Comentariile membrilor:

 =  motivatie
liviu dascalu
[25.Oct.03 16:33]
In nici un caz nu vreau sa mi se interpreteze gestul de a posta aceasta parodie ca o concurenta neloiala facuta concursului. Mi se pare firesc, totusi, ca in jurul oricarui festival (in acest caz, de parodie) care se respecta, sa circule si piese in categoria hors concours.
Ii astept si pe Jupp si pe Calimero sa vina cu parodiile lor.

 =  critica parodiei pure
Calimero
[25.Oct.03 17:45]
Liviu,
Nu stiu daca e in spiritul loial postarea versiunii tale, dar, ma rog, nu ai fost in concurs si te mancau palmele. Cunosc senzatia. Poate era bine sa astepti terminarea concursului.

Declin invitatia, pe considerentul de mai sus. Eu as considera ca ar fi neloial. Dar la mine situatia e diferita.

Jupp ? Mi-ai ridicat aici, Liviu, un mare semn de intrebare. Sau n-am inteles bine.

Oricum, vom mai vorbi noi dupa concurs, herr Conssilierre. Fii pregatit...

Acum la text, ca nu pot sa scap prilejul de a critica un critic, asa cum am mai spus.

Parodia mi-a placut. Asa-i ca asa incepi o critica atunci cand de fapt vrei sa desfiintezi textul si autorul ? Ei, nu te speria, n-o sa te desfiintez.

Uite, imaginile sunt frumoase si textul initial (al lui Mircea Dinescu) nu e luat in derizoriu. Asta e la bine, desigur.

Citez:
"Bratele mi-s de foc pe trunchiul tau de fum,
Cand te scutur, din trupul tau cad, rar, petale. "

"Sunt tanar, Doamna, si stiu, inca, sa mint frumos. "

"Berea in sange ca un spirit umbla vie" e discutabila, cata vreme ai vinul la indemana.

Strofele 1 si 4 sunt parodistice, 3 si 4 numai poetice. Ar trebui sa te situezi numai in unul din registre.

La fel, in 2 si 4 esti poet/critic, in celelalte nu se vede nimic din astea.

Acum la forma. In loc de 5 strofe ale poeziei initiale, vii cu 4 si un vers. N-ar fi chiar rau, dar nici foarte bine nu e.
Masura si ritmul. Aici a fost marele tau talent : alegerea unei poezii "grele". Sub greutatea ei ai incercat sa rezisti facand 13-14, dar ai esuat dramatic in strofa a 3-a, unde nu respecti deloc masura, la nici-un vers, si in strofa 4-a in care, epuizat, ajungi la 15 silabe.

Ritmul e si el in mare deranj, si face parodia sa sufere mai mult chiar decat masura. Exemple(mai toata poezia): strofa 1 - versul 1, strofa a doua - toata, strofa 4-a - versul 2.

Tu ai putea sa explici mai bine de ce e greu de imitat poezia. Versul 1, 3 sunt cumva balansate, se dau in leagan pe la mijloc. Versurile 2, 4 curg (vorbesc de poezia lui Mircea Dinescu). De aici dificulatea parodierii si meritul tau in alegerea unei poezii de "incercare".

Ai vazut ca am incheiat cu o lauda ?

Calimero

 =  corectie
Calimero
[25.Oct.03 17:50]
Corectie: 2 si 3 numai poetice

 =  cer consiliere tehnica
liviu dascalu
[25.Oct.03 19:03]
Unii cred ca ma iau in serios cand fac pe criticul si considera necesar sa-mi aplice corectii aspre. Ma refer la Ioanid, care, in loc sa incerce sa dialogheze, face, de cate ori are ocazia, epigrame la care eu cred ca se amuza doar el, despre... Magister. Pentru toti cei care ma citesc: "magister" este doar traducerea in latina a numelui meu. Nu imi asum deloc pozitia de magistru, si nu cred ca am un aer magistral, atunci cand critic. Sunt doar laconic si hotarat (dar maleabil).

Calimero, exact de genul asta de critica am nevoie. Acest site e un atelier, cei mici si fara alte scoli au posibilitatea sa invete de la altii. Cred ca ar fi util sa scoti un editorial despre ritm, rima, calitatile unei bune poezii cu forma fixa, ale unei parodii, ale unei epigrame. Sa ne spui ce cu ce rimeaza, de exemplu (silaba la silaba, sau ultimele sunete; daca in epigrama exista vreo regula suplimentara, fata de celelalte genuri, in privinta rimei). Poti sa o faci si in subsolul acestui text, daca nu sunt multe de spus.
Te provoc pe tine la dialog fiindca te simt cel mai dispus, si iti multumesc inca o data pentru comentariu.

