  |     | 










Zoltan Terner

Cum e viața?

- Cum e viața,monșer?
- Păi,cum să spun,e așa cum e.Cum știm cu toții.Simplă.Complicată.Limpede.De neînțeles.Un ghem al dracului de încâlcit.
- Sau poate ca un fir de mătase țesut de un păianjen abstract care ne naște din nou în fiecare clipă.
- Ba nu! Viața e un lanț care ne ține legați de un nor călător.
Cum ai dobândit-o ? Ai furat-o de la cineva? Ai cumpărat-o? Ai găsit-o din întâmplare ? Ai primit-o în dar? Te-a potcovit cineva cu ea? Þi-a venit ca un blestem sau ca o binecuvântare?
- Nu m-a întrebat nimeni dacă o vreau.
- Știu,am mai auzit .Și ce-i cu asta?
Dar acum, că o ai,ce faci cu ea,fratele meu? O folosești la ceva? O pui la mezat ? O scoți la licitație? O risipești? O dăruiești? O irosești? O tăvălești în gunoaie? O închiriezi? O sacrifici? Sau poate habar nu ai.Nici nu te-ai gândit vreodată la toate fleacurile astea..
- Oricum ar fi,e a ta.Viața ta!
– Mare scofală!
- Dar nu poți s-o ignori.- Ba da.Poți.
- Dar,orișicât,trebuie să conviețuiești cu ea.N-ai încotro.
- Cum?
- Scuză-mă,o știe orice prost.O iubești.Sau o urăști. Ori temi de ea.Ai încredere în ea.Fugi de ea.Te ții scai de ea. Sau se ține ea scai de tine.Nu te lasă nici să respiri.Îți mănâncă tot timpul.Viața e un monstru cronofag.Asta e.Nu-ți mai lasă timp pentru nimic altceva.
Ce zici,totuși,cum e viața?
- E ucigător de frumoasă.
- Da.E atât de frumoasă că,până la urmă,te și termină.
- Asta,n-ar fi nimic,dar până atunci,te golește,te seacă,te umple,te urâțește,te tâmpește,te aiurește,te înțelepțește.Te sărăcește.
- Da,dar și tu te răzbuni pe ea: o trădezi la orice mică ocazie..O otrăvești.O strivești.O batjocorești. O faci de căcat.
- Ce gust ați zice că are viața, distinse domn?
- Se știe: viața e dulce.Nu vă aduceți aminte,frumoasă doamnă? Filmul acela,"La dolce vita!".Sau Cofetăria de lux "Vita dulci".Viața e o bomboană pe care o sugi.Un tort superb cu multă frișcă și munți de ciocolată.
- Pe naiba ! E amară ca fierea . Îți întoarce stomacul pe dos.
- Mă scuzați, mie nu mi se pare.Mai degrabă, aș zice că e nesărată,sălcie,insipidă.Incoloră și inodoră.
- Cum puteți să spuneți așa ceva,maestre ? Tocmai dumneavoastră! Viața e o floare luminoasă,multicoloră.Minunat de parfumată.Viața e un curcubeu superb. Un miracol de frumuseți.
- Da,cunoaștem : e murdară,jegoasă,împuțită.Un rahat.

- Sigur: câteodată e o floare carnivoră.Te papă bucată cu bucată.O floare nesățioasă și cumplit de rapace.
- Considerați că viața e prețioasă,domnule judecător ?
- Ce întrebare,tinere! E o comoară de neprețuit. E valoarea supremă!
- Fugi de-aici,doctore! Ești cam în urmă cu politica.În ultima vreme,prețul unei vieți a scăzut ca-ta-stro-fal.O viață nu valorează nici cât un glonte irosit pentru a o rezolva.Viața,e o marfă din zi în zi mai ieftină.Oferta e tot mai mare.La bursă,nimeni nu mai cumpără acțiunile "Viața". Numai fraierii sau visătorii mai învestesc în această afacere falimentară botezată "Viața".
- Și totuși,viața scuză orice ticăloșie.Justifică orice crimă.Explică orice fărădelege.
- Aiurea! Știind cu ce se termină, și un prost înțelege că viața nu e un lucru serios.E o cacialma. O escrocherie de o mare subtilitate..
- Cu toate acestea,ce film extraordinar e viața!
- Da.Ce să spun! Se intră la spectacol pe ușa principală,sărbătorește.Iar după terminarea filmului,prin dos : - Ieșirea prin Sărindar!




.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!