Comentariile membrilor:

 =  intrebare
Iulia Balcanas
[04.Jul.04 01:09]
Mi-a atras atentia titlul textului si ma intrebam daca te referi la Vilfredo Pareto.

 =  Iulia Balcanas - O săptămînă "Pareto"
George Bălan
[04.Jul.04 10:54]
Exact! Mă bucur că așa de repede cineva s-a agățat de titlul și l-a clarificat. Știi, după mine, legea lui Pareto este atît de importantă încît ar trebui să nu existe om care să nu știe de ea. Sunt convins că dacă oamenii ar cunoaște-o cu toții am duce-o incomparabil mai bine. Și cînd te gîndești că e atît de simplă de înțeles, că o poate înțelege oricine, decît că nu este mediatizată. Imaginează-ți că, noi cei de pe acest site am striga cu toții o săptămînă "Pareto" și că am mediatiza această lege. Crezi că am fi exagerați?
Am încercat să expun altfel această legitate așa încît să justific cu ea unele comportamente și așa încît să fie simplu de înțeles. Iar dacă la Pareto mai adaugi Principiul minimei acțiuni...
Îți mulțumesc de trecere. Mi-ai dăruit o duminică luminoasă.

 =  Iulia Balcanas - O săptămînă Pareto
George Bălan
[04.Jul.04 10:14]
Exact! Mi-ai dăruit o duminică fericită.
Știi, eu cred că Legea lui Pareto nu este suficient mediatizată, dar este deosebit de importantă. Crezi că am fi exagerați dacă noi cei de pe acest site am promova-o măcar o săptămînă? Cu Marea Teoremă a lui Fermat s-a început deja :)

 =  o idee buna
Iulia Balcanas
[04.Jul.04 10:25]
Din pacate, Pareto este un autor greu digerabil. Mie mi-au placut scrierile lui, unele in mod special. Problema e ca nu cred ca promovarea lui Pareto se poate face printr-un poem si sincera sa fiu, nu am regasit foarte mult din Pareto in textul tau.
Insa ideea promovarii lui Pareto pe site ramane, este foarte buna si poate o vom pune in practica.
In plus, Pareto nu e singurul autor care ar merita prezentat pe site.

 =  Iulia Balcanas - Ideea promovarii lui Pareto pe site ramane
George Bălan
[04.Jul.04 11:18]
Am să-ți dau niște exemple mai concrete de Pareto și dacă-mi dai voie am să mă sprijin pe o poezie de-a ta, fiindcă vreau să fiu cît mai bie înțeles de către tine.

(O)MUL ESTE UN ANIMAL CARE ASTEAPTA

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de Iulia Balcanas [maya]

2002-03-15 |



Mai bine de trei sferturi din viata le-am pierdut asteptand.
Sau poate le-am castigat, asta nu voi afla prea curand.
Arta aceasta am deprins-o asteptand sa ma nasc.
Apoi am asteptat sapte luni sa vad lumina
(nu stiam ce e lumina dar imi simteam retina emotionata).
Am asteptat sa vina mama de la serviciu,
sa intre invatatoarea in clasa,
am asteptat rezultate la examene,
sa se faca frumos afara ca sa merg la plaja,
iarna sa port paltonul cel nou,
am asteptat la coada la paine, autobuzul,
sa iau salariul,
am asteptat cu nerabdare volumul vreunuia,
sa se termine razboiul,
am asteptat in fata universalului,
in fata scolii, in gara, in parc, in fata blocului,
am asteptat, am asteptat, am asteptat...
Si cat am asteptat am avut timp sa ma gandesc...
la una la alta, mi-am inchipuit zeci de situatii,
milioane de scuze, impresii, texte,
zadarnic, nici una nu mi s-a intamplat mie,
in schimb tie ti s-a rupt firul de la ciorap
si ai intarziat la intalnire,
tie ti s-a terminat tusul de la imprimanta,
bateria telefonului s-a consumat,
nu ai ajuns la timp pentru ca ai facut pana
sau pentru ca ai ramas fara benzina
si uite asa altii te asteptau sa vii,asteptau sa suni, sa scrii...
si in timp ce asteptau inchipuiau mii de scuze, texte, impresii...
totul se rezuma la un lant al slabiciunilor,
omul e un animal care asteapta...