Totusi, combinatia bere/vin are rostul ei (stii refrenul cu placere/chin). Iar in strofele doi si trei nu sunt parodic, nu ingros trasaturile, ci mai degraba ironic. De exemplu, "Doamna", prin contrast, in raport cu tineretea poetului, este o roza oarecum trecuta, intrucat din trupul ei "cad, rar, petale". In rest, e vorba de un decor romantic pe care il aranjez neglijent, cu aerul ca nu ma supara sunetul de carton pe care il scoate cand il ating. Ma autocomentez iarasi, aici, intrucat nu ma cred Poetul posedat de har, care nu e decat un medium pentu Muze, ci ucenicul care isi da cu parerea de ce a dat asa cu bidineaua si nu altfel.

 =  tehnica
Calimero
[25.Oct.03 20:06]
Liviu,
A scrie despre tehnica nu e in puterile mele. Sunt convins ca exista forte pe site pentru aceasta. Cineva citind aici poate sa o ia ca o provocare si sa ne ofere indreptarul cerut de tine. Folosul insa, cred eu, va fi limitat, cine mai scrie azi cu rima ?

Zicem acelasi lucru, esti poetic in strofele 2 si 3. Balba mea corectata te-a derutat.

Consider ca ai dreptate, autorul nu are in general dreptul sa se explice, dar o poate face cand nu a fost inteles, poate chiar si in aparare cand atacul a fost violent si nejustificat.

ViorelGaita, zis Ioanid, pentru mine Pygmalion (ce POEZIE!), hai sa-l barfim, eu un bun poelmist; ne-am masurat la Alchimie pe motiv de culoarea chihlimbarului. Eu cred ca aici ai exprimat regretul tau ca nu prelungeste duelul, ci iti da o lovitura care te lasa de la inceput fara replica. Floretistul din tine se simte atunci frustrat. Odata cu pistoalele, farmecul duelului s-a dus.

Am scris o parodie care, pe tema data, include toate titlurile parodiilor din concurs. Inclusiv a ta. N-a iesit chiar varza. De-abia astept sa se termine concursul ca sa o public, ca un omagiu pentru cei care s-au duelat in el.

Mai spun aici ca am tafnele mele, si ca scriu asa de relaxat aici poate si pentru faptul ca n-ai dat in textele mele prea tare. Pe la altii insa, asa cum ti s-a mai spus... Asa ca intelege-l te rog si pe Viorel.

Calimero

 =  Liviu si inchiderea spre dialog
viorel gaita
[26.Oct.03 04:49]
Liviule, imi incep comentariul cu doua citate dintr-un mare clasic in viata: "Unii cred ca ma iau in serios cand fac pe criticul si considera necesar sa-mi aplice corectii aspre. Ma refer la Ioanid, care, in loc sa incerce sa dialogheze, face, de cate ori are ocazia, epigrame la care eu cred ca se amuza doar el, despre... Magister. Pentru toti cei care ma citesc: "magister" este doar traducerea in latina a numelui meu." Iti raspund ca si epigrama este o forma de dialog. Devine monolog atunci cand in loc sa raspunzi pe pagina unde ai fost "provocat" barfesti pe la colturi, ca sa-l citez si pe Ghiocel. Norocul tau ca te citesc, ca altfel nici n-as fi stiut ca ai vorbit de mine. Si nu e nici o problema daca tu nu te amuzi la epigramele mele. Asta te priveste pe tine si pe simtul umorului care-ti apartine. Dar de aici si pana la a spune ca ma amuz doar eu e cale lunga. calea asta lunga se numeste extrapolare si de obicei nu se foloseste in literatura. In ceea ce priveste "dorinta" ta de dialog precum si faptul ca "Nu imi asum deloc pozitia de magistru", imi permit sa le pun usor sub semnul intrebarii atunci cand la ultimul meu catren comentariul tau incepe cu:"Epigrama ta e un rateu." Am incheiat citatul. Iar ceea ce a uitat sa-ti spuna Calimero, in critica lui de altfel foarte intemeiata, este ca problemele de ritm ies in evidenta mai ales cand citesti poezia cu voce tare. Incearca si tu exercitiul asta Liviule.
PS: versul "De frica mea tremur criticii cei plini de fiere, " poate semana confuzie in randul cititirilor. Tremur eu de frica mea, criticii cei plini de fiere treaba lor ce fac. Sau eu ii tremur pe critici ca pe o piftie? Si ar mai fi si altele, doar daca intr-adevar esti deschis spre dialog.

 =  simpaticul domn liviu
Ioan Dan
[26.Oct.03 08:01]
Liviu,

Eu cred ca nu e fair play sa publici in categoria "hors concours" o parodie pe aceeasi tema. Cel mult puteai sa alegi o alta tema.
Daca voiai sa ne convingi ca ai fi un fel de VIP care deschide cu un demo concursul, macar postai si tu o parodie.

Calimero are dreptate, cantitatea de lirism e nepermis de mare pt. o parodie.

In alta ordine de idei, tu nu esti deschis la dialog ci numai la monolog. Este deja un lucru vazut/probat si de Viorel. Relaxeaza-te, nu te mai agita atata, tare ma tem sa nu-ti cauzeze (desi nu are colesterol)....
E pacat sa patesti ceva pt. ca imi esti simpatic. Sincer. Nu am nimic cu tine, de ce naiba as avea ceva? Totusi, nu pot sa nu raspund la tristele tale provocari de genul: "crismar, urit, porc", etc. Iti raspund dar nu pun la inima asa cum pui tu.

Ia-o usurel, vezi pe unde mergi sa nu te impiedici. Daca faci buba, noi pe cine mai p...olemizam?!

Cum am spus si mai sus, imi esti simpatic, simpaticule!

 =  parerea mea ;)
Radu Herinean
[26.Oct.03 14:34]
parerea mea este ca acest text nu reprezinta nici o amenintare pentru concursul de parodii. din motive evidente... asa ca discutia pe tema asta este mai mult sau mai putin inutila. asta nu inseamna ca nu puteti sa o continuati, desigur...

si am mai remarcat ceva. domnul dascalu spune ca si-a tradus numele in latina si asa a ajuns la magister. pai daca numele se traduce, inseamna ca nu prea mai e nume, e substantiv comun.
asa ca mi se pare corect si normal sa ne putem adresa si cu "dascale" fara ca el sa se mai sesizeze pe tema asta. "i know i will".
cam asta e tot, si daca se mai inflameaza cineva din cauza parerii mele, poate sa o faca singur

 =  raspuns
liviu dascalu
[26.Oct.03 20:20]
Pt. Ioan Dan. Nu am postat o parodie in concurs fiindca nu mi-a dat voie Rada. Am aflat titlul poeziei originale cu cateva zile inainte, e poezia propusa de ea. Eu as fi preferat "Blesteme" :).
Sunt de acord cu tine si cu ceilalti: textul meu nu e unitar ca ton. Poate ca stofele de mijloc nu sunt atat lirice, cat diferite ca aciditate, ceea ce constituie un neajuns.
Ma bucur sa te vad atat de deschis spre dialog. Cred ca eu sunt primul care a initiat comunicarea, totusi. Despre accidentul din pagina lui Ioanid: e mult mai probabil ca tu ai fost primul care te-ai impiedicat, si m-ai antrenat si pe mine, in cadere. Sper sa fie ultimul caz de acest fel.

Viorel, bine ai revenit in pagina mea. Nu te barfeam, fiindca ce spun eu aici oricum se aude cam peste tot (era mai greu pe la nivelul 90); de altfel, nu am facut altceva decat sa reiau o formulare dintr-un comentariu la epigrama ta. Dar astea sunt fleacuri. Eu iti multumesc pentru ideea de a-mi recita cu voce tare poeziile cu forma fixa, spre a gasi problemele de ritm.
"tremur" e o licenta si atat (ma chinuiam cu numarul silabelor, dar tot degeaba)
Cat despre tonul taios al comentariului meu de deschidere la catrenul tau... sa o iau altfel. Mi-ai creat asteptari foarte mari dupa ce ti-am citit "scrisorile", proze scurte de un umor foarte bun, si de un nivel artistic foarte mare. Inainte de perioada ta epigramistica am depus si o cerere de ... literatura marca Ioanid, pe care Calimero a binevoit sa o contrasemneze; ma refeream chiar la acele proze. Nu scrii epigrame pe gustul meu, si cred ca o sa ma resemnez cu gandul ca nu accepti un feed-back din partea mea. Nu sunt un "purist" estetic, acele proze pe care ti le laud nu au nimic de a face cu "puritatea". Problema e ca recursul la "tusele groase" mie imi semnaleaza o pana de inspiratie; in noroiul gras al acestui umor facil germineaza mai usor ideile epigramistice. Sunt si exceptii, "Basescu la Marasesti", am mai spus-o, are forta de impact, dar mai degraba datorita fortei de sugestie generata de intertextualitatea cu patriotardismul sforaitor cu care ni se prezinta anumite momente istorice. Oricum, ar fi trebuit sa-mi apreciezi, la momentul potrivit, obiectivitatea, care m-a facut sa-ti votez o epigrama chiar in timp ce aveam aerul ca te "desfiintez".
Iti mai spun o data, sunt nevoit sa fiu laconic, in conditiile in care scriu in acest spatiu, si uneori apar efecte neintentionate in propria scriitura (efectul "magisteral").
In continuare, sunt deschis spre dialog. Sper ca nu te deranjeaza ca iti raspund pe larg in pagina mea.
Pentru o mai buna comunicare, am putea folosi si y.m. (identitatea mea e liviudascalu1977).

