poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3912 .



Impenetrabila fortăreață a unui ochi de sticlă
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Babbba ]

2008-03-21  |     | 



Cred că dintre toate minciunile pe care ni le servim zilnic, cu, sau fără motivație, indiferența este una cu tendințe de neoformație. Personal, totdeauna am considerat-o un mutant cameleonic, în sensul multitudinii formale de fond, abilității cu care se substituie mariajului (ne)fericit cu uitarea. A naibii de parșivă și greu de delimitat: unde începe, când s-a instalat, sau mai ales, când și cum a încetat, lăsând loc mult mai dureroasei păsări. De fapt și în sine, nu reneg teoretic conceptul de indiferență. Pur și simplu nu cred că există fără să-i atribuim o particularizare anume: „mi-e indiferent…” trebuie raportat la ceva. Nu poți fi indiferent, ca trăsătură generală, sau de principiu… d. e.
Maniera proprie de-a percepe indiferența, se referă strict la tine. N-o poți nici pe departe extinde, sau extrapola altui subiect în afara ta, altfel decât ca impresie. Estimările exterioare, majoritar intuitive, sau superficial observatorii, pot fi erori grave de apreciere, strivite de aparențe, fiind din această cauză întrebări preferențiale în cazul testelor cu detectorul de minciuni. Raportat la o relație directă, simplul fapt că te întrebi, sau te macină niște gânduri oarecare, înseamnă că deja indiferența s-a volatilizat demult. Îți pasă. Lipsa reciprocității în interacțiune, reacția vizibilă a celuilalt, nu implică neapărat indiferența, ci mai degrabă un posibil dezinteres, sau limitări de altă natură. De obicei, interacțiunea (pozitivă, sau negativă) se simte. Mai trist e când se resimte. În opinia mea, indiferența "nudă" este o stare iresponsabilă. Un q. e. d. om, adică cu discernământ, nu poate fi judecat din punctul ăsta de vedere, decât după ce i-a fost demolat prin demonstrație și ultimul argument contra nepăsării, în caz contrar, nu se mai verifică q. e. d. subconștient. Suprapunerea unei rătăciri, chiar temporare, demonstrată, lipsa de credință, sau te miri ce alte contraceptive raționalului, sunt tot atâtea motivații că indiferența există: iraționalul privit ca pe o severă mutație aleatorie a minciunii, inexplicabilă: ochiul de sticlă, inconștiența figurativă, cauza efectivă a multor anomalii grave de toate genurile, unele fără dureri, altele fără regrete.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!