După cum știi, Pareto este folosit pentru a separa ceea ce este important cu adevărat de ceea ce este mult, plicticos, greoi, neprofitabil.
Da, nu cu o poezie poti clarifica subiectul, dar, eu, cel puțin în acest moment am un aliat, sau cel puțin așa simt, în persoana ta. Și dacă și tu simți că subiectul trebuie dezvoltat înseamnă că nu numai că nu m-am înșelat, ci este extraordinar. Eu am luat-o de departe cu Pareto-ul meu pentru că, dacă n-aș fi primit nici o reacție n-ar fi avut nici un rost să continui discuția.
Și acum hai să facem o mică discuție comparativă între textele noastre și să vedem de ce sunt Pareto.
Tu spui:

"Mai bine de trei sferturi din viata le-am pierdut asteptand.
Sau poate le-am castigat, asta nu voi afla prea curand.
Arta aceasta am deprins-o asteptand sa ma nasc.",

iar eu zic:

"Ne este frică de moarte doar fiindcă nu credem că putem muri de mai multe ori."

Cu alte cuvinte tu separi așteptările inutile și maximizezi ideea de viată și fericire, iar eu pun accentul pe viață ca o funcție autorecursivă.

Tu zici:
"Si cat am asteptat am avut timp sa ma gandesc...",

iar eu

"dacă am fi mai leneși ne-ar merge mai bine,
fiindcă am fi forțați să gândim mai mult"

Mai mult decît atît, Pareto distruge ideea de egalitate și spune că primelor 20% din intrările primului set de date le corespund 80% din cel de-al doilea set., iar eu spun:

"Ne ascundem în spatele egalităților dintr-o prostie,
în loc să facem ceea ce ne-ar place cu adevărat."

Și așa mai departe...

Cu tot dragul
G.



 =  etape
Iulia Balcanas
[04.Jul.04 15:13]
da, ai gasit un aliat in mine in ce priveste promovarea lui Pareto dar cred ca in poeme, Pareto este regasit doar de cei care il cunosc, cei care nu il stiu nu pot privi un astfel de poem din perspectiva paretiana
asa ca pentru inceput trebuie sa spunem lucrurilor pe nume si abia apoi sa trecem la capitolul subtilitati

 =  Iuliei Balcanas - abordări Paretiene în poezie sau comentarii
George Bălan
[04.Jul.04 17:13]
SUNT FIICA POEZIEI DE NORD

Eu trebuie sa scot din file zilele focului,
una cate una si tot ce-i mai de pret acolo

___________________________________

UN EXPERIMENT INTERESANT
poezie [ ]


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de Iulia Balcanas [maya]

2002-11-05 |



incearca sa crezi in cel de langa tine,
e un experiment interesant:
oamenilor le place sa ii atingi,
sa le smulgi pielea,
sa o strangi in pumnii tai
si apoi sa o asezi la loc
cum crezi tu ca le sta cel mai bine.

e greu sa te plictisesti
cand fiecare dimineata are oamenii ei!


_________________________________

CERSETORUL DE DUMINICA

"Duminica e un ceas care nu respecta regulile de circulatie,


______________________________________

Tocmai am depasit una din perioadele acelea in care faci curatenie prin textele tale, retii doar ceea ce este cu adevarat valoros si mergi

mai departe.
__________________________________________

La mare distanta de casa


Vaz ca la nudisti e multa lume.
Mai multa ca în piata.
Mai multa ca în discoteca.
La nudisti, plaja e mai aromata, porumbul are gust de namol de Techirghiol.
Este interzis accesul minorilor.
A nu se lasa la îndemâna copiilor.
Nu uitati ochelarii de eclipsa.

La mare distanta de casa viata e asa complicata…
____________________________________________
frame story


viata începe ieri, în fiecare zi ne nastem din nou,
asta e reîncarnarea,iar paradisul e simplu;
___________________________________
|
locul din care pornesc toate adevarurile

ma uit prin geamul unui salon în care toate femeile sunt frumoase
si de pe o masuta aproape rotunda îmi zâmbeste o unghie viu colorata,
ce ghidusie, ai zice ca e gravida si în orice moment
ar putea da nastere unui deget care sa se îndrepte semet spre mine,
sa ma urmareasca în momentele de intimitate
si apoi sa se întoarca la unghia – mama,
acolo de unde pornesc toate adevarurile din lumea asta.

______________________________________________


 =  propunere
Iulia Balcanas
[04.Jul.04 17:22]
George, sunt impresionata de al tau demers si sincer nu m-am gandit niciodata ca Pareto ar putea fi o grila de lectura. Insa, cu riscul de a ma repeta, tin sa subliniez ca perspectiva paretiana asupra poeziei poate veni numai din partea unei persoane care si-a insusit sistemul paretian. De aceea, daca tot am convenit ca e momentul sa il introducem pe scena poezie.ro pe domnul Pareto, hai mai bine sa facem un curs introductiv si apoi sa incercam si cateva aplicatii. Ce zici?

