poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3564 .



Cui i-e frică de Clonifrici?
eseu [ ]
Mottor: „Ferice de cine citește” – Apocalipsa, 1:3

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [gyuriland ]

2010-02-10  |     | 



se spune tot mai des și chiar pe acest sait, cu dîrdîiciul de rigoare, că, vezi doamne, clonele vor acapara puterea. dar ele unde trăiesc (sau vor trăi, deh) în junglă sau într-o societate umană? că e un semn al sfîrșitului cu șase ori șaizeci și șase de coarne. întrebarea logică, pe care și-o poate pune orice naiv e „păi de ce nu ne luăm gîții în brișcă de pe acum?” dacă tot e să ne dăm de ceasul morții, apăi să ne dăm ca lumea nu cu talente de murături bisericozo-defecte. să nu uităm că înșiși creștinii la începuturile lor colonizatoare și penitenciare amenințau să distrugă planeta. și e-te că fix în crucifix n-au făcut-o. poate mai au nostalgii dar asta e altă uscare de pește. nici tiparul lui Gutenberg și nici internetul nu o vor face. dar clonele "e dracu gol". murim pe noi de frică pentru că marea masă (altă clonă, una mai balșoaie) va vota dementă utilizarea lor În Masă. pentru că acestor co-masați le place la căldurice iar stimații de roboței care trag la șaibă în frig, îi vor înlocui ca să poată domnii să se desfete liniștiți la femei. astfel va fi dat girul așa-zisei înlocuiri a creației lui D-zeu cu un soldat al lui Dracozeu. ptiu drace! să glumim serios, vă rog, nu așa. dacă un singur lucru creat de om e unealta diavolului atunci toate pînă la el sunt tot aia. uite că pe însuși diavolul nu omul l-a creat. naiba știe cine. să zicem. dar asta n-a fost cheirea lumii. eventual o așa-zis elegantă alungare din rai. nici aia sigură. și în niciun caz povești cu gura căscată...
de ce nu ne plîngem de Dacia lui pește prăjit că e o clonă-sclavă a omenirii săraca? de computerul pe care-l gîdilăm zilnic la tastatură ca să ne ducă departe spaimele existențialiste? a...că, fii atent, clonele vor avea și suflet nu doar tehnologie și inteligență. aha și se pune probabil problema morală dacă e corect să le punem la treabă. problema e falsă din start. ce are morala cu prefectura? și pe cine iepurașii mă-sii sperie asta? pentru că atunci nici pe omul zilei de azi, neclonat și rupt în cur cum e, nu e moral și nici legal să-l „exploatezi”. dar capitalismul cam asta face scoate rahatul din foc cu mînuța altuia, îl lustruiește bine cu mînuța altuia și pe urmă îl vinde la suprapreț. și bravo lui dacă proștii îl aprobă și patronul face aia mare pe spinarea lor! doar nu-i obligă nimeni. există instituții și stat de drept și democrația lu’ Clonifrici Vasile, bietu’, pe care el cu mînuța lui a ales-o. așa că mai bine ciocul mic și pasul mare...omenirea a trecut printr-o groază de societăți sclavagiste mai mult sau mai puțin moderne. cu toate astea, n-a dispărut ca prin minuni apocaliptice, dimpotrivă a învățat din greșeli pe drumul istoriei. să-l acuzăm pe om că se vrea dumnezeu doar pentru că e creator de clone? atunci se vrea dumnezeu prin orice fel de creație defapt și toate sunt uneltele lui Benga sau Bau-Bau! încă o dată: clona va fi doar următoarea generație de computere însuflețite, cu aspect uman. care sclavi? cui i-e frică aiurea-n cucuruz de Vasile Clonifrici? „Vai da mina” – cum ar spune Lina Masculina – „vina sfrijitu’ loomii too”

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!