poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2121 .



Problemele învățământului românesc
eseu [ ]
Multe și complexe

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [alili2001 ]

2007-07-27  |     | 



Școala oricând e o închisoare când învățătorul va fi mărginit, e oricând o gradină când acesta va fi un om de spirit care va ști să intereseze pe elevii săi pentru obiectul ce propune. >>Mihai Eminescu

Rolul școlii este să-i stârnească pe elevi să-și pună întrebări și să găsească răspunsuri, dar de multe ori și adulții se plafonează. Profesorul trebuie să fie un om deschis spre cunoaștere, sete pe care să i-o imprime și învățăceilor săi...

Datorita programelor extrem de incarcate si datorita lipsei de aplicabilitate a disciplinelor (rezultat al continuturilor academice, cat si a lipsei de inovatie a dascalului), elevii ciclului gimnazial ajung cu lacune profunde in liceu.

In contextul unei parcurgeri grabite prin notiuni noi, fara a fi aprofundate de beneficiarul serviciilor educative, deoarece profesorul este "sclavul" programei, elevii din mediu rural, si nu numai, au rezultate slabe la examenul de Capacitate. Cei din mediu urban, cu precadere, fac pregatire! Acesti elevi sunt gata obositi! Unii nu au formate cele mai elementare structuri cognitive. "Tocesc" un paragraf fara a intelege, iar ritmul parcurgerii materiei este alert. Ies din discutie cei dotati cu inteligenta nativa, in general olimpicii de azi, emigrantii de maine.
Elevii de liceu sunt si ei "napastuiti" in conditiile in care planul cadru la clasa a X-a, de exemplu, prevede 33 de ore/saptamana. Este foarte greu pentru un elev sa aiba sapte ore/zi!

Cat despre despre elevii claselor de SAM, no comment!! Au 14 ore de laborator tehnologic si curs aferent, plus trei ore practica tehnologica. Ei sunt privati de dreptul de acces la cultura generala!

Descentralizarea invatamantului nu inseamna indiferenta, ci impune comunicarea celor din MEdC si structurile aferente cu dascalii, care sunt desconsiderati de cei ce au functii de control, conducere si indrumare,... daca mai exista asa ceva!??

Elevul ajunge la liceu, după ce susține testele naționale. Aici selecția valorilor își spune cuvântul... Cei ce nu au avut parte de sprijin din partea familiei, sau din partea dascalilor, sunt cei condamnati sa traiasca in IGNORANTA. Sunt elevi fără capacitate care nu știu să citească, care nu stăpânesc calculul algebric și sunt elevi care au „picat” la un profil în neconcordanță cu aspirațiile lor, ajungând acolo dintr-o eroare. Ideea cu scolarizarea elevilor fără capacitate a fost extrem de neinspirată. Mulți elevi, vazându-l pe Vanghelie, cred ca pot accede pe scara ierarhică și fără prea multă carte.

Programele școlare sunt extrem de încărcate. Dacă ar fi să înveți tot ce-ți dau dascălii la școala, ziua nu ți-ar ajunge. Ei se limitează doar la a transmite niște cunoștințe pe care le predau de o viață și au pretenția ca elevii lor să le îngurgiteze în cele două, trei ore prevăzute de programă.

Încă se practică tehnici vetuste de predare-învățare, încă sunt dascăli care nu au înțeles necesitatea parteneriatului elev-părinte-profesor, încă sunt școli insalubre, încă se cer bani de la părinți și ei nu sunt contabilizați cu chitanțe, încă nu este asigurată corespunzător securitatea elevilor în școli, încă sunt elevi chiulangii, încă se fumează în toaletele școlilor, etc, etc

*elevul care a pierdut startul este cel care așteaptă organizarea protocolului pentru promovarea examenului de bacalaureat. Elevii noștri nu sunt educați încă pentru însușirea de COMPETENÞE reale. Școala, ISJ si MEdC permit fraudarea examenelor prin indicatorii ceruți...

O altă problemă acută o reprezintă curriculum diferențiat. El este mai mult impus decât cerut de elevi..

* elevii cu carențe, dar cu bacalaureatul promovat vor ajunge studenții ce vor mitui universitarii. Și știm foarte bine că asta se întâmplă. Dacă vor fi evaluate corect, cred că bulină verde vor avea doar 2-3 facultăți din țară...

SCOALA ROMÂNEASCÃ ARE ȘI VÂRFURI, dar sunt prea puține în raport cu numărul celor ce vor merge la cules de căpșune, cu diplomă de studii superioare în buzunar.

http://forum.portal.edu.ro/index.php?act=ST&f=40&t=59322

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!