poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1570 .



Astrologia, un limbaj firesc al Universului
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Niget ]

2008-02-11  |     | 



Într-una din zilele trecute am fost rugat de cineva să-i explic cum să utilizeze o combină muzicală. Bineînțeles că felul în care trebuia operat cu acel aparat era indicat de semnele și instrucțiunile de pe butoane, instrucțiuni ce se înscriu într-un standard al semiologiei. De ce? Problema este destul de simplă. Cel care intră cu un nou produs pe piață, este interesat ca acel produs să poată fi cumpărat de cât mai mulți oameni, astfel încât utilizarea acelui echipament să fie cât mai facilă. De asemenea, comenzile trebuie să fie vizibile și inteligibile oricărui individ. Cum procentul de populație care este dechis la informația nouă și care este capabil de a opera cu noțiuni complicate este foarte mic, pentru a ușura acest aspect s-a introdus un sistem de notare clasică a funcțiilor pe care le au butoanele. În același fel, ceea ce se întâmplă în Univers trebuie să fie accesibil și inteligibil tuturor, cu condiția să accepte că trebuie să învețe acel limbaj. În situația de mai sus, dacă refuzăm că trebuie să învățăm sensul simbolurilor de pe butoane pentru a putea opera cu un cd-player, de exemplu, vom spune că neeste imposibil să credem că se poate opera cu așa ceva sau chiar că ar trebui să fii născut special pentru a putea opera cu un astfel de aparat.
Pentru a fi cât mai clar, pentru ființa umană, ce se întâmplă în Univers, Dumnezeu a trebuit să-i dea omului ideea de durată, ciclu de mișcare, timp.
Ne este foarte greu să acceptăm că toți, dar absolut toți, ne ghidăm acțiunile după mersul corpurilor cerești, altfel înseamnă că ar trebui să renunțăm să luăm în calcul chiar și faptul că durata unei mișcări complete de rotație în jurul axei Pământului este de aproximativ 24 de ore, că durata unei mișcări de revoluție este de 365 de zile și aproximativ 6 ore. Din fericire, pentru a putea să ne înțelegem între noi, atât angajați cât și angajatori sau cei care trăiesc din închirieri sau dobânzi trebuie să ne organizăm în ritmul majorității. Iar majoritatea oamenilor este cea care abia așteaptă să se termine (atenție!!!) cele 8 ore de muncă/zi pentru a trece săptămâna în așteptatrea salariului, așa-zis, Lunar și pentru bucuria concediului care vine, în cazul majorității, O DATÃ PE AN. Și culmea, toți se bucură și sărbătoresc revelionul! (indiferent de momentul la care acesta este considerat a se petrece). Ce bine că aceste cicluri din viața nostră se petrec în concordanță cu mișcarea corpurilor cerești, că altfel totul ar fi lipsit de noimă!
Una din disciplinele cele mai reprezentative ale științelor auto-intitulate ca fiind exacte este matematica și foarte multă lume se închină în fața rigurozității acesteia. Fără îndoială că matematica, la fel ca și celelalte științe sunt niște instrumente foarte riguroase pentru a aproxima felul în care se manifestă regulile universale, lucru foarte evident în fizică, unde până în prezent fost imposibil de stabilit un sistem de referință universal valabil. Dar să revenim la matematică unde pentru a calcula evoluția evenimentelor determinate de pași succesivi, ce se înscriu într-o anumită logică a fost introdusă inducția matematică, iar pentru a calcula posibilitatea de a interacționa a unui grup dat de elemente a fost introdusă combinatorica. Pentru a înțelege în linii mari Universul aceste două metode matematice sunt punctul de pornire din punct de vedere al rațiunii.
Acum să revenim la ASTROLOGIE! Ce fel de Dumnezeu ar face un Univers pe care doar el să-l înțeleagă? Ce fel de Dumnezeu ar fi acela care și-ar arăta semnele și puterea condiționat de rasă sex religie apartenență politică sau mai știu eu ce alt criteriu? Cu siguranță ar fi un Dumnezeu fals, deci ireal! Astfel astrologia poate fi considerată un limbaj universal-valabil despre felul în care ar trebui să decurgă evoluția omului și care ar fi rostul acestuia. Cel care înțelege limbajul astrelor înțelege dorința lui Dumnezeu, înțelege firescul și știe să procedeze în așa fel încât să fie în armonie cu voința celui care a creat acest perfect mecanism universal. Este ca și când ai conduce automobilul doar după ce ai făcut o școală în care ai învățat semnele de circulație, sancțiunile pe care le presupune nerespectarea acestora, acordarea primului ajutor celor care au refuzat să le respecte și pe care-i întâlnești în trafic (bineînțeles fără a le încălca Liberul Arbitru), dar și rațiunea pentru care au fost create aceste semne de circulație. Folosind combinatorica și inducția matematică plus noțiunile de aritmetică, dublate de intuiție este suficient pentru a înțelege cum merg lucrurile. Din păcate majoritatea oamenilor circulă fără carnet, fără școlarizare, ba chiar fără a recunoaște necesitatea asimilării regulilor de circulație. Replica cuiva care refuză să creadă în astrologie seamănă cu aceea în care un individ fără permis de la volan ar spune: cum poate să mă oprească să circul pe un drum, în sensul în care vreau eu, o bucată de tablă care nu este altceva decât un cerc roșu cu un dreptunghi alb în mijloc și pe deasupra este și pe marginea drumului? Se poate să meargă de mai multe ori treaba în acest fel, dar poate să se lase și cu altfel de consecințe...
Tuturor, drum bun!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!