Radu Herinean, unele dintre parodiile din concurs sunt o amenintare pentru ele insele, nu comentez mai mult. O voi face doar la momentul potrivit, din respect pentru efortul Radei (si nu cel, indoielnic, al unor autori).
Nu am prins ideea jocului tau de cuvinte, dar nu m-am suparat deloc. Insa nu sunt de acord sa fiu luat cu "dascale".

Sa ne auzim numai de bine

 =  Calimero, Liviu
Jupp B. Itter
[27.Oct.03 12:08]
Calimero:
"Jupp ? Mi-ai ridicat aici, Liviu, un mare semn de intrebare. Sau n-am inteles bine."
Nici eu n-am inteles nimic, Calimero. Poti fi mai explicit? Ce semne de intrebare ridic?

Liviu:
Nu pot veni cu nici o parodie, eu mai particip la concurs pentru vreo doua zile (probabil sunt unul dintre cei cu "efortul indoielnic" :) ).
Ca sa ma refer totusi la textul postat: parodie slaba, nu pot argumenta acum in intregime datorita faptului ca risc sa fac antireclama unora dintre reclamele participante la concurs. Voi spune numai ca, in afara observatiilor indreptatite facute de Calimero, iese in evidenta faptul ca ai dificultati mari in realizarea rimei. "bine" si "tine" sunt rime facile, folosite in general de textieri, nu de poeti iar unele contorsionari ale topicii (ex. "cel ce tristetea a-nvinge stie") doar ca sa iasa rima sunt de asemenea suparatoare. Reciteste-l pe Dinescu, simte-i curgerea perfecta a versului si apoi incearca din nou... desi cred ca tie ti se potriveste mult mai bine versul alb.

 =  erata
Jupp B. Itter
[27.Oct.03 12:11]
erata:
"unora dintre reclamele" -> "unora dintre parodiile".

 =  Jupp - sunt lamurit
Calimero
[27.Oct.03 12:18]
Jupp,
Mi-ai raspuns prin raspuns. Semnul de intrebare il ridicase formularea lui Liviu. Lasa loc de interpretari, ca si aceea care i-a starnit semne de intrebare lui Nexus ("toate sunt bune", sau cam asa ceva).

Calimero

 =  Jupp
liviu dascalu
[27.Oct.03 12:49]
De la Rada stiu ca una din parodiile tale nu a intrat in concurs, la asta ma refer. Ar fi putut sa intre la categoria "hors c.".
Iti multumesc si tie pentru critica. Erau mai multe elemente din parodia mea care imi sacaiau auzul si simtul estetic. Asemenea critici au efect, aproape, catartic.
Inteleg cat e de suparator pentru tine ca-mi dau iarasi cu parerea despre concurs. Crezi ca e mai buna situatia asta, in care concursul trece aproape neobservat? Daca s-ar fi permis comentariile, s-ar fi vazut nu doar varful icebergului -aparenta indiferenta a "alegatorilor"- ci si partea scufundata, posibilele ratiuni estetice, posibilul boicot. De altfel, sunt unii care au incalcat cu buna stiinta regula tacerii, si nu au facut-o ca sa laude, dimpotriva. Poate ca ar fi iesit ceva mai interesant decat concursul insusi, o discutie despre ce este o epigrama buna, criterii de apreciere, etc. In subsolul acestei pagini am dat ocazia unor astfel de consideratii, si sunt foarte multumit de asta. Cred ca se acorda o importanta prea mare aspectului competitiv, in detrimentul comunicarii. In plus, eu sunt foarte sceptic in privinta "obiectivitatii" unei judecati, de care am vazut ca faci caz, undeva. Nu exista asa ceva. Daca oricum contextul influenteaza votul, hai atunci sa dam voie reclamelor, comentariilor, discutiilor la colt de strada (barfelor) samd. Manifestarilor hors concours, de ce nu?
Eu caut in continuare un profesor de prozodie. Cine are timp, dispozitie si vrea sa castige o dedicatie (atat am la dispozitie), sa-mi spuna.
PS Astept sa continuam discutia despre parodii dupa concurs.

 =  Liviu
Jupp B. Itter
[27.Oct.03 16:00]
"Inteleg cat e de suparator pentru tine ca-mi dau iarasi cu parerea despre concurs. "

Nu, deloc, Liviu. Chiar daca imi sustin uneori ideile cu inversunare, nu inseamna ca nu ascult si alte pareri. (poate nu ma pricep sa o arat :) )

Nu pot sa nu iti dau dreptate ca pagina de concurs ar fi fost mult mai accesata in situatia unor comentarii despre textele aflate in concurs. Dar experienta de la concursul de epigrama a aratat altceva: comentariile duc la disensiuni, suparari, retrageri. De ce nu s-ar putea comenta DUPA concurs? In definitiv, rezultatul (adica imbunatatirea calitatii acestui gen) ar fi acelasi... zic eu.

Daca voi mai "trai" pe site, poate voi organiza un concurs de epigrama cu comentarii libere in timpul concursului. Dar macar concurentii vor fi avertizati din timp iar suparaciosii nu vor participa.

 =  despre Liviu si concurs
Rada Marin
[27.Oct.03 21:12]
Concursul nu trece neobservat, dovada numarul mare de accesari. Voturile sunt putine, dar asta nu e o surpriza. Se intampla exact ceea ce s-a anticipat: cititorul nu are rabdare sa parcurga cu atentie textul de la cap la coada, darminte sa mai si nominalizeze cele mai bune parodii.

O spun aici si am s-o repet la sfasitul concursului: Liviu nu vazuse poeziile inainte de postarea lor pe site, de fapt NIMENI nu le citise cu exceptia mea. Si i-am interzis participarea, in ciuda insistentelor lui, fiindca aflase tema in avans.

(Mult) mai multe voi spune la sfarsitul concursului,
Rada
"hoata" care a dat dovada de "neseriozitate"

 =  Bariton de afon
LOG
[27.Oct.03 23:52]
Interventie pe parodie deschisa (pentru aritmie – de rima nu ma ating, nici de vâna):


Sunt tânar, Doamna, vinul ma cânta pe de rost,
Si berea, ca un spirit, prin sânge-mi umbla vie,
De fericire plânge copilul care-am fost,
În Bacchus cred, cel care tristetea-a-nvinge stie.

Sunt tânar, Doamna, scrisul ma prinde-atât de bine –
Tot ce ating, king Midas, în poezie schimb,
Iar când ma pun pe gânduri, iubindu-te pe tine,
În jurul fruntii, rece, transpir un falnic nimb.

Sunt, Doamna,-atât de tânar, ca pot preface-n scrum,
Cu o privire, stele când îmi rasar în cale,
Mi-s bratele de flacari pe trunchiul tau de fum,
Din trupu-ti, când te scutur, se pravalesc petale.

Sunt tânar, Doamna, tânar cu spate musculos,
De frica-mi se cutremur cei critici rosi de fiere,
Cu biciul, zilnic, Muza mi-o mângâi nemilos,
Inima-mi bate, plina, cu mai multi cai putere.

Sunt tânar, Doamna, înca mai stiu sa mint frumos.


Impresia mea neprofesionista este ca ritmul ori îl ai, ori te lipsesti...:)

 =  LOG, Rada, Jupp
liviu dascalu
[29.Oct.03 20:21]
LOG, nu cumva esti unul din parodistii consacrati de pe site, sub "acoperire"?
Sunt flatat de atentia pe care ai acordat-o poeziei mele. Aduci chiar ceea ce-i lipseste, nu doar ritmul, ci si un plus de umor. Cred ca impreuna, la viitorul concurs, am putea fi in stare de fapte mari. Dupa un asemenea inceput, cei parodisti vestiti au motive sa se teama!!!
Spune-mi, te rog, daca esti de acord, in principiu, am putea comunica pe mail, apoi.

Rada, nu vad ce s-ar putea reprosa organizarii. Te rog sa accepti sa te implici si la viitorul concurs. Tin neaparat sa arat, impreuna cu LOG, ca echipele mai slab cotate pot deveni campioane.

Jupp, ti-am inteles, acum, perfect punctul de vedere.

 =  în principiu
LOG
[01.Nov.03 04:36]
dupa toate probabilitatile, singura mea "consacrare" este anonimatul, iar pe partea colaborarii am pareza...:)

în orice caz, la un semn, vin sa fac ca~trenu pe ce poezie vrei tu!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !