poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3567 .



Intalnire cu un artist celebru
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [aldana demiurgu ]

2005-10-27  |     | 



Intalnire cu un artist celebru

Cum ati reactiona daca un artist celebru v-ar propune sa va intalneasca ? Sa zicem ca Mina este fan Van Gogh (sa presupunem ca Van Gogh traieste). Nu-mi spuneti ca nu se poate. In imaginatia unui scriitor se poate orice. Chiar si in realitate.
Asadar Mina ii scrie scrisori in care ii spune cat de mult il admira, ca il considera cel mai mare pictor din toate timpurile, ca numai uitandu-se la tablourile sale simte ca orice angoasa dispare, ca e invadata de o infuzie de optimism, ca ea la randul ei e pictorita si ca il considera maestrul ei.
Evident, Van Gogh nu raspunde imediat. Mina ii scrie scrisori in care ii descrie impresii despre fiecare tablou pictat de el, ce simbolizeaza pentru ea traiectoria fiecarei pete de culoare.
Zilele trec si nici un raspuns. In fond Mina nici nu se asteapta la un raspuns. Picteaza in continuare, dar cu un sentiment de deznadejde, uneori gandindu-se : in fond Van Gogh e si el om, de ce nu mi-ar raspunde ?
Pana intr-o zi in care descopera in cutia postala un mesaj de la artistul celebru, in care el ii cere sa-i trimita un tablou.
Veti spune ca e reconstituirea intalnirii dintre Frida si Rivera.
Pana aici povestea se aseamana, intr-adevar. Dar, dupa ce Mina ii trimite un tablou maestrului sau, nu se mai intampla nimic o vreme. Mina se intreaba daca tabloul ei a ajuns la destinatie.
Peste cateva saptamani, gaseste bucuroasa alt mesaj de la pictor. De data asta el ii spune ca i-a placut tabloul si adauga :daca ma considerati maestrul dvs, atunci poate ar fi bine sa ne intalnim.
Mina e in pragul transei. Maestrul doreste s-o intalneasca!Dar oare, se intreaba ea, e adevarat?
Nu cumva altcineva i-a scris in locul lui?
Bineinteles, ii raspunde ca ar fi incantata sa-l cunoasca. Ii vorbeste despre locul intalnirii. In acelasi timp, totul i se pare ireal, citeste scrisoarea de la el de cateva ori, sa se asigure ca invitatia e reala.
Dupa ce Mina ii trimite raspunsul, clipele trec lent. Entuziasmul ei e la cote inalte, incepe sa intrevada intalnirea cu artistul ei preferat, dar in acelasi timp o cuprinde o stare de angoasa, pe de o parte data de emotia acestei intalniri fabuloase, pe de alta parte de incertitudinea daca intr-adevar aceasta intalnire va avea loc.
Nu mai stie ce sa creada. Pictorul acesta e atat de celebru, atat de mediatizat, e intr-adevar el cel ce i-a propus s-o intalneasca ? Si daca nu e decat o scrisoare falsa, doar o sarada, pusa la cale de vreun dusman al artistului de exemplu ?
Zilele trec si nici un raspuns. Intr-un final Mina concluzioneaza ca totul n-a fost decat o inscenare, ca cineva a ras de ea si atunci se hotaraste sa-i scrie artistului si sa-i spuna ca ‘dupa o stare de entuziasm, realitatea ne palmuieste intotdeauna. Pe zi ce trece imi dau seama ca propunerea dvs de intalnire n-a fost decat un fel de test pentru a-mi vedea reactia. Daca ea ar fi fost reala, mi-ati fi scris in continuare. E adevarat ca ar putea exista mai multe motive datorita carora nu mi-ati mai scris(de exemplu ca sinteti foarte ocupat), dar aceste motive nu prea sint viabile, avand in vedere propunerea dvs de intalnire pe care mi-ati trimis-o recent.’Apoi, Mina concluziona : ‘Constat ca mi-ati propus sa ma intalniti..intr-o alta viata’.
Spre surprinderea ei, in cateva zile gasi un mesaj de la pictor. Ceea ce citeste o lasa perplexa :
‘Intr-adevar, programul meu e foarte ocupat. Dar am gasit o nisa care mi-ar permite sa va intalnesc.’ Si apoi ii indica locul si data unde ar dori s-o intalneasca.
Sa incercam sa intram in mintea Minei. Cum ati reactiona daca un artist celebru v-ar propune concret, cu loc si data, sa va intalneasca? Ati da curs invitatiei ? Cum v-ati comporta ?
Ati reusi sa fiti natural/a ?Ati crede ca o astfel de intalnire fabuloasa poate fi posibila ?


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!