 =  a placea
Livia Rosca
[04.Jul.04 19:21]
Cred ca ar fi frumos sa construiesti un eseu despre Pareto.Ar fi mai interesant sa il citim intr-o pagina dedicata, si nu aici, la subsolul textelor tale :).
(coresteaza te rog la poemul tau verbul "a placea", pe care tu l-ai ortografiat a place -"în loc să facem ceea ce ne-ar place cu adevărat".
Mi-ar fi placut mai mult poemul daca nu ar fi abundat de "maxime", fie ele si originale.

 =  Iuliana Balcanas - Sondez terenul
George Bălan
[04.Jul.04 20:50]
Iuliana, pînă acum am vrut doar să sondez terenul și să văd în ce măsură găsim aderenți si dacă propunerea mea își găsește locul pe un site literar. Dar, dacă e să judecăm după importanța subiectului, nu numai că trebuie povestit și aici despre Pareto, dar se pot găsi chiar abordari deosebite.

Livia Rosca
Da, verbul este a plăcea, dar "îmi place să cred "(zice DEX-ul) ca exprimarea "ne-ar place" poate fi accepată, sau nu?

 =  nu
Livia Rosca
[05.Jul.04 12:29]
corect este "ce ne-ar placea cu adevart".Era o observatie minora, eu pot trece cu vederea pentru ca si eu tastez destul de des gresit, dar aici e vorba de o greseala gramaticala.Intreaba si pe altii, desi eu sunt convinsa ca este corect "ne-ar placea".
Ce trebuie retinut este Pareto, nu poticnelile astea. Ai avut o idee inedita pe care o apreciez.

 =  Livia Rosca - Ai câștigat !
George Bălan
[05.Jul.04 14:27]
Am corectat. Îți mulțumesc pentru tot. Mă interesează dacă ne poți ajuta și tu la acest proiect? Am senzația că nu avem încă suficienți aderenți. Iuliana avea dreptate. Pentru ca să avem feedback cititorii trebuie să știe despre ce vorbim.

 =  .
Ionela-Jeni Grigore
[05.Jul.04 15:13]
interesante ganduri si esentiale. de ce oare am impresia ca proiectul tau va intampina 'curbele indiferentei' in 'circulatia elitelor'...?! am si eu o teorie preferata (care se rade in fiecare dimineata cu briceagul lui Ockham:)). nu pot sa-ti urez decat bafta in continuare si entuziasm.

ioana

 =  mie mi-a "plăcut", fără doar și poate
Adrian Firica
[05.Jul.04 15:55]
citind poezia ta și comentariile, mi s-a dus mintea cu ... sorcova:

... In Reproduction Pierre Bourdieu and Jean-Claude Passeron develop an analysis of
education in its broadest sense, encompassing more than the process of formal ...

... Le système d'explication sociologique de Bourdieu est un système
fixiste, un système de la reproduction et non de l'évolution. ...

da’ eu spun că autorii plătesc tribut raționalismului francez, care-i mai tare ... deh, ce s-i faci: reproduceri și iar reproduceri.

Între altele, studiul (l-am citit în ediția franțuzească) e minunat pentru „aparatul formal”, care, adaptat, poate fi extrem de productiv, nu numai pentru studiul sociologic.

 =  concluzie
Iulia Balcanas
[05.Jul.04 18:06]
Bun... se pare ca ar fi timpul sa ne punem pe treaba. Din pacate, pana la mijlocul lui iulie voi fi departe de "civilizatie" si nu voi avea acces la Internet, dar de indata ce ma intorc, putem da startul....

 =  Adrian Firică și Ionela Jeni-Grigore - Invitație
George Bălan
[05.Jul.04 18:11]
Pe baza unui studiu demografic realizat în Philadelphia în care s-au analizat certificatele de căsătorie eliberate într-o zonă de 20 de străzi s-a demonstrat că 70% din căsătorii s-au făcut între persoane care locuiau la distanțe mai mici de 30% din distanța maximă.
De asta aș mai cita-o încă o dată pe Iulia:

UN EXPERIMENT INTERESANT
poezie [ ]


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de Iulia Balcanas [maya]

2002-11-05 |



incearca sa crezi in cel de langa tine,
e un experiment interesant:
oamenilor le place sa ii atingi,
sa le smulgi pielea,
sa o strangi in pumnii tai
si apoi sa o asezi la loc
cum crezi tu ca le sta cel mai bine.

e greu sa te plictisesti
cand fiecare dimineata are oamenii ei!



