poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4048 .



Personalități sătmărene de ieri și de azi
eseu [ ]
Dicționar bio-biblografic (IV)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Pelerinu ]

2010-02-07  |     | 



Lohan, Vasile (n. 25 decembrie 1876, Negrești-Oaș, jud. Satu Mare - m. 2 septembrie 1940, Lugoj, jud. Timiș) - profesor. Studii: Clasele primare în localitatea natală între anii 1882-1888; clasele secundare la Liceul de Stat din Baia Mare între anii 1889-1896. Facultatea de teologie din Budapesta între anii 1896- 1900. În toamna anului 1900 s-a înscris în continuare la Facultatea de litere și filosofie din Budapesta pe care le termină în anul 1902. În anul 1904 a trecut examenul de capacitate, iar în anul 1907 a obținut titlul de doctor în filosofie la Universitatea din Budapesta. Activitate: În 3 ianuarie 1903 a fost numit profesor pentru specialitățile l. latină și maghiară La Liceul de Stat din Lugoj unde a funcționat până în anul 1904. La 1 sept. 1904 a fost transferat la Liceul de stat din Seghedin unde a funcționat până la data de 5 iulie 1919. Consilul Dirigent din Cluj îl numește profesor și director la Liceul "M. Eminescu" din Satu Mare unde a funcționat un an. În 24 august 1919 a fost numit profesor și director al liceului "Coriolan Brădiceanu" din Lugoj în calitate de director până la 1 martie 1929; Când Ministrul Instrucțiunii din acea perioadă i-a retras delegația de director, continuând să funcționeze până la 1 septembrie 1936, data pensionării ca profesor. Opera: A scris manuale de limbă latină pentru clasele V, VI, VII. Sintaxa limbei latine pentru clasele III și IV. în limba maghiară tip. Fizionomia limbii latine. Istoricul liceului "Coriolan Brădiceanu" din Lugoj. Președintele al "Astrei", despărțământul Central Lugoj. După congresul de constituire a Asociației Generale a Românilor Uniți a urmat organizarea (AGRU) pe dieceze. După o lună, în 27 decembrie 1929 s-a realizat la Lugoj organizarea eparhiei a acestei asociații într-o sedință prezidată de însuși Episcopul Alexandru Nicolescu. S-a ales primul comitet eparhal în fruntea căruia a ajuns DR. Vasile Lohan, profesor și director la școlile secundare. Consilieri ecleziaștici au fost numiți canonicii Dr. N. Brânzeu și Dr. G. Firezu. Bibliografie: ( prof. dr. Aurel E. Peteanu în Anuarul VI al Liceului Teoretic de Băieți "Coriolan Brediceanu" din Lugoj, Tipografia "Corvin", Lugoj, 1945, p. 235-237)

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!