poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1778 .



Șoc
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2018-01-25  |     | 



Există în media, la posturile tv niște specialiști în anunțarea dezastrelor, apocalipsei și asta îmi dă senzația că unii trăiesc bine mersi pe răspândirea unor astfel de știri. De la o criză economică năucitoare până la urgia unei ierni care își trăiește timpul... reclame tâmpite. Dar cum să spui cod galben de ninsori la un strat de 7 cm, hai să zicem 10 cm de zăpadă?! Cum poți să anunți numai calamități și dezastre “vine urgia!”, conspirații și conflicte regizate, iluzorii pentru a ține populația asta la limita glicemiei, marginea infarctului? Și gorniștii ăștia care strigă din costume la patru ace, birouri sau studiouri calde, luxoase, plimbăreți prin lume pe nervii telespectatorilor, arată o empatie falsă față de creduli. Inducerea stării de nesiguranță, frică îi îmbogățește pe acești escroci, impostori mai degrabă, în nici un caz realizatori de emisiuni normale. Deja există un mod terorist de a face televiziune, o critică stearpă și niște stereotipuri verbale primitive “cu subiect și predicat” repetate nonstop. Aceeași actori expirați sunt invitați să-și dea cu părerea, specialiști în nimicuri și politruci mincinoși ne încarcă timpul cu exprimări rudimentare și văicăreli nejustificate pentru condiția lor de privilegiați. O gașcă de platou din aceleași figuri grijulii, Doamne, de soarta națiunii, sărăcia populației. Însă aceștia sunt ipocriți profesioniști, trăiesc pe spaimele induse unei populații sărace, lipsită de ieșirea în alt univers informațional mai departe de cutia Pandorei dată de tv. Conflicte imaginare și răfuieli între cei bolnavi de imagine pe scena politică sunt miezul preocupărilor media, se vorbește prea mult de personaje lipsite de conținut. Am impresia că s-a produs o transformare caricaturală și în loc de oameni întregi vedem doar contururi caricaturale. Un scandal continuu dat drept hrană unei populații derutate, între timp, pe aceste știri escrocii media se umflă în pene, iau premii și prezintă ratingul. Vă spun că apocalipsa înseamnă revelația și e peste sfârșitul acestei lumi catastrofale prezentate la tv, din moment ce dă o nădejde lumii, reintrarea în ordinea rațiunii luminoase.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!