poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5800 .



Efectul Voinței: Arthur Schopenhauer
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [kyushu ]

2007-08-27  |     | 



Schopenhauer e filosoful Voinței. El susține că lucrul însuși, care pentru Kant era noumenul, poate fi cunoscut ca activitate volitivă. Voința e Lucrul-în-sine. Această voință nu e una psihologic individuală, ci un principiu metafizic universal, aspațial,necauzat și atemporal. Voința, spune Schopenhauer, se manifestă ca impuls, instinct. Voința apare conștient. Adevărata ființă umană se identifică în voință.
Tot ceea ce există în lume devine expresie a voinței. Lumea e Voință și Idee și nu are existență materială independentă. Voința e mai presus de Idee, prima fiind adevărata și singura realitate. Voința e oarbă, inconștientă, iar Ideea, care e conștientă, e apariția Voinței în Intelect.
Dorința e cauza tuturor. Schopenhauer va spune că există ochiul pentru că există dorința de a vedea. Există urechea pentru că există dorința de a auzi. Corpul e expresia voinței. Organele digestive sunt urmările foamei, picioarele-ale dorinței pentru mișcare, creierul-al dorinței pentru cunoaștere.Nu poate exista corp fără voință. Voința-de-a-trăi e rădăcina tuturor lucrurilor. Ea e cauza suferinței, a durerii. Voința e marele demon datorită căruia există nefericire.
Voința e Realitate, fiind un îndemn orb. Pentru Schopenhauer, inteligența e doar o producție a creierului pentru scopurile acestuia din urmă. Conștiința e doar o aparență, Voința e o forță nemuritoare care nu moare odată cu oamenii. Ea se poate manifesta într-o formă finită, precum omul, dar nu poate muri odată cu el. Voința e o ’ființă’ nepieritoare.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!