Comentariile membrilor:

 =  :)
Florin NEDELCU
[02.Oct.05 19:06]
cine stie...?

 =  Inima impietrita
Pop Began V Ioan
[02.Oct.05 19:06]
Prin inima-mpietrita sangele strabate, cerul de opal al sufletelor moarte, cu carul mare-n fiecare vis nocturn stralucind in ochii celor ce-l privesc dintr-al fildesului, propriu turn, si-l vad precum pamantenii pe jupiter si saturn.
De la mesajul biblic la tehnica informatiei trecand prin lumea reflexelor Pavloviene e labirintul durutelor doruri si dorinti... (Corintene) - pamantene, care lumineaza-n poezii. Continua sa fie atragatoare textele.
Oceanele si marile-s facute pentru a fi trecute si de cutezatori visatorii le trec mai usor si mai des.Dumnezeu e peste tot si-ntotdeauna.Nu doresc a intra-n polemici filozofico-religioase sau mistice, cel putin nu acum si aici de aceea ma limitez la simple opinii care sa releve trecerea prin text si nuanta observata nu intotdeauna esentiala.

 =  Chiar s-a intamplat:))
Albu Vladimir
[02.Oct.05 19:06]
S-a intamplat candva... cica Iisus dupa ce a inviat ar fi facut escala pe continentul american pentru a le impartasi adevarata evanghelie lamanitilor, una dintre oile cele pierdute ale lui Israel... ma rog parere de mormoni :))

 =  Asta numesti tu poezie?!?
Chakass_Elena
[02.Oct.05 19:06]
dar cine poate stii?
este foarte posibil sa primesti chiar si o steluta.
in 2 cuvinte, gusturile nu de discuta
( cica )

 =  Elena C.
Radu Herinean
[03.Sep.04 03:14]
Elena, fiecare are preferintele lui, indiferent ca sunt gusturi sau afinitati.

Daca nu ai altceva de zis in afara de "asta numesti tu poezie?" nu inteleg de ce te mai deranjezi sa comentezi. crezi ca demonstrezi ceva? sau ai vazut ca e la moda sa faci scandal si speri sa te remarci si tu in acest mod?

mie poezia asta imi aduce aminte de poeziile reusite ale lui Silisteanu. poate daca as fi rezonat cu mesajul as fi acordat eu acea steluta. din pacate insa nu am rezonat, insa sunt cateva imagini in text care mi se pare interesante. mai ales ca eu n-am scris niciodata despre vapoare si despre becuri.

 =  dintr-un punct de vedere gustativ
Anca Anghel Novac
[02.Oct.05 19:06]
Dupa mine e un text slab, Elena are dreptate. Fara suparari.
Pe de alta parte, daca eu nu inteleg nimic din acest text nu inseamna n-ar exista unii care sa il aprecieze.
Nimic nu este exclus si nu poate fi exclus in totalitate pe lumea asta. Inclusiv acest text nu poate fi desfiintat in totalitate. De ce ? Din motive de precaritate.

Dar pana una alta eu mi-am spus punctul de vedere.

+ Nu spargeti "becurile"!
Silvia CALOIANU
[03.Sep.04 07:52]
Nu m-a uimit sa vad ca nu v-a placut acest text - spun pentru acei care au declarat, dar si pentru acei care nu au declarat -, deci, nu m-a uimit, la fel cum nu ma uimeste cand place cuiva ceva sau, de cele mai multe ori, cand place intregii multimi ceva, iar mie nu. Radu Herinean are dreptate. Eu insa "am rezonat", nu pentru ca am scris despre vapoare si becuri - chiar am scris! :) - , dar iata de ce:
1. "Domnul" a creat un mediu armonios, o interactiune a lucrurilor, o armonie, o cauza pentru fiecare efect si...Ne-a rugat sa nu intervenim. (Rog, sa reflecatati in acest sens, de ex., asupra interventiei omului in mediul natural.)
2. Atata timp cat neuronii SUPORTA "colindele anotimpurilor"," sangele" "va uita" "sa iasa din inima impietrita". Ideea transparenta: neuronii TREBUIE SA-si CREEZE "anotimpurile" si nu invers. Desigur, e loc de multe interpretari, ceea ce dovedeste inca o data faptul ca e o poezie reusita: incita gandirea, rezultatele nu intarzie sa emotioneze. Interpretati de exemplu, in contextul expplicat de mine mai sus, sintagma "sangele uita". Asa e cand "te lasi" la voia intamplarii, a "anotimurilor", asa vei ramane: cu inima impietrita.
3. Ultima strofa constituie o aprofundare ideatica. Lumea e asa cum este: curioasa, impulsiva, neincrezatoare. Ar trebui sa va para convingator imperativul: nu spargeti "becurile" (pana la urma, de unde va vine si lumina, nu doar esteticul), nu interveniti, nu afectati armonia...Desi, "Dumnezeu", o va repara sau macar, eventual, va opri fenomenul negativ ("cate-or mai fi de spart / pana dumnezeu va trece atlanticul"). Mentionam aici si speranta "va veni", care suna defel ca un avertisment infricosator, de apocalipsa...Pur si simplu va veni, ne va convinge ca suntem rai, sa ne fie rusine..."Atlanticul" poate avea o explicatie speciala, dar nu neaparat. Aveti in fata o poezie, de acea imaginati-va cat de mult se schimba situatia, daca zicem, de ex. "pana dumnezeu va trece"... "muntii", "marea", "cateva galaxii mai albastre" - cum as fi zis eu!:) - etc...
As putea continua, as putea "rasfoi" sensurile, ca sa va conving ca e o poezie reusita, dar imi ia timp. E o poezie care a trebuit sa va fascineze prin concizia sa, capabila de a sugera atatea idei, pe care urmeaza inca sa le gasiti. E o placere pentru mine. E...parerea mea.

 =  Inca ceva...
Silvia CALOIANU
[02.Oct.05 19:06]
Inca ceva: in conditii normale, in contextul celor mai bune poezii de pe site, cand as avea dreptul la un anumit numar de stelute afisat pe zi, cred ca nu as fi afisat aici aceasta steluta. Acum, solicit un pic de atentie, pur si simplu, acestui text, valoarea caruia a fost pusa la indoiala si eu...nu sunt de acord, am alta viziune. Sariti sa contestati...

 =  multumesc
Alexandru Despina
[02.Oct.05 19:06]

florin, ioan, vladimir, elena, radu, anca, silvia, va multumesc pentru comentariile voastre. cu multi ani in urma,cineva m-a intrebat daca ceea ce sciu eu e poezie,desi citeam intr-un cenaclu literar. am primit intrebarea ca pe o lovitura cumplita. da' n-am murit. mult timp puratat aceasta durere fara sa i-au masurile de rigoare. continuam sa scriu cu teama si cu durere, fara sa fi privit in mine si sa fi constientizat situatia. lucrurile s-au schimbat. stiu ca scriu pentru ca simt nevoia sa scriu, ca si cum as plange sau cum as iubi. nu stiu daca e poezie aceasta draga elena, e ceva. poate daca mi-as folosi si mintea cand scriu,ti-as putea raspunde.
atat starile cat si cuvintele,totul si toate, sunt la dumnezeu. noi umanii,luam atat cat ne e permis in fiecare moment dat. activitatile pamntene sunt usi ale aceluias izvor de unde luam apa cu inima pentru noi si pentru ceilalti. eu stiu ca orice altceva as face, intotdeauna voi scrie. acesta e felul meu de a plange si de a iubi.

 =  Radu H. & Despina
Chakass_Elena
[02.Oct.05 19:06]
Radu

consider ca am dreptul sa comentez orice text atata timp cat nu atac autorul.
textul de fata este mai mult decat slab,imi pare rau ca spun asta.
Din punctul meu de vedere,o poezie trebuie sa poata fi inteleasa de omul de rand care nu face parte din lumea scribilor.
Deranjeaza sa citesti nimicuri in pagina unui autor considerat a fi bun.
este doar punctul meu de vedere valoarea acestui text.cum bine ai vazut,altii l-au apreciat.
Multumesc de interventie.

Despina

nu incerc sa fiu malitioasa,imi pare rau ca unii au interpretat interventia mea ca atare.
tu si altii ca tine(cu nivel mare de acces)in mod normal sunteti model pt cei proaspat veniti pe site.O parte din ei vor incerca sa va copie stilul pt ca,ei considera ca din moment ce aveti un nivel mare de acces sunteti,in propotrie de cel putin 50% poeti.
PS.sa ai mai multa inspiratie in viitor si...nu-mi lua interventia ca fiind rautacioasa
numai bine

+ becurile si atlanticul
Cristina Trușcă
[03.Sep.04 13:00]
poezia este buna, si multi nu vad asa pentru ca din superficialitate nu se concentreaza asupra sensurilor care i se pot da; eu, personal, in loc de "curcubeie", "fluturi", "toamna" si alte orizonturi, as prefera sa ma aplec asupra acestui gen de text.

+ atlantic in destramare
nichita victoria
[02.Oct.05 19:05]
o stare de istovire si un sentiment de singuratate, aflat sub un cer in care Dumnezeu nu mai vrea sa apare o lume desacralizata.
un semnal de alarma, mistere care n-ar trebui tulburate, un absolut retras din lumea aceasta ratacind fara sens prin univers.
mesajul a fost transmis simplu, fara inflorituri, fara balast inutil.
asa-i, poemul ma duce cu gandul la stilul silistean (mai ales inceputul).

felicitari!

 =  Elena, parerea mea
Radu Herinean
[03.Sep.04 13:31]
Elena, nu ti-am contestat dreptul la a comenta ci doar ti-am dat un exemplu discret despre ce ai facut facandu-ti tie acelasi lucru ca sa vezi cam cum e. Asa cum tu critici poezia, eu am criticat comentariul.
Iar atunci cand zici "mai mult decat slab" si "sa citesti nimicuri" nu faci altceva decat sa urmaresti si sa intaresti senzatia pe care mi-a dat-o afirmatia urmatoare: "o poezie trebuie sa poata fi inteleasa de omul de rand". asa e, ai dreptate, si asta e explicatia comentariului tau: nu ai inteles deloc aceasta poezie. de-aia nici nu inteleg de ce ai comentat. ce motiv ai putea avea ca sa comentezi ceva ce nu ai inteles? daca vrei sa intelegi atunci nu spune "mai mult decat slab", spune "nu am inteles".
citeste comentariile celor ce au scris dupa tine, poate vei reusi sa intelegi.
ah, inca ceva, cei care vorbesc despre lucruri pe care nu le-au inteles se fac mai mereu de ras.

 =  Radu,
Chakass_Elena
[02.Oct.05 19:06]
nu poti intelege un text lipsit de continut.
acest text a primit 3 stelute pt ca eu mi-am permis sa-l critic.
Silvia C. chiar a recunoscut ca in mod normal nu ar fi instelat acest text.
Cititorul de rand nu va cauta a intelege textul asa cum au facut-o cei care l-au instelat,si asta din simplul motiv ca ei nu scriu ci doar citesc poezie.
nu ma astept sa intelegi,ba din contra.Sunt convinsa ca vei continua sa spui ca am comentat un text pe care nu l-am inteles.
Nu vreau sa intru in polemici cu tine,este total neindicat,motiv pt care ma voi retrage din acest schimb de impresii(neproductive de altfel)
Cu respect Elena

 =  interesanta opinie
nichita victoria
[02.Oct.05 19:05]
acest text a primit 3 stelute pt ca eu mi-am permis sa-l critic.
te-as ruga daca poti, evident, sa nu generalizezi.
NU am dat steluta pentru ca TU ai criticat textul. sa fiu sincera, pararea ta conteaza foarte putin pentru mine.
te flatezi crezand ca am dat stea doar pentru ca tu ai criticat textul.

 =  Scuze
Chakass_Elena
[02.Oct.05 19:06]
nu am vrut sa generalizez

PS.cum nu voi mai reveni asupra acestui text,imi cer scuze pt eventualele ofense aduse autorului acestui text cat si comentatorilor ei.

numai bine tuturor

cu respect Elena

 =  Chakass_Elena
Silvia CALOIANU
[03.Sep.04 21:21]
Cred ca esti o fiinta sensibila, incerci sa intelegi anumite lucruri, dar te vad inca derutata...Imi pare rau sa crezi ca cineva a vrut sa te sfideze, sa te ofenseze, imi dau seama ca nici tu nu ai vrut sa ofensezi: ai fost doar sincera. Iar Radu Herinean a incercat doar sa te faca atenta asupra modului in care iti exprimi impresiile despre un text. In ce ma priveste, te rog sa citesti ce am zis mai sus, incercand sa fii mai receptiva, pentru ca sensul este acela, literalmente, si nu se supune interpretarilor. Sunt sigura ca vei intelege, pana la urma...Nu as vrea sa stiu ca te simti aiurea...

 =  onorata
Alexandru Despina
[04.Sep.04 05:20]

mi-am bucurat sufletul citind comentariile voastre. ma simt onorata de atata atentie.

 =  nici una nici alta sau intelegind calatorind
tudor micu
[02.Oct.05 19:06]
catre elena, nu neaparat:
textul lui alexandru e foarte bun. am vazut titlul si m-am asteptat la ceva care s-a dovedit a fi cu totul altceva. printre atitea excese verbale ale site-ului, de altfel plin ceea ce e bine, aceste citeva cuvinte sar in ochi si isi fac de cap.
acum si o parere ( nu-mi dau seama acum ce gust am): poezia in general e compromisa de tot, poezia "cu continut" e semi-compromisa. "sa-ntelegi" poezia e, dupa mine, un demers aproape inutil. s-o citesti e... sa folosim un cliseu: o calatorie.
de asta consider ca textul lui alexandru e foarte bun: calatoreste repede, in putine cuvinte.

remarc prima strofa, apoi alaturarea aparent fireasca " anotimpurile neuronii singele", insa "inima impietrita" e deja pentru mine genul de exces verbal de care vorbeam.

avind in vedere ca mi-am luat textele de aici si le-am pus in tomberon ( poate exagerez, s-ar putea sa fie intr-un sertar, cine stie? ... asa exagerez eu), voi incerca sa fiu prezent mai mult in zona de comentarii (e si asta o zona).
textul lui alexandru e tocmai bun pentru asta.

(un fel de) ps: cred ca "o mina de becuri se aprinde" ar functiona mai bine.

 =  un orizont, un spatiu, o imagine neuronica
cornel stefan ghica
[07.Oct.06 18:30]
imaginea. dansand cu dumnezeu intr-un ring disco. atlanticul - bee gees.
fragilitatea materiei speriata de zgomotul neauzit. linistea semnelor, intr-o poezie a limitelor, situata intre om si dumnezeu in toate locurile ramase descoperite.

felicitari
cu respect, blueboy

 =  semn din /pe septentrion...
Petruț Pârvescu
[17.Aug.07 00:34]
Alexandra,
am citit cu interes si placere acest poem. un text care a nascut atatea comentarii(uneori contradictorii), merita luat in seama. si nu numai atat. este si un poem bun. constructie, ideea, simbolul si gestualiatea lui. felicitari...
cu prietenie,
p.parvescu




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !