Comentariile membrilor:

 =  mâncător de... profesie
Andreea Drăguleasa
[05.Sep.03 17:18]
Prea profund pentru mine...
Aaaa, ești din Caracal... și de ce n-ai spus așa de la început?!
În cazul ăsta, nu-i nimic dacă măgarul mâncător de scaieți vrea și ovăz; aplicabilitatea este mare, mai ales printre... poeți.
"Lui Glonte", deși scrisă în același stil, parcă mai merge (prin comparație, evident).

Andreea

 =  Andreei Draguleasa
MIU CRISTIANA
[11.Sep.03 18:49]
Intai poezia: cred ca isi atinge scopul, fiind de la inceput scrisa ca o fabula fara morala.
Vreau sa ridic o problema pe care am mai discutat-o aici. Nu e normal, etic si elegant sa discriminezi poetii dupa nici un fel de criteriu. Poti spune orice despre ceea ce scriu, dar nu-i poti ataca din pricina orasului natal, a varstei, a sexului, a preferintelor sexuale sau a convingerilor religioase.
Prin urmare cred ca remarca despre orasul de origine al Raiei nu-si are locul, fiind rupta din ciclul "bine ca esti tu destept".
Daca a fost o gluma mi se pare lipsita de minima eleganta pe care o solicit de la un om cu educatie si cultura. Daca a fost o remarca serioasa si intentionata, mi se pare un sarcasm de doi lei, inutil si pagubos.
Eu personal as vrea ca aceasta discutie sa nu fi existat. Pacat ca nu se pot lua cuvintele inapoi.

 =  Stefana din Caracal
Stefana Daos
[11.Sep.03 19:17]
E o minifabula. Usurica, dar amuzanta.
Raissa, daca puneai si ochelari de cal, magarului,si mai dezvoltai nitel poate iesea ceva mai baban.

Sincer, "Lui Glonte" nu mi-a cam spus mare lucru.

Andreea, s-au scris epigrame mai slabe cosbucisme, siropelnite si lacramatiuni amoroase, banalitati crase de catre persoane cu nivelul mai mare si nu ai fost intr-asa o verva ironica.
Poate ca sarcasmul iti e prea in sange.
Eu mi-l autoadresez, sarcasmul. Cu prietenie, imi ingadui sa te sfatuiesc sa incerci acelasi lucru. Inteligenta parca pierde ceva din farmec atunci cand se straduie prea tare sa "sclipeasca" in mistouri.
Nu tin o lectie de morala, personal cred ca nu te poti abtine sa faci ogluma.Ok.
Umorul are o scara intreaga de nuante.

Raissa, cer scuze in numele...meu, ca al siteului nu am cum, nu sunt purtatoarea lui de cuvant.

 =  da, e vina mea
Andreea Drăguleasa
[12.Sep.03 01:18]
Îmi pare rău că două domnișoare/doamne atât de drăguțe s-au simțit ofensate de părerea mea sinceră.
Îmi pare rău că nu am reușit să gust substanța acestei minifabule, cramponându-mă de stupizenia auditivă "Mănâncă scaieți ca tot măgarul... dar vrea și-ovăz, măgarul!...".
Îmi pare rău că m-am legat de un element neconcludent pentru literatură și într-un mod atât de patetic.

Dar asta sunt... și pentru asta nu-mi mai pare rău deloc.

Andreea

 =  back to poetry
Stefana Daos
[12.Sep.03 02:18]
Draga Andreea, nimeni nu s-a ofensat de parerea ta sincera, crede-ma.Tu care esti o fata la fel de draguta:) si inteligenta,
cred ca iti dai seama ca problema era de natura geografica. Eu intleg prea bine esti tanara,debordezi de humor, mintea ta proceseaza la viteze cibernetice(interesant textul acela), dar ascutimea de limba si de spirit concentreaz-o mai bine in creatie.
Ironie fina, legata de text, mai treaca mearga dar ...fara debarcarea in Normandia, si alte locuri de pe harta.
Daca ti s-a parut ca am un ton acru-moralizator, sorry, dar nu m-am putut abtine sa nu intervin, asa cum nici tu nu te-ai putut abtine sa nu faci o gluma cam nepotrivita, si nici macar de calitate.Tu poti mai mult. Te astept pe la mine, ca si-asa e haos:)))

Asa ca, sa ne intoarcem cu toatele la munca, sa ne edificam fiecare opera :) ca si ultimul text Enigmatic e interesant.

Raissa, mai incearca,mai straduieste-te,sa mai vedem texte :)

Cristiana, salutari!

Stefana, nu te mai baga unde nu-ti fierbe oala(asta o sa fie cel mai greu:)).

 =  Andreea, Axel, Stefana
Radu Herinean
[12.Sep.03 13:23]
Problemele de acest gen (texte slabe si interventii deplasate) se intampla la tot pasul in acest site.
Pentru ca acest text are si un comentariu REFUZAT si pentru ca autorul acestui comentariu mi-a sesizat aceasta "nedreptate" imi voi spune si eu parerea despre tot acest fir de discutie.
Textul este sub-mediocru, si a fost acceptat doar in virtutea libertatii de exprimare, calitatea lui artistica, tehnica, de continut si idee fiind aproape inexistenta.
Imi pare rau pentru autoare, insa daca vrea sa invete si sa evolueze trebuie sa isi asume aceste greseli (inexperienta) si sa invete din feedback-ul primit. In apararea mea trebuie sa remarc ca aceasta cunatificare facuta de mine este bineinteles subiectiva, si ca ceilalti ar putea avea un cu totul alt punct de vedere. Totusi, daca autoarea nu este dispusa sa isi asume criticile, nu cred ca isi va putea gasi un loc in aceasta comunitate. Eu cred totusi ca nu este cazul sa presupunem de acum lucrul asta.

Mergand mai departe, ironia Andreei este justificata, dar aluzia la originea geografica este impachetata foarte nepotrivit si o consider si eu deplasata. Totusi, nu cred ca au existat motive serioase pentru a refuza acest comentariu, pe care trebuie sa recunosc ca il citisem si eu inca de ieri.

Comentariul refuzat este o reactie necontrolata si deplasata a lui Axel Lenn, care a primit nivelul -20 pentru acest gest, si eu consider ca pe buna dreptate. Ascunderea comentariului respectiv a fost un serviciu pe care cenzorul l-a facut acestui autor.
Domnul Lenn poate sa citeasca si sa invete din comentariile care au urmat si sa incerce sa isi asume si el propria greseala.

Observatiile pertinente ale Stefanei Daos sunt cel mai bun exemplu de polemica constructiva, un gest pe care as vrea sa il vad repetat cat mai des pe acest site, pe orice gen de material. Scuzele acordate de Stefana sunt valabile si in numele meu, si sper ca aceasta critica sa nu o descurajeze pe Raissa de la a continua sa scrie (sper ca si ea citeste aceste comentarii).

Voi schimba nivelul domnului Lenn de la -20 la -10, in asa fel incat materialele lui sa poata fi aprobate in site in continuare. O fac si pentru ca as vrea sa vad un comentariu al lui scris cu mintea clara, fara rabufniri netemperate (justificate sau nu), fiindca aceste rabufniri ne fac un deserviciu tuturor, inclusiv lui.

Voi revedea si situatia Stefanei fiindca as vrea sa o vad cat mai activa pe acest site.

Nu voi lua nici o masura impotriva Andreei, pe care o rog totusi sa fie mai atenta la forma si, daca intamplator si-a depistat propria greseala, sa o recunoasca. Daca e sincer, un astfel de gest poate produce un efect pozitiv extraordinar si sunt convins ca si ea isi da seama de lucrul asta.

Sper ca m-am facut inteles si nu ma voi descuraja daca asteptarile mele vor fi inselate.

radu herinean
editor poezie.ro

 =  Interesant
Raissa Simion
[14.Sep.03 19:58]
Mai mult decat surprinzator... Este un text usor, din mai multe puncte de vedere. Citind lucruri super sofisticate si "grele" tot timpul, banuiesc ca ajungi sa-ti crape capul. E nevoie si de astfel de texte, exprimate astfel - e o nevoie pe care o simt din cand in cand. Face parte din viata - momente bune, momente slabe. Citind texte scrise acum doua-trei mii de ani, am ramas stupefiata de simplitatea exprimarii, si de ridicolul ideatic din multe astfel de texte. DAR, acestea toate reprezinta momente. Toti marii scriitori au scris prostii mai mari decat ceea ce ati citit - nimeni nu le face reclame, asta neinsemnand ca ele nu exista. Si, concluzionand, cred ca e bine sa-nveti din greselile altora, si, atat cat poti, din propriile greseli. Multumesc tuturor celor care au scris.
Referitor la Andreea... Draga mea, cinstita sa fiu, m-am nascut acolo. Mare lucru nu prea stiu despre acest oras, mi-l amintesc vag. As vrea sa ma reintorc. Exista un astfel de loc pentru fiecare, cred. Sau, poate varsta ma face sa ma simt asa. Sunt mandra de tot ceea ce reprezinta acest loc. Si acolo tot oameni traiesc, si sunt la fel de tampiti sau destepti ca-n oricare alta parte.
Si tu ai scris lucruri de care nu esti tocmai mandra. Nu sunt pe acest site pentru a culege lauri, pentru critica sau Dumnezeu stie ce altceva. Sunt aici pentru a observa oamenii (la cei care scriu aici ma refer) si reactiile lor. Mi-a placut lucrul asta de cand ma stiu. Imi pare rau sa o spun, a fost un mic test, am vrut sa vad cum sunteti...

 =  tuturor
Andreea Drăguleasa
[14.Sep.03 01:44]
Mă simt datoare cu un răspuns.

Nu sunt o maestră a criticii, fie ea clasată drept constructivă sau distructivă (deși, consider că în critică singura direcție este pozitivă) și comentariul meu deplasat nu reprezintă o critică. E doar un comentariu menit să irite în exclusivitate pe cel căruia îi este adresat.
Dacă în schimb aș fi făcut o disecție a textului, așa cum îl percep eu (și am dreptul să-l consider slab) nu s-ar fi ajuns nicăieri (așa, poate...) Am intenționat să stimulez o creație care să-mi demonstreze că greșesc, că nu e corect să fac "mișto" decât de nonvaloarea textului, fără să mă leg de detalii inutile / infantile.
Sunt întru totul de acord: se comentează exclusiv textul, nu autorul ei... fără să-mi apăr subiectivitatea, cazul unuia care se prezintă doar cu două texte slăbuțe nu este congruent cu scăpările mai mult sau mai puțin voite ale autorilor mai vechi pe site, recomandați sau nu.

Eu nu tai și spânzur; că sunt mai exigentă nu e un lucru negativ. Sunt de acord cu politica site-ului de a cenzura textele cu greșeli gramaticale, caracter obscen, strict politic sau care reprezintă atac la persoană. Asta nu înseamnă că trebuie să fiu tolerantă cu celelalte texte de proastă calitate.
Oricum, dacă cei pe care i-am "insultat" (acesta nu e singurul caz) consideră că au ceva de spus în continuare în literatură, o vor face; asta ar însemna că reușesc să fac totuși ceva bun pentru toată lumea; dacă nu, nu.
Cultura românească (și acest site) nu trebuie să devină un cimitir de texte lamentabile, poate doar incluse la categoria "Nu faceți așa!"
Cred în exprimarea liberă a fiecăruia...

Să vă ofer o replică în sfârșit referitoare la textul în subsolul căruia se ține procesul:
Măgarul de statură joasă
Și calul impozant, semeț
Au dat o apreciată rasă
Poneiul, pus la mare preț.
Morala: să se ia de la fiecare doar partea bună.

Cu respect, Andreea Drăguleasa

 =  pacat
Alexandru Popp
[14.Sep.03 02:51]
Am ajuns si eu pe aici.
Textul este simplut, dar amuzant si poanta tine. Asta conteaza.
Andreea, pe langa ca nu a fost in stare sa comenteze, mai si face o epigrama slabuta dovedind ca nu stie cu ce se mananca. Si mai face si magaria cu Caracalul. Si ce e mai rau o si sustine in loc sa isi ceara niste scuze simple. Stefana e prea finuta sa zica mai pe-a dreapta. Cristiana. Salut obiectivitatea ta.
Domnule editor. Textul nu este submediocru. Va inselati amarnic. Si nici nu aveti argumente cand puneti astfel de calificative. Cat despre cenzura. Aveti probabil dreptate.
E pacat ca se intampla asa ceva pe site. Foarte pacat.

 =  omer
Andreea Drăguleasa
[14.Sep.03 02:55]
Mi-am cerut scuze.
Catrenul meu nu este o epigramă.
Tu știi mai bine...

 =  scuze
Alexandru Popp
[14.Sep.03 03:06]
Scuzele fara pareri de rau nu sunt scuze. Sunt doar elemente de politete. Ele nu inseamna nimic. Chiar nimic.

 =  omer2
Andreea Drăguleasa
[14.Sep.03 03:11]
Am spus că îmi pare rău.
Poate ești obosit.

Subsolul acestui text ar fi trebuit să conțină comentarii referitoare la el, nu să devină chat în materie de observații, sfaturi, insulte sau amenințări.

 =  enigma
Alexandru Popp
[14.Sep.03 03:23]
Poate nu stiu eu ce inseamna patetic. Mi se pare ca a fost o mojicie, nu o abordare patetica. Si din moment ce nu ai recunoscut asta, inseamna ca nu ti-a parut rau.
Cat despre ce trebuie sa fie jos, ai dreptate. Numai partial insa. Pana la urma atitudinile trebuie taxate chiar acolo unde ele au urcat pe scena.

 =  patru gardieni: prea multi
liviu dascalu
[14.Sep.03 17:02]
Discutia de aici a degenerat. Textul e foarte prost, din punctul meu de vedere. Lui Andreea i-a scapat o vorbulita aiurea, si au sarit patru gardieni sa o pedepseasca. Eu zic: prea multi.
Domnului Herinean: apreciez interventia dumneavoastra. Dar daca tot spuneti ca la tot pasul apar comentarii deplasate la texte proaste, as vrea sa va faceti, in limitele timpului dvs disponibil, de fiecare data datoria.

 =  -10 x -10
Paul Bogdan
[14.Sep.03 20:01]
Raissa, alias Axel Lenn, ai nivel de acces -10 până te vei hotărî asupra pseudonimului pe care îl vei folosi.

 =  Text bun
Alexandru Popp
[19.Sep.03 02:24]
Domnule Liviu Dascalu, invatati mai intai sa formati genitivul in limba romana. De-abia dupa aceea va puteti da cu parerea despre textele literare ale cuiva.
Si, vorbind serios, sa zici despre un text ca e prost e usor. Sa o demonstrezi e mai greu.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0