Comentariile membrilor:

 =  Frumos cu umbre...
Daniel Dinescu
[24.Feb.04 14:44]
Imi place poezia ta, Florina, are un aer interesant de orient imbinat cu filosofia matematicii, puritate surprinsa in ambele planuri, ascunderea ideii de perfectiune sub voalul creator de iluzii, supunere pentru a supune, interesant si placut.
Ce nu imi place e folosirea lui "galgaitoare", nu imi suna bine deloc, la fel "flenduream", nu stiu, aduc banalul intr-o poezie ce mie imi place sa o vad profunda...
La re-citire!
D.D.

 =  Daniel :)
Florina - Daniela Bordieanu
[24.Feb.04 14:48]
Daniel, ma mai gândesc.
"gâlgâitoare" am ales in loc de "gâlgâicioasă", crede-mă :)
cât despre "flenduream", voiam ceva valuri haotic frânte.(marama aceea pe dedesubt, da..mda..)
dacă găsesc ceva să-mi placă, schimb.
mă mai gândesc, promit

cu bine,
Dana

 =  Daniel, am revizuit.
Florina - Daniela Bordieanu
[24.Feb.04 14:55]
Daniel, am corectat.
multumesc pentru observatie, a fost extrem de binevenita.
ca si prezenta ta la poezelele mele:)

aceeasi

+ tandrețe interzisă
Monica Mihaela Pop
[24.Feb.04 14:55]
Florinoooooooo, oare de ce e interzis femeilor poemul acela? Ce făcurăm noi să fim pedepsite așa?

Una peste alta, îmi place poemul așa cum e, cu "gâlgâitoare" și "flenduream". Cred că tocmai aceste cuvinte, parcă nelalocul lor, amplifică senzația de profund. Frumos text Florina, merită atenția celorlalți.


 =  Monicaaaaaa
Florina - Daniela Bordieanu
[24.Feb.04 14:58]
ops. Monicaaa :)
probabil simultan cu tine, modificam..:(
deja "operasem"...
hai sa vedem daca asa cum e acum nu "suna" bine, te rog.


 =  Florina
Monica Mihaela Pop
[24.Feb.04 15:03]
E bine și acu Florino, dar cum îți spuneam mai devreme, acele cuvinte, cel puțin din punctul meu de vedere, întăreau mesajul transmis de tine. Îmi plăcea mai mult!
Pup!

 =  Trandafirasului, cu drag :)
Florina - Daniela Bordieanu
[24.Feb.04 15:07]
Monica, Monica.
am vrut sa subliniez ceva cu ele, asa e. sa ingros, daca vrei, dar am regandit un picut in urma sugestiei lui Daniel.
Oricum, am pastrat ambele variante in calculatorul meu.

sper ca nu te-ai incruntaaaaat :),
io tare ma mai bucur cand imi esti pe-aproape, sa stii!

Dana

 =  te rog!
Monica Mihaela Pop
[24.Feb.04 15:12]
Nu m-am incruntat deloc. Oricum, era alegerea ta :).
Dar, te rog trimite-mi si mie prima varianta la adresa [email protected]. Mi-a placut foarte mult si as vrea sa o am si eu. Multumiri!

 =  Nimic nou cu Bin Laden :(
Vlad Ioan Mirescu
[24.Feb.04 15:54]
lepădând vălurile
riscul edemului feminist crește
mai bine nu -
astfel
descendența lui bin laden e asigurată


Aici nu pricep, de unde atractia fatala spre nominalizarea aceasta care mie mi se pare de rau augur. Paradoxal, nimeni nu a avut nimic de zis la adresa acestei scapari, imi permit eu sa o consider, din partea ta. Stii cum suna asta? Cam asa:

televizoarele si-au intunecat memoria
de atata nefolosire si coada, coada la
ulei e tot acolo unde am vazut-o pe ea
prima oara, doar ea nu mai e

astfel
descendența lui nicolae ceausescu e asigurată.


Sper ca ai inteles ce aveam de zis. In rest, e un poem cuminte, fara nimic special!




 =  Vlad Ioan
Florina - Daniela Bordieanu
[24.Feb.04 16:03]
scaparea imi apartine, am scos un vers de acolo, oricum voiam sa mai limpezesc pana maine ideile.
nu obisnuiesc sa explic ce am vrut sa spun intr-o poezie, daca nu am reusit sa ma fac inteleasa consider asta ca pe un minus al meu.
o exceptie voi face pentru ca prezenta unui comentariu de al tau la o poezie de-a mea face ca oricum sa-i creasca valoarea:
am incercat cu acele versuri sa sugerez (oarecum ironica a fost acea lepadare de valuri, de aceea am folosit expresia "edem feminist"- in fine si aici ar trebui poate alte explicatii) ca e posibil ca momentul in care o femeie incepe sa gandeasca, descendenta violentei sa fie periclitata.(repet, e posibil, nu sunt vorbe cu pretentie de adevaruri general valabile)

Dana

 =  nu sunt indiferenta
Trușcă Elena Cristina
[24.Feb.04 19:58]
eu nu am apucat sa citesc textul decat in ultima varianta, si nu mi-a displacut deloc, ba chiar mi-a retinut atentia de la prima lecturare...te apropii de genul meu de poezie;

si daca acel bin laden a existat, si eu cred (fara prea multe explicatii) ca nu prea isi avea locul, strica aerul oriental al poeziei :P

 =  bun e si bin laden
dacian grapini
[25.Feb.04 01:09]
nu e neaparat rau bin ladenul asta din poezie. poate duce la multe (ce exprimare de om care scrie la 1 noaptea am)... e un personaj destul de oriental si nu cred ca soliman pasa sau mohamed ar fi sunat mai bine. deocamdata el este un reprezentant bine conturat al islamului modern si in acelasi timp un conservator, asa ca mie mi se pare ca are logca plasarea lui in poezie.
dar cine stie...

dacian

 =  Cutia Femeii care gandeste
Vlad Ioan Mirescu
[25.Feb.04 08:30]
Da, inteleg ce ai vrut sa zici, nu comprehensiunea era o problema in poemul tau ci predictibilitatea. Bin Ladenul ala doare dupa parerea mea la fel de mult cum ar durea daca ai scrie o un poem de dragoste in stil popular, cu arhaisme, cu tot si la un moment dat l-ai introduce pe Sf. Valentin. Cred ca e vina mea ca nu am fost foarte explicit. Si poate ca nu neaparat numele de Bin Laden doare, cat didacticismul din strofa cu pricina? Nu sunt de acord cu tine ca 99% din femei nu gandesc, stii de ce, fiindca formulata asa miroase a circumstante atenuante. "Fetelor, Elena din Troia nu gandea, de aceea a facut ce a facut, Eva Peron gandeste, uitati-va la ea, manca-o-ar mama." Crezi tu ca o femeie isteata si omnipotenta va face concurenta Pandorei.

Asadar, esti mult prea subiectiva in logica si mult prea didactic-pedagocica in maniera de prezentare. De aici lipsa de profunzime a poemului. Cat despre realizare, ti-am mai zis, nimic nu sparge canonul. Crezi ca daca Cartarescu ar fi scris "Levantul" ca Ion Budai Deleanu il mai citea cineva in afara de Mincu, Manolescu si Alex Stefanescu?

 =  Cristina, Dacian
Florina - Daniela Bordieanu
[25.Feb.04 08:34]
Cristina, ideea e ca aveam nevoie de un reprezentant al conservatorismului masculin (si de preferinta un nume de actualitate) pentru a sublinia ideea ca intr-o lume in care femeii i se refuza dreptul la lumina si intelepciune, duritatea (de regula un apanaj al barbatului) are sanse mai mari sa prolifereze.

Dacian, ai dreptate, putea fi la fel de bine si alt nume.

 =  da, Vlad
Florina - Daniela Bordieanu
[25.Feb.04 08:41]
da, Vlad, posibil sa fiu subiectiva, posibil si faptul ca maniera de prezentare sa fie didactic-pedagogica, nu sunt in masura sa te contrazic in vreun fel si nici nu am cunostintele necesare sa o fac, de aceea iau comentariul tau ca pe o sugestie in scrierea viitoarelor poezii.
pana una alta, multumesc pentru indrumarea indirecta.
am priceput si ce ai vrut sa spui cu poezia lui Cartarescu, dar te rog sa ma crezi ca sunt constienta de "nivelul" meu poetic.

cu bine,
Dana

 =  Dana - Noua religie
Vlad Ioan Mirescu
[25.Feb.04 09:19]
Da, nivelul poetic al unui om poate fi evaluat (dupa parerea mea) doar dupa ce se lasa de scris. Nu e cazul tau. Invitatia mea era de a fi atat de subiectiva incat cititorii tai sa ajunga sa se intrebe daca nu cumva tu esti noua religie. Fara insa sa apelezi la didacticism. Se poate. Vino cu ceva nou! Stii sa scrii, acum sa vedem daca stii si ce sa scrii.

La recitire

 =  s-a facut!
Florina - Daniela Bordieanu
[25.Feb.04 09:27]
Vlad, e o provocare la care vreau sa dau curs.
sper sa reusesc, dar nu pot fi niciodata sigura.
oricum ma gandesc deja la asta.

(aaaah, niciodata nu m-am putut opri din a raspunde unei provocari, fie ea cat de mica,
- tentativa de zambet :) )



 =  ma voi fi-nselat?
dacian grapini
[25.Feb.04 10:49]
pai credeam ca se prezinta o situatie cat de cat asemanatoare cu o parte din lumea islamica. inseamna ca tot nu-i rau poemul daca am inteles altceva. eu nu m-am gandit ca toate (sau majoritatea) femeile au lipsa acuta de neuroni activi. ci mai degraba am crezut ca este vorba despre femeile carora li se refuza dreptul de a gandi, li se impune sa-si inghita gandurile, sa devina obiecte. Femeile au schimbat cursul imperiului otoman, iar daca nu gandeau nu se schimba nimic. Despre cine, cum, unde si importanta femei in istorie sunt multe de spus, e un subiect vast.

 =  nu te-ai inselat, Dacian
Florina - Daniela Bordieanu
[25.Feb.04 10:54]
BA DA, Dacian. ai inteles exact ce am vrut eu sa spun.
m-am referit la acea situatie pe care ai pomenit-o in comentariul acesta al tau.
insa, nu doar in Islam femeilor li se refuza dreptul de a gandi, ci e o situatie mai generala, insa am folosit simbolurile orientului pentru a induce mai usor ideea.

si da, asa e, subiectul este vast, speranta mea e ca totusi am reusit sa-l ating, fara a dori sa starnesc polemici, ci doar sa pun cat de cat pe ganduri.

cu acelasi bine,
Dana

 =  "poem interzis femeii"...
Silvia CALOIANU
[26.Feb.04 00:25]
Am tacut, am tacut, intre timp s-au tot spus impresii, am ales, pana la urma sa-ti declar ca am tacut...fascinata/ incitata/controversata! :)

 =  Silviei :)
Florina - Daniela Bordieanu
[26.Feb.04 09:54]
si pana la urma, Silvia, care e rolul unei scriituri expuse ?
orice reactie, numai indiferenta sa nu fie!
asa ca io nu pot decat sa ma bucur daca poezia asta ti-a atras atentia cat de cat.

multam, Silvia, si tot binele

Dana




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !