poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1853 .



România pitorească, între vis și realitate, prezent și perspective
eseu [ ]
din ciclul "România, te iubesc!"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Raza de soare ]

2012-08-03  |     | 



România pitorească, între vis și realitate, prezent și perspective
Caragiale n-a murit, cetățeanul turmentat s-a transformat în cetățenii turmentați, aceeași informație ne este prezentată a fi adevăr sau minciună, în funcție de „analist”. Adevărurile guvernanților au consistența hainelor noi ale împăratului din povestea lui Andersen, cu tot atâtea șanse de a fi văzute de cei înregimentați, dar invizibile pentru cei treji. Vecinul de la patru spune că ar introduce o sută de buletine de vot în urnă, “pentru a-l da jos pe Băsescu”, dacă nu i-ar fi frică. Un mesaj pe e-mail îmi spune că, neprezentându-mă la vot, câștigă Băsescu. Îi răspund că asta vreau, e mai bine te asociezi cu un om deștept, fie și la pagubă, decât cu o târlă de proști și de hoți, la un câștig iluzoriu, pentru că, după ce hoții se vor vedea cu sacii în căruță, se vor pune și mai temeinic pe furat, te vor fura și pe tine.
Argumentele lor? E chior, chel, diabolic, a călcat constituția, deși nu știu cum, fata lui e ”analfabetă”, deși nu prea știu ce e aia, dacă ar ști, cam jumătate dintre parlamentari ar fi la casele lor, nu în parlament, a furat flota, a luat pensiile oamenilor, a dus țara de râpă, dar când le ceri explicații reiau litania. Cel mai mult mă amuză când spun că e dictator. Cine a trăit sub dictatură știe, ca și mine, cum era. Bancurile, spuse în șoaptă, ne mai răcoreau, în rest nimeni nu cârtea, nu-și manifesta nemulțumirea, se aplauda scrâșnind. Acum, fiecare spune orice despre oricine, politețea pare a fi o boală eradicată, mitocănia și nesimțirea sunt calități, lipsa manierelor sugerează egalitatea lui Badea Spanac cu președintele țării, legile au rămas tot barierele care opresc boii, pe care le sar câinii și le ocolesc vulpile.
Se cântă: “Bună țară, rea tocmeală, mama ei de socoteală...vin ai noștri, pleacă-ai noștri, noi rămânem tot ca proștii, ăia hoți, ăștia hoți, mama lor la toți”. Corect!
Circula zvonul că majoritatea “cea mai democratică” a parlamentului, cei 256 de născuți, nu făcuți, parlamentari, vor promova o inițiativă prin care 46,24 să fie considerat mai mare decât 53,76, lucru care ar revoluționa nu doar matematica, ci și România. Democrația, atributul majorității, s-a transformat, și ea, în dictatura unei minorități sonore, neobrăzate. Cine nu va pricepe nici acum ce rentabil e să fii hoț, borfaș, nu mai are nicio șansă. Cine a inventat bunul simț evident că nu era parlamentar român, pentru ei noțiunea este perimată, nemaiavând nici o relevanță în relațiile dintre ei, “aleșii”, sau cu alegătorii. Nu mai este zvon, s-a adeverit, usl cere CCR să valideze referendumul, contrar legii.
Usl-iștii pun acut problema speranțelor năruite ale celor șapte milioane de votanți ai lor, pe cinstite vreo 3,5 milioane. Nu știu ce au făcut ei la alegerile prezidențiale, dar eu și alte câteva milioane de români l-am votat pe președintele țării pentru cinci ani, unsprezece milioane dintre noi ne-am săturat de hachițele și de nesimțirea unui parlament haotic și necinstit, care nu pune în aplicare singurul referendum valid, legat de micșorarea numărului de parlamentari, dar vor alte referendumuri. De ce nu pun ei problema celorlalte 11,5 milioane? D’aia! Din buzunarul nostru, nu dintr-al lor, s-a plătit și celălalt referendum, tot pentru a împiedica justiția să funcționeze. Îmbucurător este faptul că a scăzut vizibil, la 25,5%, numărul celor care se mai lasă prostiți de ei.
Politica a ajuns noua religie a statului român, a românilor, majoritatea preoților trecând de partea ei. Ea suplinește competența, corectitudinea, câștigul prin muncă, tendința firească a unor oameni de a-și iubi semenii, seamănă vrajba între cei care au păreri diferite despre evoluția lucrurilor și pe care nu-i dă mintea afară din casă, pentru a putea accepta și alte păreri. Unii preoți i-au condus pe români de la slujba de duminică direct la vot, pentru a nu se li rătăci oile pe drum. Într-un interviu, dl Neagu Djuvara spunea că România ar fi mai puțin înapoiată dacă n-ar fi ortodoxă! Ce știa domnia sa! Iată, preoții s-au adaptat din mers și au devenit politicieni. Dacă n-am mai avea politicieni, parlamentari, România ar fi pe culmi, hoții n-ar mai fi ocrotiți de legi, banii ar ajunge la aceia care muncesc, dar te pui cu democrația? Până și oile se tund doar o dată pe an, dar promotorii democrației românești tund turma ori de câte ori doresc, iar dacă fac asta prea rar, oile însele behăie să fie tunse!
Sunt cultivate ura și dezbinarea, incultura și nesimțirea, prostia. Cât de luminat trebuie să fii pentru a ieși în stradă ca să-i aperi pe hoții care te fură? Nici mai mult, nici mai puțin decât se vede!
Conform noilor reguli parlamentare, voința a 7,5 milioane de votanți, reali sau fictivi, pare mult mai importantă decât aceea a 11,5 milioane de opozanți.
A fost folosită masiv votarea multiplă, cu câte buletine de vot a putut strecura în urnă fiecare usl-ist pe care nu-l vede nici un băsist nemituit. De ce nu se penalizează hoțiile de la vot? Mai țineți minte sloganul: “poliția e cu noi”? D’aia!
Se pare că tariful oscila între 5 și 10 milioane de lei vechi, după cât de ridicat era punctul de înghețare al conștiinței comercializate. Până la ora 17 votaseră cam 25,5% din români. După ora 17, pe măsură ce creștea temperatura, până pe la 38-39 de grade, și se lăsa întunericul, din ce în ce mai mulți români, din județele din sudul țării, s-au mobilizat spre secțiile de votare, ba chiar se trezeau în casă cu urna mobilă, deși ar fi trebuit să făcută cerere pentru ea cu 24 de ore înainte. În patru ore numărul votanților aproape s-a dublat, unii dintre aceia care se duceau la vot aflau că votaseră deja, despre verificări și înregistrarea reclamațiilor nici vorbă! Fac apel la cine știe unde am votat la referendum să-mi spună și mie! Dacă în zece ore au votat cam 25,5% dintre alegători, în următoarele patru ceasuri oamenii de la țară nu s-au mai dus la culcare, ca de obicei, ci la vot, care nu-i lăsa să doarmă!
În sudul țării s-au întâmplat și miracole. În 18 localități din județul Olt participarea la vot a depășit 100%, într-o localitate fiind de 256%, dl Crin numește asta „jocuri aritmetice”, poliția „și-a făcut datoria”, iar bunicuța Iliescu își exprimă speranța că la CCR se va lua decizia corectă din punctul ei de vedere, deși este contrară Constituției, a reapărut limbajul de lemn, hoții strigă hoții, oamenii obișnuiți se închină. Ne-am întors în timp cu 23 de ani!
Minunea are la bază iuțeala de mână a usl-iștilor, mobilizați fiind de intensificarea fără precedent a eficienței justiției, ajutați fiind de cca 20.000 de pușcăriași, care au votat în speranța că vor fi scăpați de pușcărie de partenerii lor de afară, și de un procent îmbucurător de alienați mentali, care au făcut cereri exprese pentru a li se elibera buletine, oameni de o valoare incontestabilă, usl-iști cu „atitudine civică”, necuprinși în evidența populației!
Ministrul internelor a desfășurat un număr impresionant de polițiști, nici nu știam că există atâția, dar când l-am auzit că din cele câteva sute de sesizări se confirmă cam o treime și solicită BEC să prelungească în noapte, fără limite, timpul aferent votării, mi-am dar seama ce făină se macină la moara democrației. Am plecat la Sinaia pe la prânz și am văzut pe șosea un număr nemaiîntâlnit de mare de microbuze și de autocare care așteptau să ia startul, lucru pe care îl și făcuseră, multe dintre ele, pe seară, când ne-am întors. Totul s-a petrecut sub ochii și îndrumarea poliției române, care, în ziua referendumului, trimitea oamenii la vot. La Constanța, pitorescul primar Mazăre, un adevărat clovn, a făcut circ! La viteza cu care se “vota”, dacă se mai prelungea votarea cu vreun ceas, cum cerea dl Rus, numărul perticipanților la referendum ar fi depășit populația țării cu drept de vot. Asta performanță!
Despre dl Rus auzisem că este un om bun. Este, dar depinde la ce e bun. A fura oul de sub cloșcă pare un eufemism față de ce s-a întâmplat în realitate sub bagheta domniei sale.
Locuiesc deasupra unui centru de votare, iar la câțiva metri de geamul meu se află un altul. Duminica am văzut doar vreo 15-20 persoane la vot până la ora 12:30, comisiile stăteau la șuetă pe bancă, iar după ora șapte mai nimeni, dar “oamenii de bine” n-au stat, s-a votat!
Bănuiesc că se va legifera, dacă nu cumva s-a legiferat deja, faptul că oricine nu e usl-ist, e băsist, se vor legifera inversările înțelesurilor pentru noțiunile de prost-deștept, hoț-cinstit, corect-incorect, pucist-pacifist, minciună-adevăr, nebun-întreg la minte și orice alte antonime care, în sensul actual, ar dăuna imaginii usl-ului. Inteligența va fi aspru sancționață de legile statului de drept, “cel mai democratic” din istorie, oricărui “băsist” i se va ridica dreptul de vot, ori va vota doar printr-un reprezentant usl-ist uns cu toate alifiile, care-l va ajuta să pună ștampila unde trebuie, sau chiar va vota în locul lui, prezența nefiind obligatorie în acest caz.
Lucrările de doctorat vor fi, obligatoriu, plagiate, pentru că nu are rost să inventezi roata, descoperită deja de mult. Vor fi promovați, cu precădere, toți aceia care nu s-au cocoșat învățând, ca băsiștii, pentru că au mintea odihnită și toate ideile lor provoacă uimire, îi lasă pe adversari cu gura căscată și aceștia nu mai au posibilitatea de a folosi în dialoguri logica, argumentele, termeni cu totul și cu totul depășiți și de neacceptat în “logica” usl-istă.
În România modernă soarele va răsări de la vest, numele nou al estului, pentru a se elimina monotonia folosirii acelorași termeni, erodați de vreme.
Bănuiesc că se încearcă strecurarea pe ordinea de zi a parlamentului a unei legi care va interzice cu desăvârșire reforma reală a învățământului. Se va încerca impunerea ei prin ordonanță de guvern, pentru a nu se prinde majoritatea parlamentară, deoarece învățământul actual a făcut posibilă “alegerea” lor, iar creșterea numărului acelora de aceiași calitate le-ar scădea șansele de a fi realeși. De fapt Abramburica a anunțat deja că din 2013 bacul se va da după o altă metodă. Ca orice măsură legată de școală luată de guvernele României, cu excepția guvernului Ungureanu, ea nu are la bază vreo cercetare, ci merge pe principiul “unde dai și unde crapă”pentru că, de pe vremea tătucului Ilici, “noi muncim, nu gândim”.
Se va interzice categoric promovarea celor competenți, tâmpiții ăștia fiind cele mai de evitat și de condamnat viețuitoare, se va implementa, decis, sloganul “la vremuri noi, tot noi!”
Termenul de “majoritate” va fi flexibilizat astfel încât să fie, întotdeauna, în concordanță cu nevoile usl. Astăzi 46,24% poate fi mai mare decât 53,76%, mâine poate fi invers.
Trăim în țara în care legea care îl apără pe premierul plagiator, îl apără și pentru lovitura de stat care duce țara de râpă, în numele democrației. Știți cum percep eu democrația? De câte ori am ulei în cămară, îl folosesc fără a mă gândi prea mult, e un automatism. Când se termină, spun doar ulei până apare din nou pe raft, după care iar ignor cuvântul. De câte ori se folosește excesiv un cuvânt, echivalentul lui nu se află la îndemână. Asta e, se spune că Dumnezeu face cuib și la barza chioară, să avem doar puțintică răbdare. Până atunci însă, cum spunea Creangă, muieți-s posmagii? Nuuuu…va trebui să începem să-i mestecăm, dacă vrem să nu pierim. Asta nu mai poate face nimeni în locul nostru.
Maria Antoaneta spunea în timpul revoluției franceze despe revoluționari: nu au pâine? Să mănânce cozonac! Vom tot mânca la cozonac iluzoriu, dacă nu ne luminează cel de sus.
În România democrată realitatea întrece orice imaginație, iar Ceaușescu, pe lumea cealaltă, jubilează. Asta ne-am dorit, asta avem. Doamne ferește ce-ți dorești, că se împlinește.
Ultima știre: CCR s-a spălat pe mâini, ca Pilat din Pont, și ne lasă pe mâna pușcăriabililor. Până în septembrie vor fi șantaje, înscenări, va crește amețitor valuta, se va fura în draci pentru a înlocui cheltuielile cu referendumul. CCR nu prea mai e!
Tudor Barbu, de la DDTV, unul dintre foarte puținii moderatori pe care îi respect, speră în eficiența CCR. După cât îmi dau eu seama, umăr la umăr, CCR, usl și parlamentul, fără scrupule, împing țara în prăpastie. Degeaba își spun ei domni, domn te naști, nu devii!
Ceea ce se derulează sub ochii mei îmi amintește de un banc. Un cioban și un expert în arte marțiale susțineau, fiecare, că tehnica lui este cea mai eficientă. Cum nici unul nu ceda, s-au hotărât să-și măsoare forțele. A luat fiecare poziția cea mai convenabilă și practicantul de arte marțiale a început să se miște în jurul ciobanului. Ciobanul s-a uitat lung la el, a strâns bine bâta și, din două lovituri, l-a pus la pământ. Morala? Nu tehnica decide, ci viteza cu care iei decizia și acționezi. Cât timp pdl-ul respectă regulile, nu are nici o șansă, bâta usl-ului este distrugătoare. Ca să fii eficient, ca să te faci înțeles, fiecăruia trebuie să-i vorbești pe limba lui, la bâtă, trebuie să răspunzi cu bâta și încă repede! Dacă ne lăsăm depășiți de evenimente, până ne revenim din șoc, ei ne fac pulbere, cu dreptatea de partea noastră. Restul e folclor.
Doamne, vino Doamne, să vezi ce a mai rămas din oameni…
Președintele Băsescu a fost învins de sistemul mafiot, uzurpatorul crin a resuscitat comunismul...Pe vremea lui nea Nicu se spunea: noi votăm cu cine vrem și din urnă iese cine trebuie,ca și acum. Vin ai noștri, pleac-ai noștri, trădare, trădare...poliția e cu noi...
Iscălit: cetățeanul turmentat

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!