Comentariile membrilor:

 =  pina la urma
luana zosmer
[18.Mar.07 14:22]
Auzi, am vazut eu ca totie rau niste magari, pina la urma au murit:((((((((
habar n-am ce-au facut lupii aia, cred ca s-au dus sa urle-n pustiu...

 =  Luana
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 14:27]
Pana la urma nu vad ce ai tu cu magarii. In evenghelia lui Toma este un episod foarte frumos despre un magar care recunoscand-l pe Hristos ingenucheaza la picioarele mantuitorului, absolvind de toate pacatele stiute si nestiute tot neamul lui cel magaresc.
Daca nu ai evanghela asta, textul fiind apocrif o sa caut eu sa ti-l trimit.

 =  erata
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 14:32]
Evaghelia, nu evanghelia, Mantuitorului nu mantuitorului
iertare si multumiri:)

 =  băi, frate,
ioan peia
[18.Mar.07 14:39]
eu aci vin șî zic, ca un creștin bun ce mă aflu - că așa înțelesei dă la mihaela: că eu îs curat la suflet ca ochii lu dumnezeu, da dracii mă muncește, ce să fac? - anșa, vin șî zic că mihaela e o adevărată enciclopedie, bre, e un adevărat diderot cu fustă a regenerescenței! păi nu vedeți voi?! cică:

"afară urlă lupii speriați de ploaie"

bag samă că mihaela aste acuș în mijloc dă codru des, pă unde umblă jivinele brambura, lupii ce suri, mai ales, care urrrlăăăă... băi urrrlăăă... că au o spaimă meteo-hidrologică-n ei, de țise face parul măciucă! da știți de ce urlă? păi pen că e unu Zeú, care cântă la drâmbo-harfă pe șapte note numa. atâta știe el. ca beniuc - șapte limbi și rusește. logosoșenie mare, ce mai! acuș, dacă încerc să înțeleg mai departe și să nu-mi fac capu calendar, zic că zeul sifilitic dă mai jos, nu e unu și același ca cel drâmbagiu-harfagiu, orfeu dîn emetireea...
trec repede mai departe, peste solomoni și dalile, că mă ia vârteju metaforic dacă mai întârzii p-aci.
trec la faza...eeee... la faza "unduirilor forfecoase din șolduri", că asta-mi place mie. for/focoasele! șâ unde? pă "dalele portului"! excitaaaant!
apoi trec șî peste dracul drake șî ajung la :

"!Vine balaurul
țipau femeile excitate"

Păi da, cred șî eu, la ditamai balauru... mihaela știe de ce!
Îmi plcău șî cum zice franisc ăla, în franciscană: "dai în mine dai în tine dai în fabrici șî uzine"!. adică, pe limba lui: "“cine te lovește pe tine, pe mine mă lovește”".
Ptiu, a apărut și costiță filozoful! talmeș-balmeș ca la nașu!
hau duiu du!
lupii urlă, mihaela face vrăji!

 =  da am rămas...
ioan peia
[18.Mar.07 14:40]
..cu o nelămurire: cine ce-și scutură, mihaelo?

 =  Memoria focului-Eduardo Galeano
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 15:01]
In valea Tlaxacala este cetatea muzicii nu a razboiului. Una doua, aztecii o ataca, o pradeaza, si ii smulg prizonierii pe care le sacrifica apoi pe altarele lor.
Tecayehuaztzin, regele cetatii Huexotzingo, a adunat astazi poetii din mai multe provincii.
In gradinile palatului, poetii vb. despre florile si cantecele care coboara din tarii pe pamant, regiune a clipei trecatoare, dainuind doar acolo in Casa DATATORULUI DE VIATA. Poetii stau de vorba si intreaba?
Sint oare oamenii adevarati?
Dar maine va fi adevarat cantecul nostru?
Vocile se succed. La caderea serii, regele cetatii multumeste si isi ia ramas bun
Adevarate stim ca sunt
ale prietenilor nostri inimi.


 =  Etymology: Anglo-Saxon Shake/spe(A)re, tot poetul curtii si el:)
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 15:07]
http://shakespeare.mit.edu/

Definitions:
spear
noun

1. A weapon that consists of a long pole with a hard sharp point, usually a metal one, and which is thrown from the shoulder (eg at prey, fish or an enemy).

verb

speared, spearing
1. To pierce with a spear or something similar to a spear.

Etymology: Anglo-Saxon spere.

Shake:an act or the action of shaking


 =  îmi place
Mihai Chirilă
[18.Mar.07 15:10]
ai așa un stil "arțăgos"-simpatic în unele poeme,îmi merge la inimă.
Mishu

 =  Mihai
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 15:17]
Mie nu-mi place stilul artagos, pentru ca-mi aminteste de regina din dinastia tudor, care "isi devora amantii, lua la pumni domnisoarele de onoare si scuipa supusii"
Ea avea un motiv, era fiica de boier anglican si se nascuse dintr-o mama decapitata, io, nu am decat o scuza, lipsa de intelepciune sau poate nevoia de a ma apara de haita?
Who knos, Who cares. Traiasca albii si globalizarea?

 =  draga calculatorule
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 15:19]
cum stai cu numaratoarea commurilor si hiturilor?

 =  am pus între ghilimele
Mihai Chirilă
[18.Mar.07 15:20]
arțăgos, pentru că am folosit în sens pozitiv :)
da, cred că asta e,nevoia de autoapărare.

 =  Da!-off topic
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 15:23]
Mai rau este ca pe acest site atacul la persoana este tolerat, apararea persoanei este sanctionata.
stiam sa nu ai intra in haita:)

 =  a, nicidecum :)
Mihai Chirilă
[18.Mar.07 15:32]
eu prefer să tac atunci cînd nu îmi place ceva, și să las semn atunci cînd îmi place. definitiv împotriva atacurilor-certurilor de orice fel. dacă am probleme ies la plimbare, nimic nu calmează mai bine decît natura :)
Mishu

 =  MZ
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 15:43]
Daca ai comentarii le astept pe e-amil
Acum trebuie sa inchid pentru ca plec.
O seara excelenta.
c

 =  erata si precizari suplimentare
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 15:48]
Petrini,
E-mail, nu e-amil:

Mishu, da, plec si eu la opera:)
Samson și Dalila

Actiunea se petrece în Palestina în anul 1115 î. de Christos.
Actul I - Evreii adunati în piata publicã a orașului Gaza implorã mila și ajutorul lui Dumnezeu, sperând sã le înceteze suferinta. Samson îi îmbãrbãteazã, amintindu-le cã sunt datori sã lupte cu totii pentru eliberarea de sub teroarea filistenilor. Glasurile lor atrag atentia lui Abimelech, satrapul din Gaza, care îsi bate joc de neputinta evreilor. Samson, inspirat de forta divinã îl ucide pe Abimelech, încurajându-și astfel poporul. Vãzând trupul neînsufletit al temutului Abimelech, Marele preot - sacerdot al zeului Dagon - îi incitã pe filisteni la rãzbunare, blestemând poporul lui Israel. Bãtrânii evrei se roagã împreunã cu Samson închinând un imn luminos gloriei lui Dumnezeu. Ruga le este întreruptã de aparitia filistenelor si a Dalilei. Farmecul si frumusetea ei îl subjugã pe Samson. În zadar bãtrânul evreu îl previne; glasul ei învãluitor îl cheamã si îi promite dragoste.

Actul al II-lea - În iatacul ei din valea Soreck , Dalila invocã puterea dragostei care sã o ajute sã-l atragã pe Samson. Soseste Marele Preot care îi reaminteste fermecãtoarei Dalila cã este fiicã a filistenilor si cã are datoria fatã de neamul ei sã afle taina puterii lui Samson. Atras ca de o vrajã, Samson vine în iatacul Dalilei. Fascinantã si voluptoasã, ea îi strecoarã în suflet betia dragostei, reusind sã-i obtinã încrederea si sã-i afle secretul. Puterea lui supraomeneascã stã în pãrul sãu bogat. Dalila, într-o îmbrãtisare pe cât de pãtimasã pe atât de perfidã, îi taie pãrul, chemând apoi soldatii filisteni pentru a-l pune în lanturi pe eroul trãdat.

Actul al III-lea. Tabloul I. În temnita din Gaza, Samson, orbit în urma torturilor îndurate, este chinuit de gândul cã momentul sãu de slãbiciune a adus nenorocire si umilintã poporului evreu. Samson cere iertare lui Dumnezeu pentru aceastã gresealã.
Tabloul al II-lea. În templul lui Dagon, Marele Preot, Dalila si toti filistenii îsi slãvesc zeul. Este adus Samson si invitat sã participe la orgia sacrã. Dalila îsi bate joc de slãbiciunea eroului evreu, umilindu-l si râzând împreunã cu filistenii de suferinta sa atât de profundã. Samson are o ultimã rugãminte pe care o adreseazã lui Dumnezeu: sã-i redea pentru o clipã puterea pentru a-i pedepsi pe filisteni. Îndreptându-se cãtre coloanele templului, le dislocã printr-o fortã supraomeneascã de naturã divinã, prãbusind templul peste cei care l-au batjocorit.


 =  deci asa cum am promis
radu petrini
[18.Mar.07 17:22]
opinia mea este

unu: titlul este prea incarcat - poemele trebuie sa aiba un titlu care sa defineasca cat mai bine starea care a avut-o respectivul cand a scris "povestiri din vremea lui scutura lance" este prea pompos

doi: ma deranjeaza bolduirile - trebuie sa ajungi la performanta de a boldui fara sa bolduiesti "fizic" adica sa se simta o tusha mai ingrosata acolo unde ea trebuie sa se simta

trei: ma deranjeaza semnele de exclamare semnulitzele semnishoarele semnele de intrebare virgulitele aceste semne imi dau senzatia ca nu am nici un moment de liniste fara de clipele de destindere produse de calmante

patru: incearca ca in poezie sa nu dai definitii de genul"?ce este empirismul
!Empirismul este orientarea filozofică care accentuează unilateral "

plictisesc cititorul iar efectul lor in economia textului este catastrofal si eu faceam asa dadeam definitii sa arat cate lucruri stiam eu nu e bine crede-ma vorbesc din experienta

trei: poema chiar daca e dada sau fracturista sau utilitarista trebuie sa smulga un tipat orgasmic in cititor cand o citeste

concluzie:
dat fiind ca fiecare poema are propriile ei probleme tehnice
nu se poate fireste generaliza pe baza ca doi cu doi fac patru
gasirea formulei perfecte pentru o poezie inseamna pur si simplu a intelege care e cel mai firesc fel de a face poezie

proba ca sa vezi ce si cum consta in -

unu: citesti cu voce tare si vezi daca cineva poate sa asculte fara sa il busheasca rasul ceea ce ai scris

doi: dupa ce o citesti cu voce tare sau in gand
iti pui problema daca putea sa arate altfel
sa fie alta varianta
sau
iti amuteste privirea si ti se pare absoluta si desavarsita ca o partida de sex cu ann in cazul meu

concluzie finala:
poema nu e rea ca ideatica ca mesaj ca ce vrea ea sa transmita - scartaie tare de tot din incheieturi din cauza modului bulibashit de amestec al cuvintelor fara nici o noima in afara de autor care sigur a inteles ce vrea sa transmita

de aia sfatul meu este sa nu te implici emotional intr-un text - deoarece el devine astfel copilul tau si nu mai poti sa accepti critica - adica cum idiotul ala de petrini loveste in puiutzul meu? in copliashul meu drag?

 =  constientizare
luana zosmer
[18.Mar.07 17:43]
Carmen, n-am nici o evanghelie si prin credinta noastra animalele nu trebuie sa fie spalate de pacate fiindca nu au pacate neavind constiinta.pacat este pentru cine stie cele 10 porunci si-nca-n viata mea n-am vazut magar furind,omorind luaind nevasta vecinului,nerespectindu-si parintii sau shabatul.Un om poate fi spalat de pacate in mod indoielnic tocmai fiindca constientizeaza ce-a facut.Pacatul in sine e treaba de constiinta, nici nebunii nu pot fi iertati de pacate,nu le au,nu constientizeaza.Am o parere preabuna despre iisus scuza-ma si nu cred ce spune toma.

 =  Pași pe gheață
Vasile Mihalache
[18.Mar.07 19:31]
Poemul se instaurează acolo unde răutatea presimte neputința.Suntem ca într-un ev mediu contemporan încurajați de Marele Proteguitor al Dezastrelor.Stilul autoarei inhibă și exaltă globalizări ale spiritului preplin de propriile mituri.Lumina de la sfârșit ca o binecuvântare ne des-presoară de tirania concentraționară a ghearelor plasate cu ancestrale îndemânări la gâtul cunoașterii, iluminărilor prin asceza și re-cunoaștere.Locuim cu lupii, poate nu vom urla cu ei.

 =  luana
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 19:37]
Cand o sa gaesesc Evanghelia o sa-ti trimit un extras. Sau poate o copie. Atunci vei vedea ca ceea ce spune Toma nu loveste in Iisus. Ideea era ca pana si animalele il pot recunoste si sluji, pe cand noi, oamenii il rastignim, rastimganindu-l pe semenul nostru, asa cum o fac si magarii cu 2 picioare. Ca tot veni vorba de mgarii cu 2 piciaore, hai ca m-ai facut sa-mi amintesc de piesa lui Scutura Lance, Visul unei nopti de vara. Stii este interesant cum evolueaza sufletul in tainicul labirint la iubirii si ce cosmaruri are el de infrunat.

 =  !Petrini
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 20:18]
deci, multumesc.
Raspunsul meu la opinia ta este:

MZ:Titlul este prea incarcat
CMV: Si da si nu. De obicei eu am harul de a sintetiza o idee si de a boteza o poezie sau un comm. Acum, am facut un compromis. Negasind un titlu pe masura, am improvizat, dar nu am ratat. Poezia mea este o poveste-adevarata despre un razboi dus de regina care a incurajat artele si pirateria, nu in numele lui Dumnezeu ci in numlele lacomiei si fatarniciei fara frontiere punand bazele imperiului: How do you do?, imperiu care a acum isi traieste apogeul incecand sa puna in opera uriasa globalizare care, mai evreme sau mai tarziu ne va transforma de toti in niste coropativi, fara identiate dar cu ceva privilegii.

MZ:ma deranjeaza bolduirile
CMV: cand draguta de regina, l-a innobilat pe Vajnicul pirat, a scris pe sabie ceea ce este bolduit. Deci, boldurile sau italicele mele marcheaza intertextualitatea:)

MZ:ma deranjeaza semnele de exclamare semnulitzele semnishoarele semnele de intrebare virgulitele aceste semne imi dau senzatia ca nu am nici un moment de liniste fara de clipele de destindere produse de calmante
CMV: Si pe mine. Trebuie sa gasesc o formula sa le inlocuiesc. Astept sugestii, cat despre calmante eu folosesc doar Psaltirea, lacrimile, poezia si suna un prieten, pentru ca stiu ca: daca toate medicamentele ar fi aruncate in mare ar avea de suferit doar pesti.

MZ:incearca ca in poezie sa nu dai definitii de genul"?ce este empirismul
CMV: aceasta definitie a fost o un liant,
Mie mi se pare ca se putea si mai bine, dar si asa sustine ideea poeziei: Empire/emirism -peace of shit.
MZ: plictisesc cititorul iar efectul lor in economia textului
CMV: imi asum catastrofa, si asa cum am spus, textul este cald, s-ar putea sa mai schimb:)))

MZ:poema chiar daca e dada sau fracturista sau utilitarista trebuie sa smulga un tipat orgasmic in cititor cand o citeste
CMV: eu nu incerc sa smulg orgasmul pe aceasta cale, ci doar sa semnalez cititorului ceea ce ma framanta. De ce sa nu-l framat si pe el, un pic?

MZ:concluzie: dat fiind ca fiecare poema are propriile ei probleme tehnice, nu se poate fireste generaliza pe baza ca doi cu doi fac patru, gasirea formulei perfecte pentru o poezie inseamna pur si simplu a intelege care e cel mai firesc fel de a face poezie
CMV: Agree

MZ:proba ca sa vezi ce si cum consta in -
unu: citesti cu voce tare si vezi daca cineva poate sa asculte fara sa il busheasca rasul ceea ce ai scris
CMV: eu nu recit, eu o interpretez. De aceea am nevoie de semnele de exclamare. Sunt indicatii regizorale, cat despre busitura ea este in mintea celui care citeste :)


MZ:doi: dupa ce o citesti cu voce tare sau in gand
iti pui problema daca putea sa arate altfel
sa fie alta varianta

CMV: :), da caut mereu varianata CAPODOPERA, dar nu o gasesc.
sau
MZ:iti amuteste privirea si ti se pare absoluta si desavarsita ca o partida de sex cu ann in cazul meu
CMV: nu am avut onoarea sa fiu invitata la partidele de vanatoare ale lui Hernic al VIII-lea, dar, cu siguranta mi te imaginez decapitand-o pe ANN, cu volupatea unui rege roman.

MZ: concluzie finala:
poema nu e rea ca ideatica ca mesaj ca ce vrea ea sa transmita - scartaie tare de tot din incheieturi din cauza modului bulibashit de amestec al cuvintelor fara nici o noima in afara de autor care sigur a inteles ce vrea sa transmita

CMV: evident ca scartie. asta este si ideea sa te faca sa-ti tiuie creierii si sa-ti intorci mintea in suflet, militand activ pentru pastrarea identitatii fintei, BINE, FRUMOS SI ADEVAR.

MZ:de aia sfatul meu este sa nu te implici emotional intr-un text - deoarece el devine astfel copilul tau si nu mai poti sa accepti critica - adica cum idiotul ala de petrini loveste in puiutzul meu? in copliashul meu drag?
CMV: Sa-ti spun un secret. Eu sunt deficitara la implicatii emotionale de genul puiut. Cu cat iubesc mai tare, cu atat sunt mai critica.


Multumesc pentru tonul civilizat. Apreciez ca ai renunata la diversiunea cu gaina neagra:)

 =  Erata of course
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 20:25]
Militand pentru pastrarea identitatii FIINTEI, nu fintei

 =  Vasile ai citit Colt ALB?
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 20:36]
Sau poate se va intampla o minune si lupul se va imblanzi devenind caine de paza, sau un zeu precum Anubis, care, sa ne poarte in fata Marelui Judecator: Constiinta Universala.

 =  *
radu petrini
[18.Mar.07 21:01]
eu am incercat sa iti dau cateva sfaturi dezinteresate
acuma daca vei tine cont de ele sau nu e treba ta
poezia este facuta sa fie citita
sa fie citibila
sa placa

daca este un labirint de semne de punctuatie nu mai intelege nimeni nimic
asta nu e raspuns: "eu nu recit, eu o interpretez. De aceea am nevoie de semnele de exclamare. Sunt indicatii regizorale"

daca vei proceda in continuare asa si te vei opune la orice sfat care vine din motive diverse pana la urma o sa ajunga lumea sa te citesca numai pentru scandaluri

si ar fi pacat

eu am spus ce aveam de spus
mai mult de atata nu pot sa fac

ce sa zic?
continua pe calea asta mergi asa inainte e si asta un mod de viata

 =  Zdrențe ceramice
Vasile Mihalache
[18.Mar.07 21:10]
Cum spuneam-o atonie musculară a celulelor proprii mai nervoase produce periodic călcături în străchinile conceptelor, eu vorbeam numai despre poem în rest mai știu câte ceva din auzite de la vecini amabili, arăturile pe parcelele vecine constituie talentul meu unic. Iartă-mă, atâta pot.

 =  Radu, multam sincer
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 21:12]
Am intels si ti-am mutumit sincer. Mai departe sa stii ca voi tine seama de tot ceea ce mi-ai spus. Gratie, daotorita multumita, americanilor de la care am invatat un lucru. Doar critica te ajuta sa progresezi. Lauda te ajuta sa mergi mai departe.

 =  vasile
carmen mihaela visalon
[18.Mar.07 21:16]
Eu imi cer iertare ca nu te intelg, dar, nu tu, ci io sunt vinovata.
Multumesc

 =  "cancelarul Francisc Bacon"
Amalia Cretu
[18.Mar.07 21:55]
sir Francis Bacon (1561-1626) filosof, om politic si eseist englez, promoveaza metoda inductiva de cercetare stiintifica si se inscrie pe linia empirismului dezvoltat de J. Locke, Th. Hobbes s.a.

 =  razboiaele astea...
luana zosmer
[19.Mar.07 12:25]
Animalele pot recunoaste si sluji ( cu credinta omul indiferent care-i el sie xemplele sint multe) Iisus a fost si este dincolo de om chiar om fiind o vreme animalele l-au recunoscut probabil in totul ca stapin suprem prin bunatate.parere personala.Poezia e buna chiar foarte buna dupa mine si tot restul de vorbe spuse is absolut inutile si nelalocul lor in contextul d epoezie.Uf, razboaiele astea ...

 =  amalia, luana
carmen mihaela visalon
[19.Mar.07 18:12]
Multumesc pentru semn. Voi stiti




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0