Adrian Firică și Ionela Jeni-Grigore,
vizita voastră mă onorează și ca atare vă invit să dezvoltați subiectul.

Celor care vor să afle mai multe le recomand cartea "Regula 80-20" de Richard Koch, apărută la Teora, ISBN 973-20-0475-4

 =  .
Ionela-Jeni Grigore
[05.Jul.04 18:38]
George, vezi ca m-ai asezat ceva cam aproape de domnul Firica. incep sa ma sperii conform studiului de la Philadelphia:).
cu Teora mai greu pentru mine, dar cred ca voi avea ocazia, altfel. abia astept sa vad cum va decurge experimentul vostru. pentru mine este ceava cam dificil. inca nu am inteles toate detaliile. frumoasa poezia Iuliei. ca si a ta. mi-e teama, insa, ca cei caraora nu le place sa ii atingi si sa ii transformi--rigizii, cum ii numesc eu--nu reprezinta exceptia care confirma regula, asa ca... ce sa zic!? frumusetea metaforei ramane, insa.

ioana

 =  Ionela Jeni Grigore - "adevarurile sunt simple ca o lama de briceag. mai greu e
George Bălan
[05.Jul.04 20:26]
Crezi că-l vei bate pe Adrian Firică la table? Doar atunci mai contează distanța. Secretul este să-i oferi o ceașcă de cafea.

Uite, am decupat din textele tale ce ține de Pareto


Nagano
poezie [ ]
one more cup of coffee, pls
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de Ioana Barac Grigore [Ioana]
2004-06-29 |


vreau sa nasc o fata care
de foc pe ulita din cairo
sa nu semene cu mine





 =  și minusul
Mihaela Maxim
[07.Jul.04 11:12]
o tăcere mai puțin, o durere mai puțin, un gând rău mai puțin, o ură mai puțin, o cămașă străvezie mai puțin, un nor mai puțin. ești tu trist, acum... dar tot tu alegi...
vorba mihaelei pop, o "lacrimă poate ucide întreaga lume"...trebuie să fim atenți ce gândim, încă se poate salva. câtă vreme trăim, depinde de noi...toți. nimik nu se schimbă de la sine... dar poate începe cu sinele, schimbarea. iubirea și morala sunt lucruri diferite, de când am învățat să ne stimăm, ...aproapele. se poate iubi și altfel. depinde de noi dacă ucidem un gând rău, sau îi găsim calea pierdută, arătându-i ieșirea din propria zbatere. și înmulțirea e bună, gândurile bune se înmulțesc cel mai frumos. și împărțirea unei bucăți de pâine.
sufletul meu pătrățele, te salută!

 =  Mihaela Maxim - Împărțirea unei bucăți de pîine
George Bălan
[07.Jul.04 12:26]
Mihaela, sunt fericit să fiu gazda ta și-ți mulțumesc mult pentru vizită. Mi-a plăcut cum ai întors semnele și cum te-ai slujit de ele în favoarea binelui.
N-aș vrea să crezi că textul meu de mai sus a fost scris la supărare. Dimpotrivă, cred că eram chiar fericit că am găsit o soluție matematizată pentru a maximiza orice, dacă vrei și fericirea. Am apăsat mai mult pe niște idei pentru a marca importanța temei.
Ai mare, mare dreptate că trebuie să fim atenți ce gîndim. D-l K., o bună cunoștință de-a mea care tocmai s-a întors din Tibet spunea că un călugăr i-ar fi învățat că gîndurile ne pot determina ceea ce ni se va întîmpla...Or fi știind ei ceva...
Îți mulțumesc și pentru bucata de pîine!
De ce este sufletul tău pătrățele?
Un gînd bun,
G.

 =  merci pentru răspuns
miha maxim
[07.Jul.04 18:20]
eu sunt și mai fericită musafiră.
ce să-i faci, când te numești maxim, trebuie să cauți singur pastile antidiabet...cu tema, ai dreptate, m-a atras, ca un magnet.
hehe...pătrățele...pentru a vorbi aceeași limbă, ...matematică.
pupici.

 =  Miha Maxim - Aritmetica tăcerii
George Bălan
[07.Jul.04 19:09]
http://www.agonia.net/index.php/poetry/78589/index.html

Dă-mi voie, pentru continuitatea discuției, să-i invit pe cititori și pe pagina ta să vadă și domniile lor ce-i cu pătrățelele și cu minusul.

Cu mulțumiri anticipate,
G.

 =  cu multă plăcere
miha maxim
[07.Jul.04 19:33]
dacă tu crezi că le-ar plăcea și lor...
mercic asemenea.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !