poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2578 .



Jocul
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Jarulzica ]

2005-01-28  |     | 



Te-ai născut. Și ce? Ce te face să crezi că ești atât de special pentru că nu ești… Nu ești altceva decât un simplu jucător din imensa horă-a vieții. Totul este un joc: plănuit din-ainte, cu regulile lui. De ce nu vrei să crezi? Crezi că tot ce vezi e real? De ce nu vrei să vezi? Nu! Nu totul este real. Tot ceea ce ai visat până acum nu vor rămâne decât vise. Vise ferecate cu lacătul conștiinței în mintea ta…Și atunci? Ce îți rămâne de făcut? Nimic înafara unui joc. Doar el este real. Nu trebuie să te gândești dinainte la el. Trebuie doar să-l joci. Dar știi? Nu trebuie neapărat. Acceptă doar să-l joci și atunci vei învăța singur. Hai, acceptă! Tot nu mă crezi? Tot nu ești sigur că e bine? Nici eu…dar niciodată nu vei ști dacă nu încerci. Sau poate nu ești încă pregătit? Povara care-ți apasă acum umerii e prea mare? Da, este mult mai mult decât ai putea duce. Te apasă indecizia! Nu știi dacă să accepți sau nu. Þi-e frică. Ești pe o punte subțire. Þi-e frică să înaintezi crezând că ai putea cădea. Þi-e frică să stai pe loc dar nici să te întorci nu vrei. Nu poți trăi așa, cu frica de a lua o decizie. Hai, încearcă! Mergi înainte deoarece e cel mai bine. Dar tot nu ești pe deplin hotărât. Uită-te în urmă… Ce vezi? Nimic plăcut, doar amintiri vechi fără valoare. Haide, mai ai câțiva pași. Nu te opri acum… Ai ajuns, în sfârșit ai ajuns! Acum începe partea luminii. Acum vei descoperi ce înseamnă viața. Viața nu este ceea ce îți imaginai până acum. Ea nu e așa frumoasă și lipsită de griji. Viața înseamnă tristețe și iubire, tristețe și lacrimi, iubire și prietenie. Este un chin prea necesar ca să ne descurcăm fără. Intră și tu în joc, intră. Joacă…este timp, este destul. Joacă dar nu prea tare și nici prea devotat. Ești de-abia la început. Cu timpul vei cunoaște alte și alte jocuri complexe și mai complicate decât cele de acum. Și urcă…urcă pe treptele mari și primitoare ale vieții. Urcă și fii la fel de vesel ca acum. Urcă, dar nu uita că nu vei mai putea coborî. Așa că, gândește-te bine înainte de a face un lucru. Urcă și joacă… joacă urcând!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!