poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1819 .



Eseu
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Iulius Dobrian ]

2007-10-23  |     | 



Viața reprezintă fluidul ce curge într-un singur sens,de la minus la plus,de la inocent la înțelept.
Încercăm uneori să schimbăm cursul impus al vieții,însă o forță aflată mai presus de înțelegerea noastră limitată,ne îndreaptă pe făgașul normal într-o ordine pe care, vrând- nevrând,trebuie să o respectăm.
Ne scăldăm zilnic între viitor și trecut.Viitorul îl percepem fracțiuni de secundă,prin declicul premoniției, iar trecutul îl visăm cu ochii deschiși până când îl uităm.
Periodic ne preschimbăm în puncte negre și parcurgem,ca într-un joc de ping-pong,cele două extreme ale timpului până când cădem amețiți în Eu-l prezent,bulversați fiind de imensitatea lui Dumnezeu.
Mă vând și mă cumpăr zilnic de la timp,însă de fiecare dată câștigul este nul.Exist fizic numai în prezent,exact ca o bancnotă șifonată și măsluită zilnic de mâini demonice.
Imortalitatea gândului se transmite prin fibrele sale optice,curate sau pline de mizeriile vieții.
Este un lucru extraordinar să cunoaștem că tot ceea ce facem prin gând,este o sumă complexă de interacțiuni electrice,fiecare luată în parte fiind fără nici o noimă.
Rămânem blazați de ceea ce este în stare natura,în special natura umană.Suntem în același timp constituiți într-un sistem dual-zei și muritori,superiori și inferiori,buni și răi,cunoscători și inocenți.
Sunt vrăjit de puterea gândului și consternat de răutatea sa.
Cu gândul poți muta munții!Adevărat,însă numai în gând. Suntem umani și gândim permanent.Poate tocmai de aceea nu avem timp să ne dăm seama că putem să greșim.Și ne autopedepsim.Pentru a învăța din greșeli și a gândi.
Doar atât.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!