poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2288 .



Hipermarketul sau târgul modern
eseu [ ]
11.2008

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Marianuss ]

2009-09-26  |     | 



Adăpost sau îngrădire a pasionaților de cumpărături, hobby sau virus? Suntem în secolul XXI unde orășanul se perindă prin galantarele dichisite, enorme și pline de merinde, aducând cu el și felul său de a se îmbrăca în fața semenului său defilând țanțoș printre raioane. Prin hipermarket se furișează rușinos și țăranul cu fruntea traversată de șanțuri ale muncii câmpului și gândurile pline de un sirarg de griji, privind emoționat la prețurile ce străjuiesc cu grijă hrana romanului. Circulația cumpărătorilor este dirijată de textele de deasupra magazinului pe care nu se uită nimeni. La raioane nu mai sunt vânzători cu care să mai te întreții la un pahar de vorbă descinzând tainele produselor, acum sunt bannere unde îți înfățișează fără nici o jenă articolele. În hipermarket lume multă, aglomerație la fel de mare cât cascada care se revarsă, la fel de mare ca gândurile neștiutoare care nu știu unde se află când se pierd. Clientul necăjit se plimbă printre coridoarele la capătul cărora se află cabinete unde nu te poftește nimeni înnăuntru; asta nu-l împiedică pe cel amărât să se simtă și el bineintenționat ca toți ceilalți, atâta timp cât are și el un coș ca fiecare și atâta vreme cât pune și el ceva în coș, dar el știe că presiunea constanta a gândurilor înfometate ce-i reamitesc de frunțile neriduroase ale fărâmelor trupului său îl așteaptă acasă pe de o parte și pe de alta parte suspiciunea cumpărătorilor de care parcă îl urmăresc foarte îndeaproape numărându-i reflexele puține dealtfel în a aduna ceva în coș, îl obligă să și cumpere. În timp ce pentru cei înstăriți produsele stau nemișcate în raft ca niște premii ce urmează să onoreze pe cumpărător și pe acela mai sărac îl așteaptă articolele ca pe niște copii orfani ce trag de el să-i ia acasă. Zarva din magazin se adâncește, zarvă care acoperă strigătele sălbatice ale nevoilor din iarmarocul minții nevoiașului. Mulțimea cumpărătorilor creează panică printre produsele din raioane, clienții străpung cu privirea produsele iar ele se pierd neștiind ce se va întâmpla cu ele. Prețurile stau neclintite în fața năvalei privirilor curioase, cititoarele de prețuri întărind și mai mult rândurile etichetelor de prețuri. Prinzând curaj omul nostru își alege în coș alimentele cu multă grijă cântărindu-le cu atenție ca pe o comoară. Invidia îl cuprinde repede când vede carucioarele pline ale cumpărătorilor și nevoile îl prigonesc iar. La casa de marcat casiera își așteaptă cumpărătorii iritată de suma produselor unor cumpărători ce îi înghite salariul ei pricăjit pe 2-3 săptămâni, întâmpinându-i cu un fals "bună ziua". Prin mâinile ei trec rând pe rând produsele desemnate să între în odăile stomacurilor. Sărmanul se apropie de casa de marcat cântărindu-și bănuții economisiți cu grijă și ascunși prin diferite catacombe de șerpii neadormiți ai nevoilor sale, transportați în seifurile neumblate ale paltonului neatrăgător al său ca mașinile blindate care transportă bani sau valori și așteaptă să primească de la casieră suma ce o are de plătit cum așteaptă inculpatul verdictul judecătorului.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!